Der er godt nok STOR forskel på betjente. Der er godt nok STOR forskel på betjente.
For ca 2 mdr. siden blev jeg stoppet i en sele razzia, hvor jeg var ved at foretage et mobilopkald uden headset..
Betjenten siger "Nå, jeg kan se du talte i mobil tlf."
Jahhh, svarede jeg.. teknisk set gjorde jeg ikke,. da ham jeg ville have fat i ikke svarede..
Betjenten grinede og sagde at det måtte jeg jo atså ikke, men lad nu være med at snakke i mobil og kom pænt videre... - så lader vi den gå denne gang..
Som sagt en betjent, der tog tingene med et smil og fornuftigt afslappet..
I går mødte jeg så en af den modsatte slags..
Jeg kom kørende på motorvejen ved 18 tiden uden for Århus, hvor der er 110 km. fartbegrænsning.. Der var ikke ret meget trafik og jeg kommer med ca 120 og overhaler en mærkelig belingo-agtig "reklame bil". Jeg fortsætter og da vi er nået forbi Århus Nord afk. og ca 100-200 derfra kan se skiltet, som viser at 110 ophører (og derfor bliver til 130), sætter jeg fartpiloten til 130.
Bilen accelrerer jo derfor opad og er ganske vidende om at jeg inden jeg når skiltet er oppe på 130, men tænker at det er ikke mange meter jeg "agerer fartbølle"..
Ca 1 km længere fremme kommer politibilen op forbi mig og jeg kan se på betjentens fagter at han vil have mig ind... Han fortsætter op forbi mig og kører ad næste afkørsel - mig bagefter ham og vi holder ind..
Han kommer hen og spørger mig.. "SIg mig - hvordan synes du selv du kører" - Jeg kan se og høre han er i dårligt humør.. så jeg er lidt tavs og også lidt overrasket over hans fremtoning. "Synes du ikke at det er meget provokerende at overhale mig derude.. Jeg ligger med 115 km.. og må op på 120 km. for at følge med dig" siger han..
Okey tænker jeg... stadig tavs.. ved ikke rigtig hvad jeg skal sige.. for jeg fornemmer at uanset hvad jeg siger.. så vil det ikke behage ham...
"Du havde også travlt med at komme op og fare afsted på de 130km. - hva??? - Det er godt nok træls at jeg ikke er i min normale patrulje vogn og måleudstyret virker ikke i den PIS bil der"
Jeg er stadig lidt tavs og begynder at finde mit kørekort frem..
"HAR DU ET KØREKORT" -. ja siger jeg.. er lige ved at finde det frem.
"HVAD SIGER DU - " råber han nærmest.. - Jeg er lige ved at finde det frem... - tænker.. det er er ikke nemt at få en win win situation ud af det her..
Han kigger på det og spørger så " SIG mig.. smed du en cigaret ud af vinduet på et tidspunkt"??
Åhhh -. ja, jeg skodede den.. sagde jeg..
"SIG MIG... Var det MIG du forsøgte at ramme" spørger han så..
Øhhh NEJ det var det bestemt ikke - siger jeg så..
NÅ - men kan jeg ikke lige få dit tlf nr.. så vil jeg prøve at høre vores juridiske afd. om jeg kan give dig en bøde for "henkastning af småafflad.. for det her skal du ikke slippe fra"..
Han fik nr. og ville ringe igen - sagde han og så kørte han videre og jeg tilbage på motorvejen for at komme hjem.. Sad med en meget sjov og mærkelig fornemmelse, for ja - jeg ved godt at jeg overskred farten - men ligefrem fartbølle var jeg vist ikke lige her i denne situation - og hvis det er strafbart at skodde sin cigaret i naturen - Skal jeg selvfølgelig have en bøde...
Men det var sku mere måden han opførte sig på og tiltalte mig på jeg var lidt forbavset over...
Sådan er de kære betjente nu så forskellige... og er spændt på at høre tilbage fra ham...
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Virker bilens askebæger ikke?
Det er som om rygere tror at skodder ligefrem pynter - folk smider dem også rask væk ude på arbejdet og mit værksted, men skægt nok glor de sært på mig når jeg så kyler mit ispapir på deres gulv?
