{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.988 visninger | Oprettet:

Finanskrisen.... {{forumTopicSubject}}

...kradser måske hos nogen MC'ister derude?? Eller hvad?

Det ingen hemmelighed at jeg har min MC til salg. Det undre mig dog at jeg modtager bud på omkring 80.000kr. Til den pris vil man efter min mening og hvad jeg kan se få en årgang 99-02 R6'er med +30.000km.

Jeg ikke desperat for at sælge og beholder da også min MC hvis jeg ikke får en fornuftig pris. Elsker at køre, men kører desværre for sjældent....

Men når der kommer bud på 80.000 kr må det vel betyde at der nogen der sælger deres R6 i lignende kategori som min egen til de penge for ellers byder folk vel ikke så lavt?? Kan det passe at de ryger for så lidt? For ja det er jo finankrisetid....

Synes det vildt hvis de ryger for SÅ lidt....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finanskrisen....
  • #1   10. jul 2009 Det beviser jo bare at mc'er ikke er guld værd som mange tror..

• #2   10. jul 2009 tror det er et problem over hele linien for mange nye cykler på gaden og for lidt penge i omløb.så feks en r6 til 65000 sidste uge

• #3   10. jul 2009 Denne R6'er kan købes for 100k http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20450

Vurderet ud fra det så ville jeg nok ikk give mere end de 80-85 for din

• #4   10. jul 2009 Så du mener at fordi der nogen der sælger sin MC til "underpris" fordi de måske rammes af finankrisen at værdien falder?

Jeg helt klar over at markedet er dynamisk og når der nogen der i desperation og tvang sælger deres MC til underpris at købere selvfølgelig prøver at købe til lavest mulige pris....

Mener ikke min pris afspejler at den er lavet af guld, men jeg ser da mange i min kategori til over 120.000kr.....det forstår jeg så heller ikke lige.

• #5   10. jul 2009 Nu vil jeg ikke vurdere på hvad din R6er er værd, men jeg får også nogle meget lave bud på en bil jeg har til salg, selvom bilen er den billigste der er til salg.

Så det viser også bare at folk ikke har manerer længere, og intet skal købes til den pris der står på varen.

Jeg har ikke noget imod folk byder, men buddet skal bare være nogenlunde realistisk og velbegrundet.

Den sidste der bød fik bare at vide at jeg hellere ville lade den rådne op i indkørslen (så langt var han fra) smiley

• #6   10. jul 2009 Tjaeeee, nu blev den model jo solgt som YZF-R6s i årende efter til en noget lavere pris end hvad du gav for den, så markedet svømmer med R6'ere teknisk som din. Det presser jo prisen en del.
    At din så er i rossi lakeringen kan jo betyde de rer færre købere end hvis den bare var sort.

• #7   10. jul 2009 Thomas M <-- Det er det jeg mener. Prisen på den R6'er afspejler den den generelle markedsværdi eller afspejler den en desperat sælger?

• #8   10. jul 2009 Om du så satte den ned til 50.000 så vil der altid være idioten der vil byde 45 for den, selvom den reelt er måske 80-90k værd.

• #9   10. jul 2009 Du skal ik tage det så tungt med de bud... hvis du sætter den til 80 så er der en der byder 65k det skal du slet ik være i tvivl om... kig på hva de andre koster af samme årgang og lad den stå i det område... hvis alle svine dumper prisen så ender det jo med en 2007 R6 skal koste 50k smiley

• #10   10. jul 2009 Jesper <-- Du ved ikke hvad jeg købte min for. smiley Ja nyprisen var 185.000kr, men jeg var "heldigvis" ikke 1. ejer......vil tro at ejeren før mig tabte omkring 65.000kr.

Købte den som ejer nr. 2 hos en forhandler så du kan måske nogenlunde gætte dig til hvad jeg købte den for.

• #11   10. jul 2009 Dr. Mug.....og så ender det med at jeg har MC til den dør og det jo egentlig også fint nok for får jeg den solgt er jeg ret sikker på jeg ikke får MC igen smiley

• #12   10. jul 2009 Ja ok, så i forhold til nyprisen. Men det ændre ikke ved, at den konkurrere med 07/08 R6s modeller som er magen til, og som så har 2-3 år længere garanti på endnu.

