{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Finanskrisen !!! {{forumTopicSubject}}

Den rige turist gik ind på hotellet i en lille by. Hun lægger en 1.000 kr.-seddel i receptionen og går op for at kigge på værelset.
Hoteldirektøren tager straks de 1.000 kr. med sig og løber hen til slagteren og betaler sin regning.

Slagteren tager pengene og betaler bondemanden for det kød, som han har købt på klods.

Bonden tager pengene og betaler sin regning på benzintanken, hvor han har tanket på kredit.

Bestyreren af benzintanken går til den lokale luder og betaler sin gæld på 1.000 kr.

Luderen går hen på hotellet og betaler hvad hun skylder med 1.000 kr. sedlen.

Hoteldirektøren lægger sedlen på disken.

Turisten kommer tilbage til receptionen. Hun bryder sig ikke om værelset og tager sine 1.000 kr. tilbage.

Ingen har tjent så meget som en øre, men hele byen er gældfri og alle ser fremtiden an med sindsro.

Og sådan endte finanskrisen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finanskrisen !!!
  • #1   14. nov 2011 kan det gøres mere fornemt... hæ hæ..

mvh

• #2   14. nov 2011
    Fed historie som endte lykkeligt, men den sande historie endte jo

desværre med at hoteldirektøren købte et nyt bagdæk til sin MC i Tyskerland for at spare under 200 kr , så krisen forsatte, og han måtte fyre sin oldfrue , og

" nu skal du forsætte historien"

• #3   14. nov 2011 Den må være fra Grækenland, for der var hverken skat eller moms med hehe

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #4   14. nov 2011 Det er endnu ét klart eksempel på hvorledes Ø-tosserne laver økonomiske beregninger med fantasipenge!

Måske Hoteldirektøren skulle gro et pengetræ i haven, hvor han i det mindste får lov til at beholde sine træpenge - end de ikke-tjente kr. 1.000,- han fik fra luderen (som ligger trygt i turistens lomme)

smiley

• #5   14. nov 2011 Hans.. hotelejeren har da ikke mistet noget som helst han har jo fået betalt hans gæld til slagteren i starten af historien for 1000kr. som aldrig var hans.

Historien er faktisk god nok.. men som nogen nævnte tidligere skal der betales afgifter, told, skat mm hver gang penge skifter hænder derfor havde der ikke været meget tilbage af den 1000kr seddel når den endelig kom tilbage

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#6   14. nov 2011 Thomas M: Jeg er ikke klar over hvilken regnestok du bruger? Men det handler jo ikke kun om moms, afgifter og den slags ting! Der mangler stadig kr. 1.000,- som luderen betalte til Hoteldirektøren. Eller sagt med andre ord... Han startede med at skylde kr. 1.000,- til slagteren. Nu står han med et "hul i kassen" på kr. 1.000,- Om du skylder eller "mangler" - så vil dette - på trods af fantasifuld pengeflytning - altid give ét stort RØDT -1.000,- på regnskabet! smiley

• #8   14. nov 2011 Kære Hans..

Lad mig se om jeg kan omformulere slutningen af den fine historie så selv du kan forstå det smiley

Luderen går tilbage og betaler hotel direktøren de 1000kr hun skylder ham. Hoteldirektøren smækker 1000kr lappen i lommen og går glad og tænker over hvor dejlig en dag det da har været hvor han både fandt en 1000kr seddel der ikke var hans og betalte sin gæld af og nu fik han sørme og disse 1000kr tilbage af luderen.

To minutter efter kommer der en turist gående hen til hoteldirektøren.. Jeg lagde 1000kr på disken siger turisten. Hoteldirektøren undskylder at have taget de 1000kr. og giver manden de 1000han lige har fået af luderen.

Hotel direktøren står nu tilbage med 0 kr på lommen men han har fået betalt hans 1000kr gæld, som han jo alligevel ville have betalt med de 1000kr som luderen kom med.

• #9   14. nov 2011 Thomas har fuldstændig ret. I andre må bede om at få skolepengene retur smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#10   14. nov 2011 Åh jo Thomas... jeg fangede skam pointen første gang! smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#11   14. nov 2011 PS: Jeg skal lige høre... går Hoteldirektøren så ned til slagteren for at købe for kr. 1000,- på klods (igen?) smiley

PPS: Sidst jeg hørte fra Hoteldirektøren, så er prisen for "korttidsudlejning" på værelser sat op til kr. 1.200,- Betyder det så, at nogen mangler kr. 200,- i næste pengeombytning?

• #12   14. nov 2011 Spørgsmål....

Hvad så hvis det luderen betalet for på det hotel var for øl..

mvh

• #13   14. nov 2011 Jeg er sku med på Per E's gode historie...:

"... og piccoloen tog turen til hans lokale mc-pusher for at kigge på kluns for derefter at tage turen til Louis, Hein Gericke og Polo for at shoppe tøj og udstyr for at spare 400 kr. Da han kom hjem tankede han bilen op igen efter turen for 250 kr.
    Ugen efter så han i avisen at hans lokale mc-pusher...."

• #14   14. nov 2011 Skat og moms er skyldigt ved transaktionstidspunktet, ikke ved gældsindfrielsen. Så nej, der mangler hverken skat eller moms i regnskabet, da den blev afregnet på transaktionsdagen.

• #15   14. nov 2011 Jesper.... nu snakker jeg jo ikke om denne fiktive historie mhs. til skat, moms, afgifter osv.. men perspektivere historien ift. finanskrisen og det at komme ud af den.

• #16   14. nov 2011 rolig...jeg har løsningen!
    Gi' mig 1000 kr. hver og jeg betaler min gæld....
    så ta'r vi den derfra smiley

• #17   15. nov 2011 Fejl i historien, som følger:

Punkt 1. En kvindelig rig turist? Alle rige kvinder (jaja rolig kvindeforkæmpere) har deres mands guldkort i deres Louis Vuitton taske, som han også har betalt.

Punkt 2. En rig kvindelig turist - alene?? No way..

Punkt 3. Hvem fanden betaler for et værelse med sedler? ALLE bruger kreditkort (så kan man nemmere skjule man ingen penge har)

Punkt 4. "Slagter, Bondemand mm." Det hedder sig Føtex, Kohberg osv..

Punkt 5. Finanskrise?? Hva er det??

Kommentér på:
Finanskrisen !!!

Annonce