Han tror du smed den efter ham - det er sgu hans problem... :o)
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Jeg har selv mødt betjente i min karriere som motorcyklist, heldigvis har de fleste taget den med ro og et smil.
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 470
Læs lige hvad jeg skriver.. Jeg skoddede den... !!! selve cigaretten - altså filteret gemmer jeg af samme årsag som du hentyder til i mit andet affald, som jeg ophober gennem dagens bil tur og smider ud, når jeg holder stille i en skralde spand..
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 97
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 109 Svar: 400
sep 2008
Mener du hvilken politibil ??
Som sagt lignede det en belingo.. men er ikke sikker... synes faktisk aldrig jeg har set sådan en model som den i går med reklamer på..
maj 2004
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Dårlig lønninger.. Altid utaknemmelige knder.. Skal finde sig i flabede unger der taler et forfærdeligt sprog til ham..
Og firmabilen der sikker er til service.. Så "lystavlen" består at en maglite.. Og ikke mindst det manglende blowjob han skulle ha haft inden han kørte hjemmefra..
Summasumarium må være.. Det var bare ikke hans dag..
Så spring op og fald ned på det... *lol* c",)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
maj 2004
sep 2008
Og hvis jeg virkelig havde travlt... kørte jeg jo nok også noget kun mere end de 120km/t......
Og i mit tilfælde var det så manden jeg skulle hjem til
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Jeg vil også gerne ha´ dit telefonnummer, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt ??
Betjenten var smartere......
;O)
Nej, undskyld. Jeg kan godt forstå du er lidt paf og uforstående over for sådan en fremfærd. Man tror sgu det er løgn, hvad man skal finde sig i at lægge øre til. Har heldigvis kun prøvet det en enkelt gang - ellers har jeg kun mødt imødekommende og saglige betjente.
sep 2008
Du kan da bare sige det lige ud.. Du har da haft 1000 af muligheder for at få mit nr.... Kom nu ud af busken og spørg mig... ;O)
apr 2006
;O)
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 73 MC-er: 3 Emner: 88 Svar: 216
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 656
Navn, bopæl, fødselsdato og kørekort hvis han beder om det elllers så holder du bare kæft.
sep 2008
Jeg tav, gjorde som han sagde og bad om af oplysninger og ellers ikke noget som helst andet... da jeg ikke kunne se nogle formål i at spille smart eller andet... Han er trods alt den udøvende magt, som har nogle beføjelser (og tror her godt han må be om tlf nr ?? )
Med det her vil jeg bare sige.. at så længe jeg talte pænt og opførte mig anstændigt og gjorde som han sagde inden for rimelighedens grænser, kunne han i hvert fald ikke komme efter mig hvad det angår og mener også at man under alle omstændigheder kommer længst med det...
sep 2008
Jeg er derfor meget spændt på at høre "efter spillet" på dette, hvis jeg hører fra ham igen......
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Heh, det lyder sgu da godt nok til at være noget af en oplevelse du har haft der Malene!
sep 2008
Hvis du vidregiver mit mobil nr. til James... skal jeg have procenter... !!!!!
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 97
sep 2008
Men du må da meget gerne få af vide, hvilken bil jeg har..
Jeg tosser rundt i en Citroen DS3 Gul med sort tag.. Reg nr. vil jeg dog ikke røbe her.. Men ellers har du da fået et godt billede af hvad jeg kører rundt i.. - hvad du så end kan bruge det til :O)
okt 2006
Det er da også en total Brian-bil - så tror da pokker han ryger op i det røde felt!
sep 2008
Brian bil... Nope.., det er en Malene-bil... og du er bare skide misundelig.......
okt 2006
Heh, jae, designet fejler bestemt ikke noget! Umiddelbart er jeg ikke så meget til fransk, men omvendt er der også ting jeg er meget mindre til!
- Tjek li din indbakke
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
jammen hr betjent dog da ikke i en 110 km zone så køre du da selv for stærkt ikke?
Og det var altså også lidt vildt at jeg skulle køre SÅ stærkt for at kunne smide gløder fra min smøg efter dig for at gøre opmærksom på din høje fart, tror nok liiiige jeg vil tænke en ekstra gang, en anden gang.
apr 2006
;O)
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Selv er jeg engang blevet ramt på læben af et skod der kom farende, yderst ubehageligt.
sep 2008
Skovbrand en kølig og meget fugtig november aften..??.
