2.268 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Her er han"
stem han her ud
han er da en idiot sådan han sviner os mc køre til http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=4994 mvh allan h
han er da en idiot sådan han sviner os mc køre til http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=4994 mvh allan h
Skrevet af: allan.(nibe) h - 31. maj 2005
Handicap racer, han er for sej.
Tjek ham her ud. Det er bare for cool. Thumps up :-)) http://www.youtube.com/watch?v=8sVEIu_SG_E&feature=related
Tjek ham her ud. Det er bare for cool. Thumps up :-)) http://www.youtube.com/watch?v=8sVEIu_SG_E&feature=related
Skrevet af: The Knee Dragger !!! ? - 26. feb 2010
Spar penge på din forsikring
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.283
maj 2007
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 251
Tragisk, simpelhen tragisk
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
dec 2009
eller hvad med at ha læsset en helikopter med et team det skulle da ikke tage mange sekunder for en gruppe trænede folk at firere sig ned og få ham nedkæmpet!?!
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.741
dec 2009
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Jeg er overbevist om, at situationen der har været mere kaotisk der, end hjemme i vort hjemlige sofahjørne!
Så man kan "ikke bare sende en skarpskytte i en jolle" og forvente, at tingene løser sig i løbet af 5 minutter!
jul 2006
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
dec 2009
De har jo skulle reagere på det her som en terror sag. hvis det havde været terorister. var det satme godt nok gået galt! tror de skal være glade for det kun var en enkelt mand
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
dec 2009
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
jul 2006
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du skulle overveje at komme ud af computerspillenes verden.
Punkt 1:
Det norske politi havde formentlig rigeligt at gøre.
Punkt 2:
Inden man kan gøre noget som helst på den ø, skal nogen jo vide, havd der foregår.
Punkt 3:
Efter hvad pressen oplyser i dag, har han været i gang derude i ca. 30 min.
Punkt 4:
En finskytte kunne muligvis ramme ham, men hvem er det lige snigskytten skal sigte på??? En mand i politiuniform??? En mand som er midt i en flok af teen-agere??? En man, der ved at hans højhastighedsprojektiler ikke bare stopper selv hvis de rammer deres mål????
Punkt 5:
Husk lige at NATO har haft verdens bedst udrustede og trænede soldater til at jage mujaheddiner i bjernene i Afganistan i ni år - uden at blive færdige!!!!!
Den virkelige verden er MEGET langt fra "World of Warcraft"!
aug 2005
Rene J har jo ret på den måde, at manden åbenbart er drevet af ultranationalistiske stærkt højre orienterede motiver.
.... det berettiger selvfølgelig ikke, at han nævner diverse navne på danske politikere.
jul 2006
jul 2006
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 590
Et angreb af den størrelse i et meget fredelig land er utænkeligt. Mon vi nogensinde lærer terroristens sande hensigter at kende?
Hvis han blev skudt, er der så mange spørgsmål, der aldrig ville blive besvaret. Men der er nok mange der synes, at han fortjente det.
Sune (Fyn)
Hvorfor er det, som Rene skriver helt ved siden? Givet at hans timing er dårlig, så er DF er jo netop de første til at score billige politiske points, og derved gøre slemme situationer værre. Ultimativt truer de jo samfundets sammenhængskraft, og som samfundsledere, burde de faktisk vide bedre!
Der er iøvrigt mindehøjtidlighed ved ambassaden i aften i KBH, for dem, som kan komme.
aug 2005
Det er jeg helt enig i, hvad jeg vist også skriver - med lidt andre ord
okt 2008
Jeg kan da kun tilslutte mig jeres afbalanceret synspunkt, at DF medlemmer ikke automatisk står bag terroristen. Men når det er sagt, så er det interessant, at der pludselig er plads til nuancer, når debatten går den anden vej rundt.
Nu er det her naturligvis ikke stedet at diskutterer sådan noget, men hvorfor er det ikke ok at inddrage DF? Deres medlemmers heftige debataktivitet og sindsyge holdninger på fx Nationen er jo fuldstændigt magen til terroristens, ifølge politiets beskrivelse.