• #13   10. jul 2009 du fik da et bud på 90000kr det er da kun 5000kr ned i pris ??? et ikke helt urealistisk bud i min verden

• #14   10. jul 2009 Tjaeeee, tingene er det værd som folk vil give for dem .... længere er den vel ikke, og så længe markedet svømmer over, og der er nogen der af en eller anden grund er tvunget til at sælge, så skal man nok ikke forvente at få gode priser i disse tider.

Vedrørende "skambud", så er det efter min mening noget man må tage med, sådan er det vel, og set fra købers synspunkt, er det jo helt fint hvis en eller anden hopper på (eller hvad).

Manerer og en verden hvor man køber "til prisen" har vist ikke eksisteret de seneste mange år :o).

JLL

• #15   10. jul 2009 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=57035

Som andre pointerede skal folk altid lige prøve. Den her er til salg for 120k/100k, som må siges at være meget fair priser. Og hvad kommer der af kommentarer? "hej er du frisk på 97000kr hvis jeg får min solgt?"

Sådan er det bare, engang købte jeg et grafikkort for at sætte det sammen med det grafikkort, jeg allerede havde. Desværre passede de ikke sammen og jeg havde købt det langt væk, så jeg besluttede mig for at gøre en eller anden fattig computerspiller en tjeneste og satte det til salg for en 10'er på DBA (tror det havde kostet 800 kr.). Da fyren så kom og hentede det, tror du så ikke, han spurgte, om han ikke bare kunne få det gratis? (At jeg så havde tænkt mig at give ham det gratis alligevel, fordi jeg var ligeglad med den 10'er, ændrer ikke på, at han burde have været lykkelig for bare at få det til en 10'er og ikke prøvet at forhandle prisen yderligere ned.)

Sådan er det bare, folk skal altid lige prøve. Mange synes det er fint, men hvis du ikke gider det, så må du tilføje "Fast pris, bud modtages ikke" til din annonce.

• #16   10. jul 2009 Finanskrisen, samt at MC-markedet er ved at være mættet. det bugner med brugte motorcykler i både medier og hos forhandlere. Så udbud og efterspørgsel sætter jo prisniveauet.

For to-tre år siden kunne du sikkert få 10-15.000 kr mere for din MC. Om et år kan du sikkert få endnu mindre.

Så enten må du affinde dig med den pris du kan få nu, eller også må du beholde cyklen og komme ud og køre på den. Der vil gå flere år, før brugtpriserne på motorcykler stiger igen.

Derfor er det vigtigt, at når man idag køber cykel, specielt ny, at man gør sig klart, at eneten beholder man den cykel i mange år, eller også affinder man sig med et relativt stort tab, hvis man sælger den igen indenfor få år.

• #17   10. jul 2009 Kim * MC sælges * - Ja TT har ret, kun 5.000 under din forlangte pris - tænk på hvad du havde sparet i forsikring, hvis du solgte den til pågældende dengang smiley

Jeg fik en del tilbud på min gamle cbr og den var rimeligt langt nede i pris - der var så en 4 stykker der med mellerum sendte mail - sms'er og ønskede lige at presse citronen yderligere, og det er også fint for mig - for var pågældende køber ikke kommet i søndags, så havde jeg da helt klart slået til ved en af de tilbud - så for mig er det super at der bliver vist interesse for mc'en - og jeg tager det absolut ikke personligt at nogle faldbyder lidt smiley

• #18   10. jul 2009 T T <-- Har du budt 90.000?? Kan godt huske der vidst var en der bød det og til afhentning ret hurtigt....der aldeles ikke noget galt med det bud. Var bare ikke parat til at sælge så hurtigt smiley Som sagt nyder jeg at kører når jeg endelig får lejlighed til det og da jeg fik det bud havde jeg næsten ikke været ude i år.

Så intet i vejen med det bud....

• #19   10. jul 2009 "får jeg den solgt er jeg ret sikker på jeg ikke får MC igen :-/"

Hey hvad fanden er det???

Så skal du sgu ikke sælge den... smiley uanset buddet...

• #20   10. jul 2009 hvorfor mon en tråd som denne oprettes ca. en gang om ugen...

DET ER RET SIMPELT!

bliver ens mc ikke solgt, er den for dyr, i forhold til de købere der er på markedet lige nu.

blev den solgt på 1 dag, stod den nok for billig..

Når nogen giver et svinebud, er det stadig et bud, OG du har da fået et på 90k....... som T_T skriver, er det da ikke urealistisk.

MEN det er jo op til den person der sælger hvad han vil gå med til, derved bibringer denne tråd, nok ikke til en bedre pris, eller til at hjælpe dig med en beslutning!!!