Men ja.. man skal naturligvis tage hensyn til om det man fortager sig er til gene eller fare for andre -
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Mobil bøden stiger til 1.500 næste år, så kan jeg vel også lære at det må man ikke.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Har flere gange prøvet at blive ramt af gløder og aske på mc og det er selvsagt ikke fedt med åben hjelm! Heller ikke at få ind i bilen, brændt fast i lakken eller andre steder.
P.S.
Forklar mig lige en ting:
- Du kører 120 i en 110 km/t zone og overhaler en betjent, som kører det man må?
- Du sætter farten yderligere op inden der bliver 130 med en betjent lige bag dig??
- Skodder en smøg ud af vinduet, endda med betjenten så tæt på at han kan se det???
Men det er betjenten som er opfører sig dumt????
Et ord: S E L V K R I T I K . . .
nov 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 106
jeg blev stoppet på min knallert (30 derbi senda som er en slags motard) og han spurgte mig om den var ulovlig, ja det var den så. den kørte omkring de 50 nå. han ville så have den på felt.. jaja det måtte han da godt. det gjorde han så... og som jeg fortalte ham så var der 6 gear og forklarede ham også hvordan gearne virkede... han køre den så kun til 3 gear og så 14000 omdrejninger (skal lige siges at der er en elektronisk begrænser ved 8000 og en igen ved 10000) han vidste godt hvordan han kom over dem... det gjorde jeg ikke.... så da han ramte 73.7 i 3 gear så sprang toppakningen og det havde så meget kraft på at det rykkede en bolt i ydertopstykke.... så den var færdig... jeg råbte også til ham at han ødelagde den mens han rullede den og så kiggede han bare på mig og smilede... da han så havde ødelagt den så kigger han bare på mig og griner højlydt og siger. den VAR ulovlig....
efter sådan en omgang så forstår jeg bedre hvorfor unge på min alder mister respekten for dem og køre fra dem... jeg har selv mistet respekten for dem fuldstændig...
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
Har selv oplevet en betjent af samme opførelse, jeg havde dog ikke kørt hverken for stærk eller noget andet, men af en eller anden grund skulle jeg bare stoppes...
Og så begyndte han ellers at gå min bil igennem fra ende til anden for at tjekke den for fejl og mangler. Og han kiggede både motorrum og hele baduljen igennem, og det eneste han endte ud med var han mente mine baglygter var for mørke, det kunne jeg jo ikke rigtig forstå da den jo var synet med dem (var da staten stod for bilsyn) Så sagde jeg syntes vi skulle gå 300 meter ned af vejen for at se og de ikke stadig kunne ses for så burde de jo være lovlige, men det gad han sgu ikke, så endte med han fik brugt 20 min på nul og nix, og jeg kørte af sted uden bøde... Men kunne ikke lade være med at tænkte stakkels den person som blev hans næste offer for han var ikke mindre knotten da jeg efterlod ham : )
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
slet
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 259
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
okt 2006
apr 2009
"kl er ca 22 og vejen er tom for fodgængere og cyklister, foran mig kører en VW Touran med 25-30 km/t (på speedometeret) den kører ikke 1km/t over 30 på noget tidspunkt.. (50km/t zone)
Jeg venter på han skal sætte farten op eller dreje af men der sker intet, så sender jeg lang lys, intet sker.. jeg sender lang lys igen, mén nu kører han endnu langsommere, jeg ved jeg er ikke i min gode ret til det, men så begynder jeg at dytte, og han træder kort på bremsen men fortsætter.. Jeg beholder nu mit lange lys og vi fortsætter på den her måde i mindst 1 kilometer med 25km/t..
Da han skal dreje af på benzintanken kører jeg forbi og holder hornet i bund, jeg er rasende men kører videre til næste benzintank 2 km væk.. inden jeg når benzintanken hvor jeg havde tænkt mig at stoppe ser jeg at den Touran har fulgt efter mig og jeg ved de er ude på noget (får mistanke om at det er rockere, da der ER mange af dem i Randers), jeg overvejer at "stikke af" men beslutter mig for at stoppe på tanken og rækker ud efter min 22mm stjerne gaffel-nøgle og holder den nu i hånden mens de træder ud af bilen.. 2 voksne mænd og en kvinde træder ud med politiskilte "FUCK" :-S
Jeg smidder nøglen på gulvet af bilen og træder ud, mens jeg tænker nu får jeg mit 3. klip..