Beskrivelsen passer envidere perfekt til den dominerende flok fordomsfulde, hadefulde højre-debatørrer herinde, som længe har forpestet MCG-forummet.
http://politiken.dk/udland/ECE1343461/formodet-gerningsmand-er-staerkt-nationalistisk/
dec 2009
Det norske politi havde formentlig rigeligt at gøre ? ja måske men selv om de har det, er man NØD til at påregne at der "sker mere". forstil dig at bomben havde været aflednings manøvre.. Iflg. EB skød manden i en time! der skal man satme reagere noget hurtigere. det er altså kun 15 km fra Oslo centrum...
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
Point til dig. Søren Espersen var sammen med TV2 lynhurtigt på banen med den sædvanlige udfald mod muslimer. Men siden det kom frem at det var en KRISTEN nationalist og anti-islamist, dvs den samme skare som DF henvender sig til, forsvandt både Søren og DF helt væk fra rampelyset. De har stukket halen ind imellem benene og gemmer sig fra medierne. En af DF's støttere, dvs JP, er gået så vidt som at kalde handlingen for en enkeltmandsmassakre. HVAADD?? Massakre? Skal vi ikke bare kalde en spade for en spade og kalde hans handling for TERRORISME.
aug 2005
Det må jeg desværre give dig ret i. Jeg har meget ofte siddet og undret mig over, at en lang række mennesker her kan sidde og lufte yderst menneskefjendske synspunkter i form af grove generaliseringer.
Vi har de sidste timer set i hvert fald et eksempel på, at ekstremehandlinger ikke bare kommer fra bestemte religiøse grupper, og i bund og grund skal vi alle glæde os over, at de muslimske samfund i Norge OMGÅENDE tog afstand fra terrorhandlingen i Oslo,
I en anden streng her i dette forum kan vi også se et eksempel på, at en bruger omgående gjorde hændelserne i Norge til en islamistisk terrorhandling, hvorefter han gav pressen skylden - skylden er noget den der læser pressen har - i hvert fald så længe en dommer endnu ikke har udtalt sig!!!!
aug 2005
Desværre kan jeg slet ikke tilslutte mig den "skakspillermentalitet" du her lægger for dagen. Vi lever i en civiliceret verden, hvor vi skal kunne LEVE!
Vi kan ikke have et samfund, der udelukkende er bygget op om den værst tænkelige hændelse. Får vi det, så har terrorristen vundet.
Du spørger til, hvor jeg får ideen om computerspil fra??
Den får jeg fra DIG
- det er simpelthen ikke så enkelt i virkeligheden, at man bare kan bringe en finskytte i aktion mellem en flok ikke identificerede mennesker - heldigvis:-)
okt 2008
Lige præcis! Tak fordi du tog bladet fra munden! Point til dig!
Jeg har også været opmærksom på TV2 News´værters, JP´s, DF´s og sågar Nils Brinchs ageren under hele sagen
aug 2005
Enig - det er sgu en katastrofe.
aug 2005
Niels Brinch har også mere end en gang fået det til at vende sig i mig. Deandre har en dagsorden - den kan man være enig eller uenig i, men Brinch har sgu en forpligtelse!
jun 2008
I min verden ( den virkelige ) er det faktisk rigtig godt gået!
Faktisk en succes!
Hvis du mener, at du kan få etableret en pågribelse hurtigere, er der vist brug for dig ved PET, Jægerkorpset og politiets indsats styrke!
citat:
"Redningsmandskab blev alarmeret klokken 17.29, og klokken 19:02 meldtes det, at politiets specialtrænede styrke havde pågrebet en gerningsmand."
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Knud: "I en anden streng her i dette forum kan vi også se et eksempel på, at en bruger omgående gjorde hændelserne i Norge til en islamistisk terrorhandling"
Når der sker den slags ting, plejer det jo at være Al-Qaeda der står bag.
Så er det vel ikke spor underligt, at de er de første der kommer under mistanke.
Al-Qaeda bliver ikke en forfulgt uskyldighed, bare fordi det ikke var dem denne gang.
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
Og mht finskytten, så kan jeg ikke være mere enig med Knuds indlæg kl. 12:28:01 i dag.
okt 2008
Wow, thanks for stating the obvious, hvor er du dog klog!
Tillad mig at komme med noget fra samme skuffe. Disse forovennævnte brugere og deres ligesindede går rent faktisk Al-Qaedas ærinde, idet de OGSÅ arbejder på at skabe splid og frygt i samfundet. Ergo er de (ufrivillige) al-Qaeda agenter, altså indre fjender.
