2.088 visninger
|
Oprettet:
så starter det. nu skal vi tvinges til {{forumTopicSubject}}
at køre i 1,1 liters pisse biler, hvis vi ikke skal fuckes endnu mere af div afgifter på pis og lort...
fame godt de røde p..h..... er kommet til fadet...
hvor mange penge kommer der ikke extra i kassen på det stund de der har gang i...
mvh
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44811314:disse-biler-g%C3%A5r-fri-af-afgifterne.html
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 66
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det er bare endnu et påskud til at få en masse penge i kassen.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 338
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 20
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Men et er, hvad Pernille siger, noget andet er, hvad der bliver vedtaget. Det ved Busa også, når han tager en dyb indånding og får lidt luft til hjernen!
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
øhhhh den største jeg kan se er en c 1.8 liters bil der slipper for extra afgigt..
tosser..
mvh
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
ja flyt .. jo hurtigere jo beder..
tak
og
jeg må jo forholde mig til hvad vores politiker fortæller i ofligt forum ..
og
jeg har rigeligt med luft du..
mvh
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 338
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 471
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
ja du har ret... du skulle bare vide....
men smut nu bare vider med dig...
mvh
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Ja, men den har to store fejl... Den er forhjulstrukken og det er en 4-cylindret økomotor.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Så er det jo bare med at få købt en dyr bil inden afgiften træder i kraft og så sælge når den er trådt i kraft. Der er da en del penge at hente så
Brugt markedet vil vel også stige på brugte biler med stor motor?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
FDM har længe råbt på at få sat afgiften ned på de økonomiske biler, om nu der kommer et udspil på hvordan det evt. kunne gøres så er det for dårligt det skal gå ud over dem der har en lille økonomisk bil, som vil miste værdi. Og i morges var de vilde med uøkonomiske biler skulle værre dyre.
Det er ikke let at gøre alle tilfreds og en omlægning af registeringsafgifterne vil aldrig kunne gøres uden der er nogle der taber på det.
(blot en lille observation, har ikke hørt nok om indholdet af forslaget til jeg gøre mig klog på det)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
hæ hæ ......
at komme med et forslag at en bil der i dag koster 1.8 mill vil komme til at koste 3 mill..hvis det stå til dette forslag og det er sgu da tyndskid...
mvh
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
kikker jeg et forkert sted.. ?
mvh
(link fjernet)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
jeg går kun efter diesel biler
mvh
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
Men hva....flertallet synes jo om det...ellers havde udfaldet vel ikke været en rød regering styret af en flok tegneseriefigurer!
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Hvis jeg skulle tage bus på arbejde, ville det tage 3½ time....
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 88
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 368
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
På den anden side er jeg glad for, at jeg har et par halvgamle biler - og alle Jer der også kører i gammelt jern - se lyst på det ; De biler bliver GULD værd!
Bare se prisforskellene på brugte gulplade biler, lige før 1997, og så dem lige efter.
De ældste er langt de dyreste.
Hvorfor?? Fordi der ingen misundelses afgift er på biler, reg. første gang før afgiften blev indført.
En skide Berlingo HDi på gule, koster knap 10.000 årligt i grøn ejerafgift. Og det er jo en af de små, og relativt økonomiske varebiler....hvis den så også skal fordobles i reg. afgift - haha, en farce :->
Og apropos gulplade... tror nok at de røde kammerater får tæv af deres "arbejdende" kammerater, hvis det bliver indført.
Der findes stort set ingen vare- eller lastbiler, der kan gå i energi-a-klassen.
Så det skal nok blive rigtig sjovt, at se arbejdsstyrken kalde til valg :o)
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
øøø så er det bare ærgeligt at en som mig bor så fucking langt ude på landet at jeg skal tage bussen om aften for at møde til tiden næste morgen :o(
ps. ca 25 km fra bopæl til arbejds plads
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Kender det godt jeg bor midt mellem Hadsund og Aalborg og arbejder i Hadsund det er osse ca 25km på arbejde.
Jeg skal tage bussen til Aalborg kl 0440 og tage en bus retur derfra for at kunne møde kl 7 i Hadsund, det er derfor jeg har bil.
Tror der er en del fra enhedslisten osv der skulle prøve at komme udenfor København.
Men jeg støtter faktisk grundidéen i forslaget, men syntes de skærer lige hårdt nok igennem med fordeler kniven, istedet for at sprede afgiften lidt mere ud og lave flere trin.
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Mener de kun er beskattet med 60% i regafgift bare ret mig hvis jeg er forkert på den.
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
17 Spindoktorere - væk duer ikke - vi skal mindst have 2 hver = 52 spindoktorer a 60-70.000,- stykket pr. måned + fryns + pension + diverse.....
Udenrigsministeren som ikke kan tale forståeligt engelsk, skal have en minister til at varetage EU + 2 hjælpere - ialt 4 ministre hvis arbejde før kunne håndteres af 1.
17 dage til at "banke" regeringsgrundlaget på plads på penthouse etagen af et Hotel - jo for der er jo ikke plads nok på Christiansborg.