De er sure og begynder at tjekke dækmønster, bremser, lygter mm. Mens den ene betjent siger til mig
Betjent: Man må ikke dytte og genere trafikken, det medfører en bøde og man kan også få klip når man ligger tæt på en forankørende:
Mig: Nu skal jeg sige noget til dig, uanset hvilken bøde og klip det må medføre, det er IKKE i orden at køre 25km/t i en 50km/t det generer trafikken og medfører rasseri.
Betjent: Måske skulle jeg dreje af.
Mig: Da ikke når du fortsætter med uændret fart i 1 kilometer..!
Kvindeligbetjent: Din fælge har et hak, er det noget du har tjekken, det kan jo være farligt.
Mig: Fælgen har været sådan i 3 år og jeg har kørt 250km/t i den her bil så jeg ved fælgen er i orden..!
De snakker lidt videre og ønsker mig en god aften.."
okt 2006
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
maj 2004
Men en ting er godt, i dette land at langt de fleste borgere jo respekterer de levesæt og regler vi har, husk det er det der gør vores land tåleligt og leve i. Bl. a.
At nogen så er udenfor pæd. rækkevidde er en anden ting. Og nogle mennesker er sure hver dag...
Sådan er det bare, ikke alle har det lige nemt og et lige muntert livssyn.
sep 2008
Selvkritik skriver du..
Jamen skriver jeg nogle steder at jeg ikke vil betale bøden hvis jeg får den.. Du skriver at han kører det han må, både han og jeg var over 110 ??
At man kan se at folk smider cigaretter ud, når det er mørkt kan faktisk ses langt væk, på grund af glødens farve.. Forstået på den måde... at jeg var ikke blot lige foran ham da det skete.
OG NEJ.. jeg kan ikke bruge mit askebæger i bilen, da der ikke findes sådan et i min model.. Det er bare ikke standard udstyr i sådan en.. tro det eller ej !! - og netop derfor jeg praktiserer måden jeg gør det på..
- at jeg så måske skal overveje at lade være med at ryge fremover i bilen er naturligivs en overvejelse..
sep 2008
Der er flere definitioner af henkastning af affald, som har hver sin bøde takst.. - nogle er 500 andre er 1000 og op efter..
Jeg var ikke klar over at jeg ikke måtte skodde min cigaret ud af vinduet.. så llænge jeg beholder selve filteret og smider det væk efterfølgende sammen med mit andet affald - og som jeg også skriver i mit første indlæg.. Er der en lov for det - skal jeg naturligivs have en bøde for det..
Mit indlæg er slet ikke om ret eller lov om at køre for stærkt eller smide affald eller ej.. Det drejer sig om opførsel !!!!
Jeg skal være den første til at indrømme at min opførsel med at smide gløder ud af vinduet kan være til gene og fare og måske skal erkende at rygning i bilen er overstået fra nu af...
maj 2004
maj 2004
apr 2009
okt 2006
apr 2006
;O)
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Det er kun en kundens egen fordel, ene af den grund at den radio der sidder i bilen som standartudstyr har han betalt registreringsafgift for. Dvs du har betalt 4000 for en radio du kunne få for måske det halve bagefter når pladerne var sat på bilen.
summerer man alle de ting sammen, (der er sikkert flere end jeg lige nævnte) så er der sikkert nok 10 - 20000 hevet af listeprisen...
apr 2009
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
og hvordan kan man som 37-årig være så dum at man siger at man ikke vidste man ikke må smide cigaretskodder ud af vinduet... efterlyser du en komplet liste med genstande/affald der er acceptable at smide ud, den findes ikke.. det hedder blot at opføre sig voksent..
apr 2009
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
sep 2008
Folk læser jo alligevel indholdet helt forskelligt og ser reelt ikke altid de fakta der står skrevet og derfor drager sine egne konklutioner...
Min indlæg var såmænd blot en konstatering på at betjente er meget forskellige i måde og opførsel.. - såvel som os som brugere herinde iøvrigt
Ja - jeg har kørt for stærkt....