Du antager, at pågældende brugere og deres ligesindede tænker deduktivt, når de råber al-Qaeda. Men deres talrige menneskefjendske indlæg og tråde herinde vidner tværtimod om, at de råber islamisk terror, fordi de er hadefulde og fordomsfulde. J´accuse
apr 2005
"Synes godt om"
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 203
Hvad er det så i vejen med at hade og fordomsfuld?
Fordomme er som regel et produkt af kendsgerninger.
Har man konkluderet et fakstisk forhold og kendsgerningerne er bekræftet, kan man ikke andet end at fordømme forholdet.
Sådan gør vi i den vestlige verden, hvor man har sande værdier!!!
Had er et biprodukt af fordomme.
aug 2005
Pletskud! Læg dertil den fremmedgørelse de fjendske indlæg medfører, og så går "isolationistisk sindede" virkelig de rabiate islamisters ærinde.
aug 2005
Vi skal virkelig - i ALLE sager - som mennesker sikre os, at vi nu også har ret, når vi hænger nogen ud.
I ved selv hvordan det er, når TV2 har bragt et Youtubeklip af en sindssyg mc-ist, der hensynsløst tordner derudad, hvorefter en "savlende journalist" siger MC-ister er helt vildt hensynsløse......
Det er muligt, at vore vestlige samfund fremmer disse tendenser, men vi som mennesker er SELV ansvarlige for at holde dem i ave - hvis vi da ikke ligefrem har et ønske om at skabe skel og ufred......
aug 2005
aug 2005
Der er vist ingen steder, hvor jeg gør Al-Quada til en forfulgt uskyldighed.
Jeg skiller bare tingene ad - skæg for sig og snot for sig.
okt 2008
Oh my God, are you serious?
Er dit indlæg bare tør ironisk satire, eller er det et usselt forsøg på at være kulturkonservativ, haha?
Hvis du flytter til København, er jeg sikker på at Hizbul Tahrir vil godtage dig som æresmedlem, i deler jo tankegang. Og hvis det ikke lokker, kan du jo passende åbne din egen dansk afdeling af en Anders Behring Breivik-fanklub
I rest my case. Dit indlæg er jo et perfekt eksempel. I guder...
apr 2011
Emner: 50 Svar: 237
og hold dog op med at være så frelste lige pludselig, i ved udemærket godt at hvis man regner sammen hvor mange civile dræbte tilhængere af "fredens religion" har på samvittigheden i forhold til hvor mange sager alle andre idioter af enhver anden politisk eller religiøs observans har, (tilsammen!) så står det det ca 100.000:1 til muslimerne. at der så er et tilfælde hvor en højrefløjs psykopat går amok undskylder ikke pludselig alt det lort der evig og altid kommer fra muslimske terrortosser 24/7/365 verden over som steffen også er inde på, og at beskylde DF'ere for at være på kanten til at begå noget lignende er jo sygt og bekræftiger da om noget alle fordomme om paranoide venstreorienterede der ville foretrække at leve under et et-parti's system (naturligvis deres eget parti) hvor de kan sidde og klappe hinanden på skuldrene så de ikke behøver at forholde sig til mennesker der mener noget andet end dem selv.
men heldigvis lever vi i et demokrati og i kommer sgu nok til at vænne jer til det:)
i parantes bemærket kommer jeg selv fra nørrebro hvor folk ikke ligefrem er fans af DF, så har hørt alle de samme gamle anti-DF sange til hudløshed.
her de sidste par år har jeg så prøvet at se lidt nuanceret på det (noget man vist er nødt til at bo udenfor kbh for at kunne gøre) og undersøge om der rent faktisk er hold i alt det lort DF bliver beskyldt for hele tiden, som regel af folk med et andet politisk ståsted, (surprice) og min erfaring er at 90% af alt det lort jeg hører om DF er det rene løgn fra mennesker der kun er ude på enten at svine dem til fordi de ikke kan lide dem, (pga "noget de har hørt") eller fordi de er i et andet parti og prøver at skræmme stemmekvæget over til dem selv.
prøv det selv næste gang du hører nogle beskylde DF for et eller andet, jeg garanterer dig for at du i langt de fleste tilfælde vil se at det enten er løgn eller noget en avis har pustet op eller taget ud af sammenhæng for at lave en historie.
jeg stemmer dog ikke på dem selv da jeg ikke er enig med dem i alt, men med indlæg som et par af de ovenstående hvor nogle nærmest beskylder dem for at have et par rifler liggende klar til massemord kunne jeg næsten godt finde på det til næste valg i rent sympati for alt det lort de må lægge øre til hele tiden.
apr 2005
I vesten tager vi ikke afstand fra had og fordumme, men synes ligefrem at det er "sejt" at besidde disse egenskaber.
