23.588 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Problem med kineser atv. Problem med kineser atv.
For fa´en, jeg roder med noget kinesisk atv legetøj sammen med min søn, vi fik den foræret og den har efter sigende fungeret fint indtil den blev sat i ``dvale´´ i en caraport, der er kommet nyt batteri på men der er ikke det mindste liv i den, når jeg trækker en ledning fra batteri til starter kører motor fint rundt, men ingen gnist ??
Der er 2 cdi tingester og en ubekendt box ?
Jeg synes jeg har gået alt igennem og tjekket for ir osv. for satan alle de ledninger der åbenbart skal til for at få sådan en til at kører, så er det sgu nemmere med en gammel englænder..:)
Hva´ kan der være galt ??
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Det bedste råd vil være at købe en rigtig godt slidt yamaha eller Suzuki ATV til knægten, han vil elske dig resten af livet
Min knægt ødelagde 3 kinesere på 6 mdr. Først en 70cc ( troede jeg havde købt for lille, og det var derfor alt sprang i luften) så blev en 150cc indkøbt..det gentog sig. Så blev der købt en 250cc hos p.lindberg ( det måtte jo virke når de lagde navn til) 6 mdr og 14000,- fattigere blev der indkøbt et 15 år gl vrag af en Honda 200 og en 10 år gl Suzuki 160, det er 10 år siden og de køre begge endnu. Uden problemer. Den sidste af kineserne (Lindberg) forærede jeg en kollega for et par år siden. Han renoverede den kørte et par mdr og opgav så at proppe penge i lortet...
Giv op mens tid er.
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.102
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 191
Samme problem gentog sig tit..
Det plejer og være den lille CDI relæ der er omkring under sædet..
Og andre gange den lille træksnor i røven af maskinen.. Sådan en forældre snor, så knægten ikke kører for langt
nov 2008
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
så bedste råd er find et simpelt diregram på feks. kinøjserkubbens side og fjern alt overflødig :o)
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
Her var det meste af ledningsnettet dog brændt, inkl. Cdi box..
Hvis du har sat den i "dvale" mens den stadig virkede, er det næppe cdi boxen der er problemet, da den normalt vil brænde af under kørsel og ikke mens dyret holder stille.
De fleste futter af fordi folk brugers deres bil med startkabler, for at få liv i dyret. De ampere kan de billige komponenter ikke klare..
Jeg tror nærmere du skal kigge på dødmandskontakten på forbremsen eller ón/off kontakten på styret.
Bremse-kontakten er især noget lort...
Du kan downloade ledningsdiagram forskellige steder på nettet.
Ledningen til dødmandskontakten på bremsen går til cdi modulet. Tjek hvilken farve den har. Herefter mål om den slutter/ afbryder stelforbindelsen..
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 444
Og så en rettelse : Kinøjserklubben har ikke noget med ATV'er at gøre....
nov 2008
Hvor på nettet finder man et el diagram til sådan en ?
Det er en Mikilon ?? har jeg gogglet mig til..
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Problem med kineser atv.