{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Risiko for told af pakke fra USA
  • #2   10. jan 2014 Troede det var mere end 80kr når der er tale om en gave, men 80kr hvis ikke er en gave?

• #3   10. jan 2014 Og hvis det er brugte stumper.. hvordan prissætter Skat den?

• #4   10. jan 2014 Ud fra den købs kvitering du har. Men de 160kr post danmark tager for ulejligheden for at stoppe din pakke er brugt. Tror de gå efter vægt og størrelse på pakkerne.

• #5   10. jan 2014 Alt fra USA tages i tolden og det er lige meget hvad værdi han sætter den til i dag vil de have kopi at fakturen eller indbetalingen ellers ryger den retur til afsender smiley

• #6   10. jan 2014 Her er lidt fra pest.dks hjemmeside

Har en gave en værdi under 340 kr., bliver der ikke pålagt afgifter. Har gaven en værdi mellem 340 kr. og 1.150 kr., skal der betales 25% moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Har gaven en værdi på over 1.150 kr., skal der betales 2,5% i told, 25% i moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet på en gave med en værdi på 1.500 kr.:

Told? 2,5 % af varens værdi (1.500 kr.)? 37,50 kr.?
    Moms? 25 % af varens værdi (1.500 kr.) + told (37,50 kr.)? 384,50 kr.?
    Importgebyr? ? 160,00 kr.?
    Opkrævning i alt 582,50 kr

• #7   10. jan 2014 Som Carsten P siger.
    Man slipper ikke i dag - og hvis man har et tricks så er det dumt at komme med det. For så får den også en ende. smiley

• #8   10. jan 2014 har købt 8-10 gange fra østen og usa ,og er kun taget en gang
    så det er altså ikke alt som bliver snuppet i tolden .....

• #9   10. jan 2014 Nogen der ved hvad reglerne er for at få fra USA til Norge, der er jeg jo ofte?

• #10   10. jan 2014 Står der en privat adresse er det ikke altid at tingene bliver hevet ind til told kontrol.

er det derimod en erhvervs adresse eller et firmanavn der står på pakken er det næsten altid sikkert at den bliver hevet til side , den eneste måde du kan fifle lidt med det er at få afsender til at skrive Value 11.95 dollars på pakken , nogle gange tror de på det , nogle gange ikke kommer selvfølgelig an på hvor sandsynligt det er.

tror de ikke på det vil de bede om dokumentation , her er det selvfølgelig op til din egen samvittighed om du sender den rigtige Faktura ind til dem eller en "Redigeret" version med lavere værdi.

Vælger du en redigeret version er det nok strafbart på en eller anden måde, har aldrig selv gjort det , men ved at der er flere der har haft sucess med det.

tror godt Post Dk og Skat er bekendt med forekomsten af denne fidus smiley
    - Selv har jeg intet problem med at betale told , syntes bare at det er noget underligt noget at post Dk skal have 180kr for at fortolde en pakke hvor der måske skal betales 30kr´s told på.

• michael .
    michael . Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #11   11. jan 2014 du kan osse få det sendt igennem shopusa så kan du jo spare postgebyr på 160kr

• #12   11. jan 2014 www.toldpriser.dk

• #13   11. jan 2014 har selv købt en tank hjem fra usa, Den stod da lige så fin uden for min dør en dag, uden told og andet lort... så prøv da...

• #15   11. jan 2014 nej, told og moms er ikke meget, men de 180 kr postdk skal have er da en pæn del ak kagen ...

• #16   11. jan 2014 Kommer jo an på hvor meget det er værd det jeg har købt... Det er nogle ret dyre stumper.

• #19   11. jan 2014 Få da ham i USA til at fortolde den når han sender, det er langt det billigste. Fik et varme skjold til min Repsol, pris herhjemme 1500, pris fra USA med told og moms CA 500 kr, fordi sælger fortoldede varen ved afsendelse.pisse smart og tidsbesparende.

• #20   11. jan 2014 Jeg har efterhånden købt dele fra USA en del gange. Både fra privatpersoner og fra butikker. Alt jeg har købt er blevet snuppet i tolden smiley .. og det er bestemt ikke sjovt når man bestiller bil dele for en pæn sjat penge.

En ting som man kan gøre, er at få det sendt til et andet land i EU som har lavere told/moms, og så få det sendt videre derfra. I England betaler man vist 17 -18% af værdien.. og så er man ellers home free.

Man har jo så et større problem med logistik end ellers, men kender man folk i andre EU lande, så er det jo snildt klaret.

Kommentér på:
Risiko for told af pakke fra USA

Annonce