I vesten betegner vi ALT det som vi selv gør, dvs os hvide kristne nationalister, som acceptabelt og i det her tilfælde en massakre, der da i værste fald må skyldes mandens psykiske sygdom. Det kan da aldrig skyldes hans politiske, religiøse overbevisning, at han har dræbt så mange mennesker.
I vesten er enhver forbrydelse begået af etniske hvide kristne, undskyldt med defekter i forbryderens hjerne eller fejl i hans opdragelse og eller opvækst.
I vesten har vi en lorte avis der hedder JP som kalder hændelsen i Oslo for en massakre, når det nu er en åbenlys terrorhandling.
I vesten betegner vi også muslimer, eller skal vi bare kalde det indvandrere, som terrorister, ligemeget hvilken forbrydelse de har begået. Også selvom de har gjort det af personlige årsager og ellers tager afstand fra politik og religion.
I vesten er det nemmest for os at skyde skylden på alle andre end dem der ikke ligner os i tanker og farver.
jun 2007
og alle som har fulgt med i diverse debatter herinde om fremmedhad , ved at jeg synes nøjagtig det samme om dem der er lige så unuancerede i deres syn på muslimer.
vi er alle mennesker , og blandt os lever der nogle der har et forkvaklet syn på folk med andre meninger end deres egne.
jun 2007
apr 2005
jan 2006
Har du et problem med det jeg skriver?
Er du uenig i at det er sådan noget Al-Qaeda plejer at gøre?
Knud - jeg ligger ikke søvnløs, hvis jeg kommer til ar beskylde Al.Qaeda for noget, de for en gang skyld ikke har gjort.
De vil formentlig heller ikke tage det ilde op, - jeg vil tro de opfatter det som en slags hædersbevisning.
jun 2007
en gruppe som Jacob beskriver , nu også dig .
du mener jeg hører med i din beskrevne gruppe ,eller ?
okt 2008
Ja, det har jeg og jeg har allerede svaret dig
jan 2006
Hvad har du svaret på?
Kan du være lidt tydeligere
okt 2008
Stem du bare løs, du lyder virkelig til at have meget politiske indsigt og de rette motivationer til at stemme. Søren Espersen ville være stolt af dig
Har du iøvrigt overvejet at læse bøger, fx historie? At sætte dig ind i, hvordan verden rent faktisk fungerer? Med risiko for at få et objektiv og sagligt syn på tingene i forskellige kontekst? Please
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
For mig at se er det her et værk af en forvirret mand og ikke en hel gruppe, hvis de havde været flere om det, havde der nok været flere personer med ude på øen.
De værste terrorist og vandalisme angreb vi indtil videre har oplevet i DK er dem, den yderste venstrefløj har stået for.
Og under den kolde krig sværgede den yderste venstrefløj jo osse til landsforræderi og sendte alt hvad de kunne komme i nærheden af til Sovjet.
dec 2004
okt 2008
Sagtens. Værsgo:
" ...Disse forovennævnte brugere og deres ligesindede går rent faktisk Al-Qaedas ærinde, idet de OGSÅ arbejder på at skabe splid og frygt i samfundet. Ergo er de (ufrivillige) al-Qaeda agenter, altså indre fjender.
Du antager, at pågældende brugere og deres ligesindede tænker deduktivt, når de råber al-Qaeda. Men deres talrige menneskefjendske indlæg og tråde herinde vidner tværtimod om, at de råber islamisk terror, fordi de er hadefulde og fordomsfulde..."
