15. feb 2008 Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
MASSEHYSTERISK CIRKUS ! {{forumTopicSubject}}
Lever i bedste velgående her på mcg - og pt. kører der ca. 3 tråde om dødsulykker - og "PAS NU PÅ, LIVET ER FARLIG" - som om vi ikke godt ved det ! Fra første dag af, hvor vi mennesker satte vores ben på jorden, har det vigtigste været for at sikre artens overlevelse, været at PASSE PÅ OS SELV OG HINANDEN - og egentlig ser det jo ud til at, vi har meget godt held med at overleve som art.
Derfor kunne det pokker mig være "LIVSBEKRÆFTENDE" for os alle, at vi kunne nedtone hysteriet omkring mc ulykkerne, da de ikke engang bliver brugt som en form for "et minuts stilhed" til "ÆRE" for den sidste afdøde, men derimod mere som debat og diskussions emne for vi levende. Og hvorfor og hvem får glæde af at vi skal skræmme hinanden nærmest fra vid og sans, så nogle måske mister lysten til det hyggelige mc liv ?
Fandt dette på LEKSIKON om MASSEHYSTERI :
Selvom flokmentalitet og massehysteri kan være en vigtig overlevelsesfaktor for dyr, er viden og kritisk sans en bedre faktor for mennesker i avancerede globaliserede samfund.
God´ sommer til jer alle ;0)
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
Bagefter vil jeg smide deres gennemsavlede tøj i vaskekurven. 8o)
Go´ sommer
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
Hallo kammerater, er i lige startet med at køre MC,eller er det først de seneste par år i er begyndt at læse nyheder.
Der intet nyt under solen. Udover vi er blevet flere. And guess what ! Så er der flere på mc der dør. Det ka' sku' da ikke være så svært at forstå.
Men det er som om at "Når vi nu kører MC. Så er vi et broderskab" Og så skal vi i fællesskab sørge over de dræbte. -Jeg brækker mig. Jeg sørger den dag en af min bekendte eller familie dør. Om det så er på MC eller en af blodprop.
At. Hr hul, fra Øster Bøvsebjerg omkommer på MC, rager mig en høstblomst. Det eneste vi havde tilfælles var at vi begge kørte på MC.
OG HVAD SÅ?. Skulle jeg så sørge mere over ham, end cykelisten der bliver mast på nørrebrogade. Nej vel.
Tag jer sammen, eller tag bilen.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jeg syntes sku det er mere underligt at der er nogle der nyder at SE dødsulykker på film . og de tøver ikke med at ligge dem ind her med link uden at skrive hvad fanden der er bag linket .
HVORFOR siger jeg bare .
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
FANDME EN VÆRRE BEDEMANDS STEMNING HERINDE; ALT FOR OFTE ;0(
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
Og vil give dig ret Helle - det er træls læsning! Vi ved jo alle at det sker, vi hører jo om det i stort set alle medier, så syntes ikke der er yderligere grund til at trampe i det herinde... Self er det i orden at skrive et par ord hvis man kendte den afdøde og forsøge at komme igennem sorgen på den måde, men det andet med bare at skrive rip - for at skrive rip - det kan vi godt undvære....
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Der er altid nogen som skal brokke sig over hvad de mener er korrekt etikette og etik i vores forum - men da der er ligeså mange meninger om hvad der er korrekt som der er medlemmer, så mener jeg bare at man skal lade det ligge..
Jeg kommenterer ikke i indlæggende, der omhandler emner om at nu er endnu en person omkommet (eller gør det næsten aldrig)... Men det er fint med mig at de er der - ligesom folks tattoveringer - billeder af deres arbejde - deres hund - eller deres nye fiskestang...
Bare min mening..
feb 2008
Og vel dør der mange, og det er (næsten ) altid sørgeligt - og det er ski, om det er en "kræftramt- et barn - en cykelist- en mc`ist - en bilist.
