{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.012 visninger | Oprettet:

Hvad bør en Honda GoldWing GL1200 koste? {{forumTopicSubject}}

For tiden (maj – juni 2014) er der ca. 16 motorcykler af on. type til salg. Det samlede antal repræsenteres af modellerne Interstate og Aspencade, 8 af hver. I blandt den sidste gruppe findes både 1 af typen Aspencade LTD (1985) og Aspencade SEi (1986). Gennemsnittet udgøres af årgang 1985, idet denne årgang udgør halvdelen (8) af det samlede antal. Det gennemsnitlige kilometerantal er nok en anelse for lavt sat for nogle af tilbuddene. Et gennemsnit på knap 110.000 km er ensbetydende med et kilometerforbrug på knap 3.800 km pr. år! Et forbrug på 5.000 km er nok mere realistisk, hvilket svarer til knap 150.000 km. Prisgennemsnittet ligger på knap 58.000,-DKR. Den højeste pris ligger på 85.000,- DKR, hvilket er ganske urealistisk, idet man for den pris skulle kunne få en GL1500 årgang 1988. Den laveste pris på 39.000,- DKR lyder som et rigtig godt tilbud, men repræsenterer også modeller uden nævneværdigt ekstra udstyr. To af tilbuddene udgøres af modeller, der er udstyret med hhv. trailer eller sidevogn. Gennemsnitsprisen på ca. 52.000,- DKR for 1985 modellerne lyder realistisk. Modeller fra 1985 med et kilometertal på omkring 150.000 og en pris på mellem 45.000,- DKR og 50.000,- skulle, set ud fra statistikken udgøre gode tilbud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad bør en Honda GoldWing GL1200 koste?
  • #1   31. maj 2014 Det ved jeg ikke, men alt over 30 kilo er for dyrt for så gammel en maskine (uanset mærke) efter min mening, medmindre de lige er blevet hovedrenoveret fra top til tå,,,, og det med km tallet kan jo godt passe, mange har dem jo bare stående uden at køre nævneværdigt på dem.... Jeg kender ihvertfald en der har.....god jagt

• #2   31. maj 2014 Jeg gav sgu op efter 1/3 del... så melder lige pas smiley

• #3   31. maj 2014 Nu handler det jo ikke om hvad folk synes, men mere om hvad markedet siger. En GoldWing fra 1985 er ganske vist en ældre sag, men kan nok bedst sammenlignes med en Rolls Royce eller Porsche fra samme årgang – samlerobjekter. Har set en Mercedes 230 SL fra 1972 til 80.000. Den var så god som ny. Prisen bestemmes altid af udbud og efterspørgsel. Der er ca. 16 til salg, hvis der er 160 potentielle købere, holder den prisen.

• #5   31. maj 2014 damm.
    du skriver meget.
    er alt det skriveri nødvendigt for at lave denne form for skjult reklame for din mc.

så spring det da over og skriv det, det hele kommer an på her.

se min anc, og køb min mc .

mvh

• #6   31. maj 2014 Nu er smag og behag jo forskelligt.

• #7   31. maj 2014 Den bør koste det sælger og køber kan blive enig om smiley

• #8   31. maj 2014 Det er klart. Enighed er nødvendig. Men som køber vil det jo altid være en fordel at være lidt informeret om markedet og de aktuelle priser. Det er hermed gjort.

• #9   31. maj 2014 En vare er lige nøjagtig det værd man kan få for den og husk så at næsten alt i dag sælges 10-25% billigere end det er annonceret til.

Og - sætter du din udgangspris for højt, så er det uinteressant, og du får INGEN købshenvendelser. Sæt startprisen i det rette niveau første gang!!!! - hvis du ellers er interesseret i at sælge!!!!