• #22   10. jul 2009 Cbr 600.....jeg betaler i forsikring så det går nok. smiley Så koster det 2-3.000 i årsservice og lidt til vinteropbevaring og benzin.....ja det bruger jeg ikke meget af smiley

Så den er ikke så dyr i drift for mig.

• #23   10. jul 2009 Kim * MC sælges * - Okay, jeg har så også lige læst dit indlæg med at du ikke var klar til at sælge, det var jeg heller ikke sidste år, og det har nok kostet mig en smule - men gider ikke græde over spildt mælk ;-D

• Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
    #24   10. jul 2009 Johnny Mr Black. Hvorfor tuder du over et tab på 48000. Du kunne jo bare ha ladet være med at sælge

• #25   10. jul 2009 kim mc sælges . nej jeg har ikke budt 90000kr . men du havde sku da chancen for at skyde den af til 90klick såååååeee ???????????????

• #26   10. jul 2009 Er jeg den eneste der syntes at mc'er endelig er ved at komme ned i et realistisk nivaeu, med realistiske afskrivninger?

Syntes at motorcykler har holdt deres pris alt for godt, i forhold til hvad de egentlig er værd, specielt i forhold til afskrivningerne i udlandet.. At se cykler 20 år gamle (ikke speciel modeller) til 30 procent under original nypris er jo direkte latterligt.. folk, indse det.. markedet er realistisk.. køber du en ny cykel, taber du 25 procent øjeblikkeligt ved vidre salg, og hurra for det...

• #27   10. jul 2009 *Piiiv piiiv piiiiv*... Er snart ved at være træt af de her "hvorfor kan jeg ikke sælge min MC?" forklædt som et "har i set at jeg har en MC til salg?" indlæg... Tør øjnene og kom videre. ALT kan sælges. Også under en finanskrise. Det er bare et spørgsmål om pris... Og hvis du synes at prisen er for lav nu - så behold den!
    Det er fandme snart hver uge at folk opretter en tråd mangen til den her... Ja - priserne falder lige nu. Før var de for høje. Sådan er det! Ting falder og stiger i værdi alt efter efterspørgsel. Og nu er der ingen efterspørgsel på MC. Så falder priserne... Det behøver man ikke nogen videregående uddannelse for at fatte!

• #28   10. jul 2009 ja min mening er at vil man ikke modtage bud så skriv det !
    vil man afgive et bud så giv et bud ud fra den reelle markedsværdi,
    men problemet er jo mange gange at sælger ikke kender markedsværdien ! og bliver pisfornærmet jeg kan se mcer herinde (mange ) hvor jeg ud fra egne køb og salg kan se de står 20 til 25 % for højt !
    men jeg har også haft en mc til salg hvor en , (ja vil ikke engang kalde ham mulig køber) bød 20000 under den pris der var den rigtige !
    og så blev han fornærmet , da jeg bad ham " udfolde sit handelstalent et andet sted "
    så realisme mangler måske bare ved nogle sælgere og købere !

• #29   10. jul 2009 Du har fuldstændigt ret. Jeg har selv haft min Ducati til salg i 5 måneder uden en eneste henvendelse. Den har kørt 5000 km og er en ny motorcykel - og ikke engang et svinebud kan det blive til smiley

• #30   10. jul 2009 michael B <-- Det har du ret i...!

• #32   10. jul 2009 Synes også priserne for nogle modeller er ved at finde et mere realistisk leje... så er det jo så bare ærgeligt at jeg også købte, da det var dyrt... smiley

Men hvis nogle svinebyder din maskine, så er det jo bare at argumentere for, hvorfor din maskine er det værd som du vil have for den.

• #33   10. jul 2009 Der er for og imod.

Jo mc har været for dyre i lang tid for 5 år siden kostede en Virago 535 mere end den gjorde fra ny og det er sgu ikke realistisk.

Men nu synes jeg fok er gået i den anden grøft, og tvinger folk der allerede er pressede til at sætte endnu mere til på deres cykler. Jeg må sige jeg håber folk har råd til at sige nej til de mest urealistiske bud, så vi kan holde det fornuftige niveau der efterhånden er ved at indfinde sig.

( Har i øvrigt lige hørt om en der satte 150.000 til på en halvt år gammel RSV fordi han var tvunget til at sælge)

• #34   10. jul 2009 Som Eddie skriver..

MEN det er sjovt, som folk løber tør for almindelige kommunikations evner, når nogen giver et for lavt bud på deres bil.