Som de selv sagde under valgkampen - "Vi skal have sat gang i forbruget igen....." - de glemte bare at sige at de ville starte på Christiansborg og for vores penge.
Venner - årtiet med nye ideer til skatter og afgifter, multi mange konkurser, flere ledige, for hvem det ikke kan betale sig at arbejde, flygtende virksomheder, er kommet.....
Vore politikere står jo i et dilemma - de aner jo ikke hvordan et samfund hanger sammen - og hvor skulle de også vide det fra - det var jo i meget gamle dage at man kom i Landstinget/folketinget fordi man havde en stor erfaring på et område eller havde styret en virksomhed med success.
Betalingsring:
Lige efter bogen fra Cand.Polit uddannelsen:
Flere afgifter til staten, færre biler i København og mindre forurening i Hovedstaden.
Virkeligheden:
Underskud i de første 10-20 år på driften, manglende parkerings indtægter til København, status quo på CO2, Yderligere omkostninger til borgere inden for ringen, idet afgiften pålægges slutkunden ved samhandel, Faldende ejendomspriser indenfor ringen, mange arbejdspladser flytter undenfor ringen og mange vil sikkert skifte kommune og tilflytte til mere erhvervsvenlige områder.
En ting er helt sikkert her - Malmø vinder stort på en betalingsring i København og en kløgtig Malmø borgmester vil så snart ringen er besluttet, ruste sin by med fordelagtige tilbud til erhverv og borger.
Den nye regering vil have 40 Km/t i Hovedstaden og hæve bøderne for overtrædelser yderligere.
Virkelighed:
Du kommer endnu senere hjem eller på arbejde - mere spildtid og øget samfundstab. Du kommer højst sandsynligt til i gennemsnit at skulle erhverve dig 3 kørekort i din tid som billist eller mc'ist, hvilket også skulle bidrage flere penge til statskassen.
I vore politikeres øjne er du et miljøsvin såfremt du erhverver dig en benzin/diesel sluger.
Virkelighed:
Nej - kun hvis du kører i den. Derfor fjern afgifter på alle køretøjer og indfør en form for betaling pr. forbrug.
Der er mange spørgsmål man kunne stille vore "folkevalgte"
Hvad er samfundsmæssigt billigst:
- at den unge børnefamilien kører galt i en bil med sikkerhedskabine eller i en gammel Fiat Uno, VW Golf eller Polo fra 80'erne eller start 90'erne.??
Bilen med sikkerhedskabine indbringer staten en stor afgift men mange gange er køretøjet så dyrt at den unge familie ikke har råd til den, men qva det nødvendige arbejde og børn, er tvunget til at købe en gammel slidt og billig bil.
Hvad forurener mest?
- at fjerne afgifter på køretøjer eller at hæve dem?
Det spørgsmål kan sammenlignes lidt med det Svenske Systembolag for Spiritus.
Svenskerne frygter at hvis Vin og Spiritus gives fri, vil befolkningen straks drikke sig ihjel. Det samme frygter de danske politikere, at vi alle køber store benzin slugende øser og at alle veje braser sammen af vægten.
Sandheden er jo nok en anden. Godt nok vil mange realisere deres bil-drømme, men kun et fåtal vil vælge at bruge dem til dagligdags transport. Vi er som borgere jo ikke så uintelligente endda - grundet de høje priser på brændstof og frygt for parkeringsskader, hærværk og den slags, vælger man oftest den mest økonomiske og den bedste transportform som passer til ens hverdag.
Den lille Fru Rosenkranz-Teil har tidligere været i partiet, Enhedslisten - da hun var yngre.... men når man som mega-rød pludselig får god løn og mange frynsegoder - begynder man at blive borgerlig og ideoligen falmer.
Det er jo set mange gange før at politikere går fra Rød mod Blå - aldrig den anden vej - Hvorfor?? - jo - jo mere man selv får desto mindre vil man dele med andre. Pladerhumanisme og Fup-Socialisme - hun ender såmænd nok i de Konservative om 20 år og ligeså med Johanne Schmidt-Nielsen, når hun engang har fået scoret nok til sig selv og har fået født sine 2 børn med 100% betalt barsel i 2 år.
Find sparebøsserne frem venner, sælg jeres drømme Mc'ere som I har spinket og sparet til, og betal giro-kortet - for der er dømt forbrugsfest og Virksomheds-slagtning på torvet. - De røde er kommet til......
Så har folk råd til at Porche eller Ferrari om Søndagen og tage sin 60 km pr. liter 300ccm 2-cylindret børne-blik-container på arbejde
Jo -
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
MEN alt har Thomas da skrevet her til sidst!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
4 ud af 5 biler er enten små knep aygo, 107 biler, stationscars eller MPV..
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
Så længe det sker på den måde, synes jeg det er en fin ide.
Jeg napper mig bare en Volvo S60 2.4D med 215hk næste gang jeg skal have bil.. Den er sku rigelig stor/hurtig til mine bil-behov. og den er i A-klassen
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Porsche og Nissan GTR ejere kan derimod godt finde ud af at køre bil Højere fartgrænser til dem tak...! hehe
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Hvis afgifterne stiger, for den slags biler, så bliver bilerne bare ÆLDRE.