• #10   31. maj 2014 Nu er de priser du fortælle om ,jo priser de er sat til salg for, ikke nødvendigvis det de bliver solgt til smiley

• #11   31. maj 2014 #10

Korrekt Bo:

Annnnoncerede udbudspriser er kun interessante, når man værdifastsætter i forsikringssager:-)

• #12   31. maj 2014 Tvivler på der er potentielle købere til GW1200. Måske enkelte som ville lade sig friste, hvis de fik den smidt i nakken. Men med et udbud på 16 stykker, går de vist ikke ligefrem som varmt brød.

• #13   31. maj 2014 Det er klart. Nu har jo ikke mulighed for at lave opgørelser over de faktiske salgspriser. Men hvis man ellers har orket at læse mit indlæg, vil man kunne finde ud af at der er en stor prisramme fra 39.000 til 85.000, svarende til 46.000. Prisforskellen kommer delvis til udtryk ved mængden af ekstraudstyr. En GW inkl. trailer, vil alt andet lige, være dyrere end en, som end ikke har anhængertræk. Spørgsmålet er så om man har behov for en trailer/sidevogn eller ej. Seksten udbudte er ikke mange, set i forhold til antallet af udbudte GL1500, hvor tallet er noget højere.

• #14   31. maj 2014 En gw1200 er kun interessant hvis den er billigere end billig, og har den rundet 150000 km så skal den næsten være gratis.
    Du har så i den grad også farven imod dig. Sæt den til 38000,- og håb på at få 33-35000,-

• #15   31. maj 2014 Hvad tid går færgen?

• #16   31. maj 2014 Det var dog en aldeles negativ udmelding. Men hvis det er meningen at tråden skal bruges til at rakke hinandens motorcykler ned, kan jeg da også godt være med. Folk, der kører på Suzuki har ikke sans for kvalitet og Harley-Davidson koncernen tjener mere på deres merchandise end på deres motorcykler. Også det fortæller lidt om kvaliteten. En Trabant er også dyr, men det fortæller til gengæld ikke noget om kvaliteten. Der sejler ikke færger mere mellem Halsskov og Knudshoved. Det længe siden.

• #17   31. maj 2014 jamen hvis du ikke vil høre folks mening,
    også
    selv om de har læst dit laaaaange indlæg, hvorfor så skrive og pive,
    så lad dog være .

mvh

ps .
    vi ved godt denne tråd var ment som en skjult anc for dit mc salg .

smiley smiley

• #18   31. maj 2014 Jeg er sgu noget forarget over at få dette møgfald af dig.

Jeg har hele vejen igennem været seriøs og bare udtalt mig i almindeligheder om, hvordan de skulle prissætte. Ikke andet!!!!

Men når låget nu er af. Du får mere end almindeligt svært ved at sælgel en GW1200, Jeg tror simpelthen ikke markedet er der: Store cykler ja, men den der smiley

• #19   31. maj 2014 Møgfaldet er en del stilen på dette site – det burde du have opdaget. Der er mange mennesker, der tror at de bliver større af at nedgøre andre og specielt deres motorcykler. Eksperten over alle i den disciplin, er – jeg behøver vist ikke nævne navnet. Ja – jeg vil gerne høre folks mening, men den behøver ikke nødvendigvis være ubehøvlet. Ja, ærlig talt og undskyld, er der noget galt i at jeg har en annonce? Støder det debattørernes etik?

• #20   31. maj 2014 PS
    Farven er i øvrigt ret enestående, men det er den originale. Der er kun det ene eksemplar i hele DK. Farven blev specialimporteret. Den blev ikke udbudt som standard i Europa, kun i USA.

• #21   31. maj 2014 Lopet:

Jeg citerer dig lige:

"Møgfaldet er en del stilen på dette site – det burde du have opdaget."

Kig lige en gang på det, og skam dig så!!!!!

Der er her, som alle andre steder hvor folk kan være anonyme nogle idioter det bare slynger om sig med svinere!!!!

Men - der er sørme også mange, der holder en pæn netikkette, og deler deres meninger på en meget seriøs og sober måde.

Din adfærd devaluerer både dig og dette sites øvrige brugere!!!!!!!

