1.890 visninger
|
Oprettet:
Veteran bil, regler ang. reg. {{forumTopicSubject}}
Godaften derude bag skærmene.
Jeg overvejer at begynde på et nyt projekt, denne gang veteran biler.
Men der er en ting jeg er lidt uklar omkring. Hvis en veteran bil er veteran synet, er det så muligt at få den omreg. til alm. bil og dermed undgå at skulle have en veteran forsikring på den?
Nu vil nogle måske undre sig over hvorfor jeg skulle have lyst til dette. Men jeg er ikke den store tilhænger af det med liebhaver kørslen. Den skal bruges mere eller mindre som hverdags-bil. Og det er åbenbart lidt besværligt med den slags forsikring.
Nogle som rent faktisk VED noget om det her emne?
Mvh.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
og begrænsningen i kørslen ligger jo i forsikringen ?
ergo køb en veteran syn hver 8 år men forsikrer normalt må være løsningen for dig, og jeg er kun 97% sikker
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 795
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
har du et veteranbil skal den synes hvert ottende år efter det er gammelt nok til at være veteran , kører du mere end hvad din forsikring mener en veteran bør køre for at være veteranforsikret , så er det "almindelig takst" , der hvor det kan blive lidt tricky er hvis det ikke længere opfylder de "almindelige" krav til veteranbiler så som ombygning med nyere dele som motor ophæng og lignende så den reelt ikke længere er lovlig som veteran
meget kringlede regler og bestemmelser der skal gennemgåes for ikke at komme i klemme
tør man spørge hvad køretøj det drejer sig om ??
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
og er det en gammel rødblok så er der altid mulighed for at komme lidt op i HK hvis den en dag skulle føles lidt sløv
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Ved ren veteranforsikring, må bilen heller ikke være ombygget eller stylet, men skal stå som da den forlod fabrikken! Dog kan der nogle gange tillades tidstypisk og typegodkendt tilbehør og ombygninger, da dette må anses at kunne findes på bilen da den var ny.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
jepper , nogle forsikringsselskaber er virkelig nogle wankere på det punkt , ville selv have en kadett B (som hobby og kun køre til et træf eller 2 om året )på et tidspunkt men de ville kun lave almindelig forsikring på den da jeg ikke havde en hverdagsbil , på trods af jeg havde en vintercykel som jeg betalte ekstra for pga vinterdækningen
der er bare nogle der ikke fatter at man hellere vil køre MC end bil
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 134
Veterankørsel (kode 14) afkrydses for køretøjer, der er registreret første gang for
mere end 35 år siden og underkastet periodisk syn, hvis fremstilleren ønsker det.
Køretøjet bliver derefter kun indkaldt til periodisk syn hvert 8. år (første gang efter, at
køretøjet er registreret til veterankørsel, kan perioden dog være kortere), men må
så kun benyttes lejlighedsvis. Bemærk, at køretøjer, der benyttes til erhvervsmæssig personbefordring, transport af farligt gods, udrykningskørsel eller udlejning uden
fører, ikke kan registreres til veterankørsel.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Ja det er lidt noget gøgl! Der er også en af mine trabier jeg ikke kunne få klassisk forsikret, til trods for at jeg kun kører 2000km om året i den - årsag, den er sænket, har alu fælge og bredere skærme..... Teknikken er der dog ikke rørt meget ved, men det andet var åbenbart nok i forsikringens øjne....
Veteran bil, regler ang. reg.