Nu er afgiften på en bil i forvejen høj, så derfor betyder en stigning i vægt/grøn afgift ikke ret meget.
Det næste er så chip tuning. Så kan fabrikanten lave en "dansk" model med 30% af de Hk en "normal" bil har. Så kører man til sverige, og godt nok er det ulovligt, men får den "rigtige" som så skal afmonteres når den skal til syn.
Resultat, ældre biler, mere forurening, og altså ingen positive ting
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
Sagt af mig som stemmer DF blåt...
Men køre en nissan pixo 1.1 22.7 km/l 260kr halv årlig grønafgift
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
thomas så godt skrevet 100% enig
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 144
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Men hvad med alle de firmaer, og håndværkere, der kører i Transportere, Trafiic´er, Sprintere, Iveco´er og alle mulige andre?
De bruger klimamæssigt set, for meget brændstof - mest pga. enten større motor, eller for lille motor til for stor bil.
Men disse mennesker vælger trods alt bilerne efter behov - og skal de så straffes hårdt i rektum for dét?
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
Hr og fru dk , tænker sku da ikke .. at nu når aygoen er så billige ja så må vi da have 3 nej 4 stk ....
Folk køber da efter deres behov..
Men det er jo op til folk selv . Hvis de vil betale prisen er det helt fint for mig at de køre Audi osv osv
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 338
Tror få af os ville være i stand til at kunne tage den slags beslutninger en stat gør..
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
OK, den er Aklasse, og kan sikkert blive billigere.. Måske 550.000
Jeg er da enig i at staten SKAL gøre noget, for at sænke forureningen! OG bilparken er et GODT sted at starte!!
MEN det kan blive for snæversynet!!!!
Jeg ejer feks. en Ford Focus 2,0 Benzin 2002!
Den vil jeg gerne skifte til en der kører 25 km. pr. L i stedet for 9 km. L.
At skifte den, skal jo være til en Aklasse bil. SOM er stor nok til 2 voksne, 2 børn, og ferie oppakning! den skal have hk. nok til at slæbe 1400 kg.Campingvogn gennem kassel bakkerne!
Den skal være billig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har ledt meget rundt, og det eneste jeg har fundet, der KNEBENT kan opfylde det, er en VW caddy, med mindste motor!! 1,2 L benzin!
MEN den er jo stadig 220.000kroner med "nødvendigt" udstyr OG ikke Aklasse, men kun B klasse ERGO vil den ifølge dette forslag stige voldsomt!!
SÅ det ender med jeg kører videre i min gamle "Benzin sluger"
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Men Danmark har jo ikke ry for at afskaffe afgifter eller skatter. Bare tænk på alle de afgifter der stadig eksisterer fra før- og efterkrigsårene.
Registreringsafgifterne ER skyld i at danmark udleder mere CO2 pr køretøj end mange af de lande vi normalt sammenligner os med. Dog hører vi ikke politikere hentyde til at registrerngsafgifterne indirekte bærer en stor del af skylden.
Alle ved idag at biobrændstof er vejen frem, men hvorfor i alverden skal vi til lande som ikke har registreringsafgifter for at købe den??? - jo fordi disse brændstof typer er belagt men højere afgifter og/eller ingredienserne, processerne til fremstillingen er belagt med høje afgifter, hvilket i mange tilfælde bevirker at man som borger kan komme til at betale afgift af afgifter - det er jo galmatias og go-dav-mand-økseskaft.
Det er jo logik for burhøns at forbrugerens valg af brændstof falder på den billige fossile, sålænge den fornuftige uafhængig-af-bananrepublik-ikke-forurenende brændstof koster mere end det dobbelte.
spillet "Simcity" viser fint hvordan et samfund reagerer på afgifter og skatter.
Borgerens fri vilje styres direkte af positiv motivation og ikke af motivation affødt af straf.
Danmark har den ældste og mest forurenende bilpark i hele europa - ja hvorfor?
Fru Rosenkranz-Teil læg dit hoved i blød i en uges tid og forsøg at finde svaret...
Vi billister og mc'ister som føler os til grin når vi køber et køretøj, behøver ikke at gå særlig mange minutter i skole for at kunne regne den ud.....
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
http://www.eof.dk/Aktuelt/Nyheder/2011/udledning-biler.aspx
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Første linie enda!!
Databasen bygger på informationer indsendt af samtlige EU-medlemslande om alle nye personbiler, der er blevet solgt i løbet af 2010.
NYE NYE NYE er det hint du skal kigge efter!!
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
(link fjernet)
DK er ikke det mest forurenende EU land mhs til Bilparker.. dette var min pointe.. Det andet link var mest for at vise den tendens de høje afgifter har haft på køb af nye biler..
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Faktisk ville det være mere naturligt at ligge på højde med feks. UK!!
Samtidig er et sådan tal fra DK naturligvis skævt.
Dette er grundet det høje antal gulplade biler, samt firmabetalte biler..
Kunne være interesant at se de faktiske tal for borgerne!!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
så starter det. nu skal vi tvinges til