{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.113 visninger | Oprettet:

Told - risiko {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er blevet lidt nervøs efter at have læst på flere emner her inde omhandlende moms ved køb uden for EU.

Jeg har fundet mig nogle custom Galfer bremsesikver i USA, som jeg bare må have. Jeg kan dog se på diverse toldberegnere, at det vil koste omkring 1500-2000 kr. ekstra i told.
Er der nogle tricks til at undgå det, og hvor stor er risikoen for at blive taget?

Jeg har læst her inde, at det skulle være slemt med postDK, men dem jeg køber af har vel ingen mulighed for at vælge den danske leverandør?

På forhånd tak.

Johannes

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told - risiko
  • #1   14. feb 2012 Fra USA er du helt sikker på at blive bustet..

• #2   14. feb 2012 findes en hjemmeside hvor du kan købe fra usa, så klare de told og moms og forsendelse.

Koster self men billigere end at lade postDK nasse fra dig.

• #3   14. feb 2012 yes det slipper du ikke for. husk at ligge momsen til også ;O)

• #5   14. feb 2012 Det var entydige svar - tak for det. Jeg må finde en anden løsning så.

Jeg skal give 730 dollars inkl. forsendelse for et sæt skiver og klodser. Det er dyrere end i England, hvor jeg har fundet dem til 420 pund inkl. forsendelse.

Mit problem er at jeg fandt nogle der kunne anodisere den inderste del af skiverne samt "ringene", der adskiller yderste fra inderste del i hver sin valgfri farve + valgfri laseringraveret tekst.

Kender I nogen, der kan levere farvede Galfer skiver i EU?

• #6   15. feb 2012 Jeg har lige fået en pakke fra Usa, og den er ikke blevet åbnet.

tror det er lige som lotto, nogle gange vinder man smiley

• #7   15. feb 2012 Det er et lotto spil , men regen altid med told og afgifter , det er sådan reglerner er for os alle og engang imellem smutter noget igenem , men kalkuler altid told og moms ind i prisen

• #8   15. feb 2012 Det er sjældent jeg får noget der ikke har været åbnet.
    Men få sælger til at notere det enten som gave, eller til en langt billigere pris.

• #9   15. feb 2012 Man skal være mere end almindelig heldig for ikke at få stoppet sin pakke i tolden, især hvis den kommer fra Kina eller USA. Heller ikke selvom der står skevet at det er en gave, så bliver den kontrolleret......tolderne er næste lige så kloge som grise (hvilket også gælder for politiet) , så den hopper de sgu desværre ikke på. Grænsen for hvornår der skal betales told og moms af en gave ligger så vidt jeg husker på 340 Kr.

Iøvrigt, så koster dine skiver mere i USA end de gør i UK ca. 4200 i USA med en kurs på 5,8 og i UK ca. 3800 med en kurs på 9 Kr, så køb dem da i UK. Der kommer ikke told og moms på.

• #10   15. feb 2012 Tak for jeres svar.

Jesper F: Jeg er godt klar over den prisforskel, men min pointe er, at jeg fandt nogle der kunne anodisere den inderste del af skiverne samt "ringene", der adskiller yderste fra inderste del i hver sin valgfri farve + valgfri laseringraveret tekst.
    Det har jeg ikke kunnet i EU.

• #11   15. feb 2012 Ja regn med at blive taget i tolden, jeg har lige modtaget en pakke med en værdi på 11,5 US, men Post DK valgte at læse det til 115 US, selvom den havde været åbnet og der lå en brugt chainslider og et par skruer i pakken...
    Så nu kan jeg sikkert kæmpe med at få refunderet penge de næste par måneder.

• #12   15. feb 2012 du skal regne med at komme til at betale told og moms ( for det skal man jo ( vis det skal være helt efter bogen))

men vis du gerne vil undgå at den kommer til at ligge på et toldkontor i lang tid ( 3-4 uger ) så kan det anbefales ekseplvis at bruge http://www.shopusa.com/ . de sender vare en gang i ugen så afhængi af heldig man er kan man være heldig at man har det på ca 1½ uge..... de har også dansk kontor så hjælp er nemt at få. ( og de er flinke og hurtige med svar)

og sså sørger de for at besvære med told og moms.

