{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Veteran bil, regler ang. reg. {{forumTopicSubject}}

Godaften derude bag skærmene.

Jeg overvejer at begynde på et nyt projekt, denne gang veteran biler.

Men der er en ting jeg er lidt uklar omkring. Hvis en veteran bil er veteran synet, er det så muligt at få den omreg. til alm. bil og dermed undgå at skulle have en veteran forsikring på den?

Nu vil nogle måske undre sig over hvorfor jeg skulle have lyst til dette. Men jeg er ikke den store tilhænger af det med liebhaver kørslen. Den skal bruges mere eller mindre som hverdags-bil. Og det er åbenbart lidt besværligt med den slags forsikring.

Nogle som rent faktisk VED noget om det her emne?


Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran bil, regler ang. reg.
  • #1   1. aug 2011 Ja! Det kan du godt. Du fortæller det bare til synsmanden, og på motorkontoret, og så ordner de det i reg.papirerne, og så bliver du kaldt til syn igen om 2 år.

  • #2   1. aug 2011 Tak cherry smiley

  • #3   1. aug 2011 synet har da ikke noget mmed forsikringen at gøre ?
    og begrænsningen i kørslen ligger jo i forsikringen ?
    ergo køb en veteran syn hver 8 år men forsikrer normalt må være løsningen for dig, og jeg er kun 97% sikker smiley


  • #4   1. aug 2011 det er udelukket en sag mellen dig og dit forsikrings selskab, typisk veteran forsikring er netop billegere pga lavt km behov. så du må bare vende det forventede behov med dem.


  • #5   1. aug 2011 kan nu heller ikke lige se problemet

    har du et veteranbil skal den synes hvert ottende år efter det er gammelt nok til at være veteran , kører du mere end hvad din forsikring mener en veteran bør køre for at være veteranforsikret , så er det "almindelig takst" , der hvor det kan blive lidt tricky er hvis det ikke længere opfylder de "almindelige" krav til veteranbiler så som ombygning med nyere dele som motor ophæng og lignende så den reelt ikke længere er lovlig som veteran
    meget kringlede regler og bestemmelser der skal gennemgåes for ikke at komme i klemme


    tør man spørge hvad køretøj det drejer sig om ??


  • #6   2. aug 2011 Jeg tager lige endnu en snak med forsikringen. Tak for svarene. Og det drejer sig om en amazon

  • #8   2. aug 2011 nice , en volvo kan jo også tåle at blive brugt til hverdags smiley

    og er det en gammel rødblok så er der altid mulighed for at komme lidt op i HK hvis den en dag skulle føles lidt sløv smiley


  • #9   2. aug 2011 nej det er kun mellem forsikring og dig - syn/myndighederne er sgu lige glade med hvor meget du kører, bare den som minimum er ansvarsforsikret! Hvis den skal veteranforsikres, kræver de fleste selskaber(stort set alle), at du skal have en dagligdagsbil som hovedbil, da du kun må køre lejlighedsvis i en veteranforsikret køretøj - værksted, træf o.l.
    Ved ren veteranforsikring, må bilen heller ikke være ombygget eller stylet, men skal stå som da den forlod fabrikken! Dog kan der nogle gange tillades tidstypisk og typegodkendt tilbehør og ombygninger, da dette må anses at kunne findes på bilen da den var ny.


  • #10   2. aug 2011 Thomas Z
    jepper , nogle forsikringsselskaber er virkelig nogle wankere på det punkt , ville selv have en kadett B (som hobby og kun køre til et træf eller 2 om året )på et tidspunkt men de ville kun lave almindelig forsikring på den da jeg ikke havde en hverdagsbil , på trods af jeg havde en vintercykel som jeg betalte ekstra for pga vinterdækningen
    der er bare nogle der ikke fatter at man hellere vil køre MC end bil smiley


  • #11   2. aug 2011 citat fra vejledningen om sn af køretøjer:
    Veterankørsel (kode 14) afkrydses for køretøjer, der er registreret første gang for
    mere end 35 år siden og underkastet periodisk syn, hvis fremstilleren ønsker det.
    Køretøjet bliver derefter kun indkaldt til periodisk syn hvert 8. år (første gang efter, at
    køretøjet er registreret til veterankørsel, kan perioden dog være kortere), men må
    så kun benyttes lejlighedsvis. Bemærk, at køretøjer, der benyttes til erhvervsmæssig personbefordring, transport af farligt gods, udrykningskørsel eller udlejning uden
    fører, ikke kan registreres til veterankørsel.


  • #12   2. aug 2011 @dingle:

    Ja det er lidt noget gøgl! Der er også en af mine trabier jeg ikke kunne få klassisk forsikret, til trods for at jeg kun kører 2000km om året i den - årsag, den er sænket, har alu fælge og bredere skærme..... Teknikken er der dog ikke rørt meget ved, men det andet var åbenbart nok i forsikringens øjne....


Kommentér på:
Veteran bil, regler ang. reg.

Annonce