• #22   1. jun 2014 Naturligvis findes der folk, der skriver seriøse indlæg. Men, efter min mening, domineres debatten i middelsvær grad af mennesker, som kun formår at udtrykke sig i nedværdigende enstavelsesord og brok. Det opfatter jeg som barnligt, banalt og useriøs. ”Se jeg kan pisse mit navn i sneen. Det værste er dog, at det er synd for dette forum, fordi det afholder mange fra at skrive et indlæg. Hvem har lyst til at blive svinet til med dumme kommentarer? Hvad værre er, at det har skabt en indavl af debattører, som har bemægtiget sig ordet. Jeg skal inden længe prøve at starte en ny tråd, så får vi se om ”klubben” kan holde sig i skindet. Jeg tror det ikke, fristelsen er nok for stor. Men jeg håber inderligt at du, kære Knud, får ret. Vi får se.

• #23   1. jun 2014 Wow, jeg havde ellers læst dit indlæg (og hele tråden faktisk) men slet ikke fanget det var en skjult salgsreklame, min korte erfaring med salg af mc'er er at jeg ikke skal være mc forhandler, Hehe, og som andre meget korrekt skriver, så sæt den til den billigste pris (og du har jo undersøgt Market) og alligevel vil der gå lang tid inden du overhovedet får en seriøs henvendelse der rent faktisk møder op, og alligevel vil presse prisen lidt, så du bør overveje om du rent faktisk er parat til at sælge, eller om den skal stå endnu en sæson, inden du finder ud af det.....
    Held og lykke

• #24   1. jun 2014 Hvorfor dog sætte den til laveste pris? Jeg er jo ikke tvunget til at sælge. Wingen fungerer perfekt og jeg kan sagtens selv bruge den. Har jeg den stadig midt i sommerferien, kører jeg til Rom med fruen bag på. Der er ingen grund til at underbyde markedet.

• #25   1. jun 2014 Du er jo netop i gang med at underbyde markedet... det eneste du opnår ved at have en for høj pris, er endnu et argument for de få der vil købe, til at få prisen yderligere ned på deres ønske kværn. Da du kun er behjælpelig ved at have endnu en af de alt for dyre evighedsannoncer....

Jeg opfatter dig som en af de useriøse skikkelser der florere her, du overholder for det første ikke sitets regler, dernæst spørger du for blot at opfører dig bedrevidende....

At vi alle synes ( eller mange af os i hvert fald smiley ) at vores mc er noget specielt, det ændre ikke på det faktum at alle andre ser noget mere objektivt på tingene, men alle andre har jo heller ikke følelser eller økonomi i klemme, Det skal du huske at den næste ejer heller ikke har.

Du synes farven på din GW er unik ( og det er jo super fedt da det er din, og dig der skal bruge den ) jeg ( og en stor del andre) ville øjeblikkelig bruge 15k på at få den malet om. Denne forskellighed bør du accepterer og egentlig være glad for at blive oplyst om, da det måske nok kan hjælpe dig i den retning at der måske er lidt længere mellem dem der synes den er smuk end du lige havde regnet med. For når vi mødes til træf eller foran iskiosken, der er vi jo høflige og siger pænt " den er sgu fin" i stedet for at slå et skvalder op og skrige " ØJEBÆ" mens vi peger.........

Havde du haft ret i pris og efterspørgsel. Så havde den jo allerede fået ny ejer smiley

Go søndag Mvh Brian
    Og held og lykke til både LOPET og Patrick Nielsen smiley

• #26   1. jun 2014 Tak i lige måde hr. BRIAN - bla, bla, bla og masser af skvalderkål.

• #27   1. jun 2014 Fakta er at du annoncerer på sitet, det er der ingen tvivl om og vil du sælge den må du noget længere ned i pris, tror jeg.

• #28   1. jun 2014 LOPET:

Nu er jeg modsat mange helt ligeglad med om dit indlæg er en skjult salgsannonce eller ej, Men tonen her inde bliver bestemt ikke bedre af dit sidste svar:

"Tak i lige måde hr. BRIAN - bla, bla, bla og masser af skvalderkål."

