Et minuts stilhed tak.. Et minuts stilhed tak..
Faldt lige over denne her i dag.
Today we mourn the passing of a beloved old friend, Common Sense, who has been with us for many years. No one knows for sure how old he was, since his birth records were long ago lost in bureaucratic red tape. He will be remembered as having cultivated such valuable lessons as:-Knowing when to come in out of the rain; - Why the early bird gets the worm;- Life isn't always fair; - And maybe it was my fault. Common Sense lived by simple, sound financial policies, don't spend more than you can earn and adults, not children, are in charge. His health began to deteriorate rapidly when well-intentioned but overbearing regulations were set in place. Reports of a 6-year-old boy charged with sexual harassment for kissing a classmate; teens suspended from school for using mouthwash after lunch; and a teacher fired for reprimanding an unruly student, only worsened his condition. Common Sense lost ground when parents attacked teachers for doing the job that they themselves had failed to do in disciplining their unruly children. It declined even further when schools were required to get parental consent to administer sun lotion or an aspirin to a student; but could not inform parents when a student became pregnant and wanted to have an abortion. Common Sense lost the will to live as the churches became businesses; and criminals received better treatment than their victims. Common Sense took a beating when you couldn't defend yourself from a burglar in your own home and the burglar could sue you for assault. Common Sense finally gave up the will to live, after a woman failed to realize that a steaming cup of coffee was hot. She spilled a little in her lap, and was promptly awarded a huge settlement. Common Sense was preceded in death, by his parents, Truth and Trust, by his wife Discretion, his daughter Responsibility, and his son, Reason. He is survived by his 4 stepbrothers; I Know My Rights,I Want It Now,Someone Else Is To Blame,I'm A Victim.Not many attended his funeral because so few realized he was gone. If you still remember him, pass this on...
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 850
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 368
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 144
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
mar 2008
Not many attended his funeral because so few realized he was gone.
Fedtskatter. Staten skal nu styre hvad du spiser.
rygelov. Staten og ikke ejeren af en beværtning, skal bestemme om der må ryges.
Knivlov. Alimindelige mennesker bliver nu sidestillet med bandekriminelle fordi de har glemt en hobbykniv eller deres jagtkniv i bilen.
Forbud mod at forsvare sit eget hjem eller egendom. (Er rent faktisk forbudt med mindre du selv er i fare)
Hundelov. Staten skal nu afgøre hvilken hund du må have og ikke have.
Hvor mange af disse love kunne undgåes ved brug af almindelig sund fornuft og samtidig drage den enkelte borger til ansvar for sin egen tilværelse.
Der er sikkert mange flere eksempler end dem jeg lige har disket op med her.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Men. en af de store udgifter er fedmeoperationer, og antallet af overvægtige eller fede er stigende. Dette koster selvklart penge, og folk der er invaliderende fede/overvægtige kan måske ikke passe et arbejde eller har mange fedmerelaterede sygdomme. Hvis folk ikke selv kan styre det, må staten ind og styre!
Det er det samme med hastighedsgrænser. Kan man ikke styre den givne hastighed, kommer der restriktioner!
Jeg er enig med dig i, at det er dybt go'nat, at staten går ind og bestemmer, om der skal ryges i ens private ejendom - som et værtshus eller restaurent jo er - eller ej. Kan man ikke klare røgen, kan man blive væk!
Knivloven var jo indført pga at ungerne i København sprang rundt og stak hinanden ihjel. At en håndværker bliver knaldet pga en Stanley-kniv i bagagrummet er selvfølgelig dybt tåbeligt!
Selvforsvar? Et retssamfund KAN ikke have selvtægt. Så simpelt er det. Kig på USA, der er ikke ligefrem meget af prale af der. En mand bliver skudt gennem en lukket dør, fordi man troede at det var en indbrudstyv, der stod og ringede på!
Hundeloven er igen på grund af, at der er nogle mentalt udfordrede i samfundet, der tror, at de får fordoblet deres IK ved at slæbe rundt på en muskelhund. De kan ikke magte det, og i stedet for at inddele borgerne i grupper, vælger man at forbyde kreaturene. Fair nok!
Alt dette er en del af det, man kalder et civiliseret samfund, hvor man opvejer plusser og minusser og får et nogenlunder brugbart resultat ud af det!
Men hvis du mener, at vi skal betale 0 % i skat og i øvrigt passe os selv som vi nu bedst kan, så er du godtnok kommet til et forkert land, i den forkerte verdensdel. Men jeg vil da tro, at man kan finde et fristed inde i Amazonas. Der er enhver sin egen lykkes smed!
mar 2008
Jamen jeg kan ikke argumentere mod det du skriver du har ret.
MEN
Tænk på følgende. Efterhånden som dette statslige formynderri tager til, er flere og flere mennesker blevet dårligere til at tage vare på sig selv, til at tage ansvar, vise empati og samfundsforståelse.
Tænk på i dag hvor folk har alle muligheder for at projectere deres fejl og problemer væk fra sig selv.
" Det er ikke min skyld jeg eller mine unger er smældfede, men reklamernes, McDonalds, arbejdets, skolernes, samfundets skyld."
"Det er da virkelig ikke min skyld at min barn opfører sig som en hysterisk psykopat i skolen og hjemme, Det er jo skolens skyld, Fjernsynet, alle de voldelige computer spils skyld."
"Det er Tobakkompaniets skyld jeg har lungecanser"
osv osv. Tror du har fanget den
I et samfund hvor Staten tør melde ud at: Nej det er din egen skyld du og dine unger er fede og har kredsløbssygdomme fordi det er i sidste instans dig der vælger hvad du og din familje skal fylde i hovedet og hvad fritiden skal gå med udover at sidde på den flade foran tossekassen og fylde ungerne med mere slik.
Tør melde ud at DU som forældre har det endelige og enlige ansvar for hvordan din unge opfører sig hjemme og over for andre... Gå i gang med din pligt og opdrag.
Tror du har fanget den
Enig Vold og Selvtægt hører ikke hjemme i et moderne demokrati.
Men siden de kriminelle ikk rigtig er enig i dette. Må det være en ret som borger at være i stand til ustraffet at beskytte sig, sine og sit. Vi taler ene og alene om forsvar... Ikke hævn og selvtægt.
Lad dog folk have den hund de vil have, men lad det være en forbandet pligt at kontrollere og træne den hund. Når det misbruges Så kan man gå ind og blive Styret (Straffes, sanktioneret)
Jo 0% i skat vil da være fantatastisk
Men nej det er ikke der jeg vil hen. Indlægget var ene og alene baseret på hvordan brugen af alm. sund fornuft er gået bye bye og hvorfor.
Men tænk hvor meget der kunne spares i skat hvis ikke staten partut skulle blande sig i alt.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.421
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 368
Et minuts stilhed tak..