Ja - jeg har røget i min bil - UHA
Ja jeg har skoddet min cigaret - Uden at smide filteret ud af vinduet
Ja- det kan ha været til gene og fare for andre - mente jeg bare ikke i denne konkrete situation
Ja- jeg har sku nok lært lidt af denne sag
NEJ - en Citroen DS3 har HVERKEN askebæger eller cigaret tænder i udstyrs listen .
At han ikke kan og vil give mig bøde for at køre for stærkt i denne sammenhæng er bestemt ikke min skyld - men ha været helt fair hvis det var tilfældet.
Om han vælger at give mig en bøde for at skodde asken ud af vinduet - må tiden vise og jeg har fra første indlæg vedkendt mig dette og betaler den da også, hvis der er lovgrundlag for det..
Just my 10 cent - og god weekend outthere
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
Og tyggegummi er endda værre da små dyr som spiser det senere har stor chance for at gå til af det..
apr 2006
:O/
aug 2005
"Jeg skal være den første til at indrømme at min opførsel med at smide gløder ud af vinduet kan være til gene og fare og måske skal erkende at rygning i bilen er overstået fra nu af... "
Tak, det redder måske dit sidespejl en dag
sep 2008
Jeg kan faktisk ikke helt dy mig... da jeg aner en form for dobbel moralskhed i dit sidste indlæg..
Som jeg læser og forstår dit sidste indlæg.. ville du synes det er ok at smadre mit side spelj, hvis jeg en anden gang kunne finde på at skodde min aske ud af vinduet og det rammer eks. dig.. ??
Samtidig med at du meget bestemt fordømmer mine helt igennem uforsvarlige handlinger beskrevet i denne tråd ??
Jeg ved godt at jeg lidt tidligere har skrevet om vi ikke bare skulle lukke den her.. men som sagt.. dit sidste indlæg fik mig alligevel tilbage til tasterne..
Btw... Du kan iøvrigt være hel rolig... jeg ryger ikke længere i bilen og du vil derfor ikke ricikere at jeg cikanere dig eller andre med gløder og aske...
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
Men I GUDER, hvor kan bilister der smider sine skodder ud ad vinduet fra bilen, være fuldstændigt totalt blanke og tankeløse oveni. Har én gang været ude for at en bilist gjorde det mens jeg var ved at overhale ham. Skoddet ramte kåbeglasset og fortsatte op og snittede viseret.
Jeg forstår godt betjentens harme.
Det ER sgu tankeløst. Og har man ikke askebæger i bilen, kan de købes hos T. Hansen for rimelige penge.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
okt 2006
sep 2008
hmmmmm kan sku ikke helt udelukke at det kunne være sådan en model... .. - men der var en stor pap kasse bag i den, hvis det kan hjælpe... LOL:)
aug 2005
Rammer du mig med en af dine gløder skal jeg nok gøre mit til at du ikke finder på det igen. Det er måske farligt for dit sidespejl, men næppe for dig eller nogle andre.
Har du prøvet at få en tændt smøg inden for jakken imens du kører mc eller at få gløder fra en smøg ind i hjelmen, fra en forankørende billist?
Jeg har prøvet begge dele. Den ene gang på scooter, den anden på mc. Og ja, indlysende nok, ER det en kæmpe risiko. Du ville vide det hvis du selv havde prøvet det.
aug 2005
Ja, jeg påpeger at det er utroligt dumt at smide den slags ud af vinduet, når der kører andre bag ved.
Og det gjorde der jo netop i trådstarters tilfælde, ellers havde politimanden vel ikke opdaget det, vel?
Trådstarters har heldigvis taget kritikken til sig og skrevet at hun vil ændre adfærd, hvilket jeg kun kan bifalde
aug 2005
aug 2005
Sjovt nok har dem, som jeg har fået fat på, alle sagt noget i retning af: "Guuud, jeg troede ikke at det ville ryge så langt".
Ja, jeg puster lige så meget en stemning op som du gør ved at kalde os andre for "tossedhoveder". Jeg gør det dog med det formål at gøre opmærksom på at der er et reelt problem og indtil videre er det da lykkedes. M@F har da i hvert fald tilkendegivet at hun vil stoppe med det fremover (og tak for det! :-).
/Over and out
Der er godt nok STOR forskel på betjente.