Havde er det for noget at fyre af, efter et langt og gennemarbejdet indlæg????

Jøsses....

• #29   1. jun 2014 Og så er jeg i øvrigt fristet til at gentage:

Hvis du sætter din udgangssalgspris for højt, får du INGEN købshenvendelser.

Efter min mening har du noget der i dag er usælgeligt, så overvej om du i det hele taget vil sælge!!!!

• #30   1. jun 2014 Problemet med hr. Brian er, at han ikke fatter pointen. Kun en tåbe kunne finde på at male en Ferrari grøn, en Lamborghini rød eller en Kawasaki Ninja gul. Der er tale om en Vintage motorcykel, som er født med den kulør som den nu har. Det ændrer man ikke bare, især ikke når den er specialimporteret (fra ny af) netop pga. farven. Det svarer til at begå blasfemi og vil i mine øjne sænke dens værdi yderligere. Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at købe en brugt motorcykel, der ikke har originalfarven eller en tilsvarende, som var den originale da den blev produceret. Derudover vil jeg sige, hr. Brian bryder sig formentlig ikke om Honda og især ikke om GoldWings. Det må han så leve med, men kunne han ikke, om ikke andet for seriøsitetens skyld, beholde det for sig selv. Jeg synes at det er uinteressant, undskyld, ordskvalder.

• #31   1. jun 2014 INFO.
    Jeg er til alle de japanske mærker, Og meget fascineret af GW ( ville dog ikke have en mindre end 1500)
    Blasfemi eller ej. jeg synes en Ninja er kønnest i Orange, Kommer aldrig til at eje en GSXR i Blå/Hvid, og når jeg finder en GW der passer til mig så er eneste grund til den ikke bliver malet sort at den er rødmetal, som jeg kan leve med.
    Når jeg har betalt for noget, så er det mit og jeg vælger farven...

Hvis ikke du var så HONDA fikseret og kiggede lidt på de alternative modeller fra HD så er det jo næsten omvendt, her er det reglen at male dem om.

Special importeret ?? Det er jo fløjtende ligegyldigt hvis ingen vil eje det som er importeret..
    Det er ikke alt som er unikt der er efterspørgsel til...

• #32   1. jun 2014 Nu er der vel en grund til at den farve skulle special importeres , man kunne vel formode, at det var fordi lige netop denne farve ikke ville sælge særlig godt i europa

• #33   1. jun 2014 Er selv på udkik efter en goldwing (1500)som nr 2 cykel. Men kunne aldrig finde på at købe en, der er et helt juletræ af crome.
    Det er bare min mening, om den så kostede 20000kr.

• #34   1. jun 2014 Nu er smag og behag jo forskelligt og kan ikke diskuteres. Længere er den ikke. Jeg ville aldrig købe en GL1500. Den er for usmidig. Min drøm er GL1800.

• Poul - Hjørring
    Poul - Hjørring Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #35   10. jun 2014 Med al den negativitet omkring ældre GW, - så stopper jeg mine salgstanker og beholder min skønne gamle dame - 1100 / 83 med 1200 motor, som MC no. 2.
    For under 30.000 går den absolut ingen steder. Forstår iøvrigt ikke den negativitet der omkring GW, - heller ikke selv om jeg ikke selv vil eje en GW 1500. Smag og behag er jo forskellig, og der er ingen grund til at rakke andres MC'er ned.
    Mvh/ Poul

• #36   10. jun 2014 Tjooo når man nu afsoner lidt tid i fryseren, kan man jo oprette nogle skygge profiler... Så ser det i det mindste ud som om man ikke er den eneste tosse smiley

• #37   10. jun 2014 TS er så åbenbart sat til afkøling i fryseren, kan man så heller ikke besvare sine annoncer?

Kommentér på:
Hvad bør en Honda GoldWing GL1200 koste?

Annonce