{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.509 visninger | Oprettet:

Anders F
Anders F
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Hvad bør man IKKE bruge WD40 til? {{forumTopicSubject}}

...udover personlig hygiejne:) Er det ok at smørre/vedligeholde kabler? Kontakter på styret? Pudse/rense/rengøre i? Det skal lige siges, at jeg har en gammel traktor af en motorcykel og wd40 får jeg gratis på arbejdet...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad bør man IKKE bruge WD40 til?
  • #1   27. aug 2011 Bremser smiley

• #3   27. aug 2011 WD40 har en begrænset smøreevne, så undgå at bruge det på steder som kræver høj smøreevne, såsom kæde, kuglelejer, motor osv.
    Undgå også at putte det på gummi, pakninger osv. da der er noget gummi der ikke er så glad for det, og det svulmer op.
    Undgå også at lade det sidde på lak i længere tid, da nogle lakker heller ikke er glade for det... Andre er ligeglade, men det er et gamble.

Derud over kan du bruge det til næsten alt smiley

• #4   27. aug 2011 WD40 blev udviklet til at fortrænge fugt, WD = Water Displacement = Vand fortrængende, alt andet er spild, men self hvis det er gratis så kan du sagtens bruge det til at fjerne olie snavs fra cyklen, men os der ikke får det gratis bruger bare lampeolie virker lige så godt til billigere penge smiley

• Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #5   27. aug 2011 Tak for svar. men er det ok at fylde i kablerne, eller fjerner man kablernes langtidsholdbare egenskaber?

• #6   27. aug 2011 WD40 er et fugtfortrængende opløsningsmiddel, med begrænset smøreevne ... Købt et ordenligt smøreprodukt til dine kabler, det bliver du gladest for i længden...

WD40 er godt til vinduere og døre... Og det er hvis det... smiley

/ Bülow...

• #8   27. aug 2011 Nej det er ikke godt til at vedligeholde kabler. Tit ligger der noget grafitpulver i dem, og det skyller du ud med wd-40. Jeg bruger det primært til at smøre led og affedtning.

• #10   27. aug 2011 Nu har mine cykler det med at blive ganske mudret og meget mudder er rigtigt hård ved plasten der bliver mat og svær at gøre ren, aludele ligeså, specielt grusgravsmudder er svært at få renset væk.
    Sædebetrækket bliver gråt med tiden og generelt bliver et endurojern hurtigt træt at se på.

Efter hver vask bruger jeg derfor WD40 som som jeg sprayer på i gavmilde mængder. Jeg køber det i 4ltr spande fra Haraldskrald.
    Inderskærme, sæde, alt får et sprøjt og jeg lader Det sidde alt fra en time til et par dage.
    Jeg tører den lige over med en tør klud for at fjerne det fedtede lag og så står den fanme "som ny".
    Mit sæde er som nyt efter ganske lang og hårdt brug.
    Inden kørsel får inderskærmene lige en tur ligesom fælgene så falder mudderet næsten af når man er færdig med at køre .

For mig er det et vidundermiddel til det..
    Kabelsmøring og alt andet der skal smøres bruger jeg andre produkter.

• #11   27. aug 2011 Hvad man bør bruge det til er bl.a. rengøring af køkkenelementer i børstet stål..

• #12   27. aug 2011 Toiletsæder på diskoteker, det ødelægger de unges hvide cola så de unge ikke kan få det op i næsen.

• #13   27. aug 2011 så skal man da vidst søle sædet ind i olie, så bliver de nok lidt sure dem der skal skide og de pludslig smutter af brættet smiley

Kommentér på:
Hvad bør man IKKE bruge WD40 til?

Annonce