• #13   15. feb 2012 Jeg har endnu ikke skulle betalte told eller moms af noget fra ikke EU lande.. men jeg har nok også bare været heldig smiley

• #14   15. feb 2012 Jeg har købt en del fra Italien, har du forsøgt her? http://www.carpimoto.it/EN/

• #16   15. feb 2012 Det er slået fast nu, hvad der er lovpligtigt, og til
    Henrik: Det er jo ikke ulovligt at udveksle informationer om hvordan man bryder loven. Nu er der jo heller ingen der siger at svarene nødvendigvis falder i tråden her smiley

Tak for hjælpen!

• #17   15. feb 2012 Trick? som at sælger skriver en lavere værdi på pakken end det er værd? eller skriver udenpå at det er en gave?

Nej den slags snavs vil vi ikke have her smiley

• #18   15. feb 2012 Robert A - Og den tror du slet ikke tolderne kan regne ud ? Som skrevet i et tidligere indlæg, da skrev jeg at toldere en næsten lige så kloge som grise. Hvis de alligevel ikke tror på det påskrevede beløb, så bliver du bare bedt om at fremvise en faktura. Den kan man jo selvfølgelig ændre på, men det er dokument falsk at gøre sådan noget, og giver i værste tilfælde fængselsstraf. Lige så snart at det kan ses at pakken kommer fra et firma, så kan du skrive nopk så meget at det er en gave og sige det så mange gange at du selv tror på det, men det gør tolderne sgu desværre ikke.

• #19   15. feb 2012 tjaa, i 2 ud af 3 tilfælde hvor jeg har handlet med firmaer i usa, australien og østen, har firmaerne enten skrevet lavere værdi, eller at det var en gave.. ikke en eneste gang har jeg opfordret dem til det, og alle gange er forsendelserne røget lige igennem

• #20   15. feb 2012 de gange jeg har fået noget endten fra østen eller USA, der har der også stået på pakken at det var en gave (ikke noget jeg har bedt sælger om at skrive), men de er alligvel blevet stoppet i tolden hver gang, så jeg kan jo bare konstatere at du har været en del heldigere end jeg har været.

I de fleste tilfælde, der hjælper det jo ikke engang at skrive en lavere værdi på forsendelsen. Den samlede pris incl. forsendelse må jo ikke overstige 80 Kr. før der skal betales PostDk røvergebyr på 160 Kr. + moms

• #21   16. feb 2012 Har lige fået en hjelm holdt tilbage i tolden. hvilket er ok da jeg har regnet det med i prisen ...men sælger har ikke lagt en faktura med i pakken så de kan ikke tolde den smiley lidt nederen da jeg nu skal til at finde en faktura og sende den til told/skat før de kan tolde den . nogen der har erfaring med tiden det tage for told at kører den gennem systemet
    mvh
    Jan

• #22   16. feb 2012 det er MEGET forskelligt hvor lang tid det tager. Du kan scanne din faktura ind og sende den på mail til dem. Det er det hurtigeste, men du skal stadig regne med at der går 5-7 dage fra de får fakturaen til de frigiver den.....deværre

• #23   16. feb 2012 takker for hurtig info smiley
    mvh
    Jan

• #24   16. feb 2012 Den hjemmeside der nævnes tidligere i tråden, hvor de kan klare told og moms for dig, så du selv er fri for at slås med det er www.shopusa.dk Her får du oprettet en fiktiv adresse i USA, hvor det amerikanske firma så sender varen til. Herfra bliver den så sendt til DK efter told og moms er betalt.
    Jeg er selv tilmeldt på siden, men har ikke selv prøvet det endnu, men det virker forholdvis lige til.

Kommentér på:
Told - risiko

Annonce