Det er sjællent, at sælger skriver
    "beklager, men det bud er godt nok for lavt, bemærk, bla. bla. bla.bla."
    ISTEDET er det snaere svar som
    "HVIS DU KOMMER HER, SKAL JEG SMADRE DIT FJÆS BØSSEKARL.. HVAD TROR DU SELV? SVIN!!!!!"

Hvorfor er det at folk tager et lavt bud så personligt???
    det KUNNE jo være et indgangsbud til en handel, men personen vender da ikke tilbage efter et sådan svar!!

Minder mig lidt om folk der spørger betjenten der lige har stoppet dem, om det var broderen der fik gården smiley heller ikke det smarteste smiley

• #35   10. jul 2009 "Minder mig lidt om folk der spørger betjenten der lige har stoppet dem, om det var broderen der fik gården smiley heller ikke det smarteste :D"

HAHAHAHA, fame en go kommentar og konge-humor ;-D ;-D ;-D

• #37   10. jul 2009 Som mange andre har jeg også en mc tilsalg, og hader når folk giver tåbelige bud. Det kan godt være at jeg er gammeldags, men i dag kommer folk ikke engang ud og ser mc´en, man byder bare et eller andet og gerne 20-25 kilo under pris, uanset hvor billig den er. Istedet for at komme ud og se dyret, men det er vel fordi at man regner med et afslag, også er det nemmere at side hjemme i sofaén og få det. Og det der med at det ikke er personligt, både og, jeg går ud fra at folk der passer og plejer,køber ekstra udstyr til deres mc, er glade for deres mc og når der så kommer sådan en tosse og vil ha den langt under pris, ja så synes jeg det er manglen på respekt. Så stakkels de folk der er hårdt mangler pengene.

• #38   10. jul 2009 Jeg har mest lyst til at bytte i de her tider, for prisen er vel faldet lidt på alle mc´er og derfor får jeg ca. det samme hvis jeg bytter nu, som jeg havde gjort for 2 år siden... :o)

• #39   10. jul 2009 Finanskrise kan jeg godt skrive under på, og det kan mine 60 andre kolleger også, alle gået 10% ned i løn, ja pånær de 10 som er blevet fyret!

Så jo der er nogle som er tvunget til at sælge og derfor smides der om sig med skambud fra potentielle købere, man kunne jo være heldig at ens bud ramte en sælger der er tvunget i knæ.
    Solgte selv i Juli sidste år til en super pris og købte også til en "superpris" set med sælgers øjne.
    Er heldigvis ikke tvunget til at sælge og går heller ikke med tanker om det, men for pokker det er synd for dem er tvunget pga. krisen, alle andre skal sgu ikke tude smiley

• #40   10. jul 2009 har lige købt en r1 fra 03 til 90000kr og synes selv det var rimelig billigt,men det er jo en fordel at købe nu hvis man har finanserne til det,men selvfølgelig sørgeligt for dem der mister mange penge på at sælge fordi de er tvunget til det rent økonomisk.

• #42   10. jul 2009 Min kammerat købte en 03er inreg i 05, ved godt det ikke er vores model men den gav han 80 for og det var før krisen rigtig kræssede, så nu skal du nok ikke regne med mere end 85-90 for vores model

• #43   10. jul 2009 ja du kan jo se prisen hos forhandler......
    (link fjernet)

• #44   10. jul 2009 I England ville en 4 år gammel sportscykel koste omkring det halve af nyprisen. Var den ikke 149.000 for de sidste der blev solgt? Det svarer til 75.000 - eller 20.000 mindre end forhandlerens pris som johnny R henviser til. Jeg ville da mindst have 20.000 i rabat hvis jeg skulle købe privat istedet for hos forhandler med garanti.

• #45   10. jul 2009 nu har yamaha 5 års garanti .
    og forskellen på UK og DK er jo også afgiften som ikke er faldet med 50% på 4 år.
    men ja prisen presses af en forhandlerpris som ovenstående,

• #46   10. jul 2009 Det har du ret i michael B.

Hvis man ønsker et lavt værditab må man holde sig fra sportscykler. Honda Shadow er nok en mere sikker investering smiley

• #47   10. jul 2009 det har det i hvertfald været men jeg vil æde min gamle hjelm på at priserne på alle de softchopper også vil finde et mere naturlig / fornuftigt leje intruder , andet priserne er jo helt væk fra vinduet !

Kommentér på:
Finanskrisen....

Annonce