Herinde kører det fulde SHOW MED FULDE HUSE, hvergang, det er en mc`ist, men det er i mine øjne "massehysteri" og skuespil for hele galleriet - og jeg kan ikke og vil ikke se det forkerte i, at, vi prøver at begrænse dette "hylekor" - og så får næsen op fra tastaturet og ser at, her er jo et pragtfuld "liv" lige foran næsetippen, og forøvrigt fuld af spil-levende dejlige mennesker.
Og når så tragedier banker på vores dør (for det gør de før eller siden- nærmest en livs-lov), så lad os tage os af det til den tid, men er vi ikke direkte berørt, så lad os ikke rode vores "LANGE NÆSER" ned i andres private ting.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Jeg har bestemt en mening, men ytrer den sjældent i brokke tråde - gjorde en undtagelse her (ved det)..
Det ender altid i muder kastning..
Selvfølgelig har folk lov til at skrive lige hvad de lyster, men har folk brug for at lave R.I.P tråde el. H.I.F. tråde så fint med mig - de er sgu mere mc relevante end meget af det andet crap, der skrives om eller vises i fotoalbummede..
- Og se nu der - nu sidder jeg og skriver igen -
Over and out fra mig..
;
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg kan godt følge din pointe, men har du overvejet, hvad det er en del mennesker gør, når de skriver i disse tråde??
Jeg er ret sikker på, at mange faktisk føler en dyb frustration over det meningsløse i ganske mange af ulykkerne, de burde ikke allesammen ske - heller ikke efter min opfattelse. Når man så skriver, lunner man af og til sin frustration ud - så har man gjort noget - helt ligesom du har gjort meddin frustration over "sørgetrådene"
Så kommer 100 kr's spørgsmålet - hvad gør andres frustration på et område mindre vigtig end din frustration på et andet område?
Jeg sidder og smiler - det her er mere en konstatering af et paradoks, end det er en bebrejdelse:-)
feb 2008
- Og lige tilsidst Knud - det der med frustrationer - er der jo alle steder - hvad med menneskehandel ? De mennesker der står i det, har ikke engang fået lov til at drømme om "en mc og friheden" (selvom det kunne ende i en mc-ulykke) !
- Vi mennesker hyler med den flok vi omgåes (i mange tilfælde, ihvertfald) - og i nogle tilfælde kan det være sundt at få en anden vinkel på tingene, og måske kommer der noget godt og brugbart ud af det ;0)
- Og gør der ikke det, så har vi da "bare 23" nye "DØDSTRÅDE" i morgen, som folk herinde kan sidde og sutte i ;0(
feb 2008
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg skal ud og køre i morgen, og jeg forventer ikke at der skal startes en tråd derefter .-)
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
2 brugbare sider på lokumspapir, nu ægrer det mig at tænke på jeg ku ha sparet 50% på det papir i det meste af mit liv, er du klar over hvor mange penge det ku være blevet til.
Hmmmm jeg bruger dobbeltlags papir, hvis jeg skiller dem og bruger begge sider, jeps jeg blir rig
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 598
Mvh
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
feb 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
Tak for det
feb 2008
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 53
Jeg tænker at vi kan være med til at forstærke den flertalsmisforståelse som mange i forvejen har med at Kører MC er = med ulykke osv
syntes helt sikkert også at det er i pressen dette hører til og jo mindre omtale jo bedre i forhold til familie og venner.
de behøver ikke at kunne læse tråde om deres nærmeste her med mindre de selv opretter dem da mange af dem er gætterier i forhold til ulykker
jeg er også af den opfattelse at jo mere fokus der er på ulykker jo flere kedelige regler kommer der på området omkring MC ere eks 2 årige syn andre kørerprøver osv.
det er bestemt ikke fordi jeg ikke mener det er farligt og man skal passe på sig selv og hinanden når vi kører rundt i trafikken men alt dette gør vi jo i forvejen og flere MC ere på vejen giver flere ulykker ingen grund til panik selv om det er sørgeligt når det sker
Kristian
feb 2008
- Plus al den tristhed det bringer at vi, herinde SKAL konfronteres med døden alt for tit.
- Glæder mig meget over at en hel del af I andre, heller ikke finder R.I.P trådene helt på sin plads ;0)
MASSEHYSTERISK CIRKUS !