Har du overhovedet tænkt i de baner? Jeg troede at du var en moden mand med et helt livs visdom bag dig, og som burde se the bigger picture. Eller er du bare en Troll, som spilder andres tid?
aug 2005
Steffen Miss-Århus: Det er helt ligegyldigt om Al-Quaeda stemples mi forbindelse med det ene eller andet - eller er det?????
I hvertfald kan man på ingen måde sammenkæde deres aktiviteter eller vor norske "vens" ditto med fredelige moderate mennesker af en eller anden religion - Sorry.
Jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg er faktisk af den overbevisninng at jeg hellere lader 10, 1000 eller 10000 "skyldige" frifundne end jeg lader en uskyldig gå dømt - det er hele den vestlige verden du vil beskytte bygget på..
Men du vil måske noget andet???
okt 2008
Ja da, det er jo helt korrekt, omend lighedstrækkene er fantastisk rammende. For bare 2 dage siden, var Anders Behring Breivik jo også bare en almindelig højreorienteret netdebattør ligesom alle andre, ikk?
Uha uha, jeg elsker den pludselige nuancering i debatten. Lige pludselig er der en hel del aspekter og forholde, som man skal tages i betragtning, når det er omvendt. Sådan var det jo aldrig før
Jeg overvejer at blive nationen-agtig debattør i mit næste liv. Så kan jeg også skrive herinde og hade alt uden at vide noget, være bedrevidende, og bruge grimme ord. Ren win-win, når verden er så dejlig forsimplet og enkel og man kan sigt alt uimodsagt
Jeg er nød til at smutte nu, er fremme ved mindehøjttidligheden ved Ambassaden. Husk at tænde et lys i vinduet i aften.
jan 2006
Salman - det kunne være fint hvis du ville forholde dig til emnet, og droppe de personlige bemærkninger.
Jeg har the "bigger picture", det er bare et andet "bigger picture" end dit.
Men jeg kan sagtens undvære at diskutere med dig, hvis du absolut skal krydre dine kommentarer med flabetheder.
jan 2006
"Steffen Miss-Århus: Det er helt ligegyldigt om Al-Quaeda stemples mi forbindelse med det ene eller andet - eller er det?????"
Generelt er det ikke ligegyldigt, men Al-Qaeda er i en kategori for sig selv på det punkt.
"I hvertfald kan man på ingen måde sammenkæde deres aktiviteter eller vor norske "vens" ditto med fredelige moderate mennesker af en eller anden religion - Sorry"
Naturligvis kan man ikke det.
Det ligger jo i ordene fredelig og moderat.
Men man kan sagtens finde religiøse tekster der fint kan kædes sammen med det.
dec 2004
jan 2006
Hvorfor var det egentlig nødvendigt at nævne de fredelige og moderate?
Hvad har det med sagen at gøre?
Men det sker hver gang der sprænger en bombe, eller hænges en bøsse.
Der er nogen der simpelthen ikke kan diskutere de ting, uden at rage den almindelige muslim ind i debatten.
Og det er sjovt nok dem der påberåber sig retten til eksklusivt at kalde sig "humanister" der står for denne ubehagelige generalisering.
Hvis man f.eks. laver et kritisk indlæg om det iranske regimes udsending af ideologiske metastaser, i form af imamer der er financieret af revolutionsgarden, så er det "muslimhetz".
Hvis man diskuterer en terrorist der har gemt en bombe i endetarmen, så er det "muslimhetz"
Monstro at dem der kalder det muslimhetz og et angreb på alle muslimer, overhovedet kender noget til muslimer?
Jeg kan oplyse at de fleste muslimer er ganske almindelige mennesker, der bare ønsker at leve deres liv i fred og ro.
Det er der så flere grupper der gør hvad de kan for at forhindre dem i.
Først er der de ekstreme muslimer/imamer, der gør hvad de kan for at udøve social kontrol, og gør hvad de kan for at modvirke at deres landsmænd blever integreret i de samfund de rent fysisk befinder sig i. De trækker religiøse dogmer ned over hovedet på dem, og truer med at kalde dem "frafaldne", hvis de ikke retter ind.
Så er der de nyttige idioter, som ikke kan se forskel på kritik af ekstremisme/ideologi og almindelige muslimer.
Straks der kommer kritik af ekstremisme eller ideologi, projekterer de kritikken over på almindelige muslimer, og får tilsyneladen det indtyk at det er dem der er under kritik - til trods for at de slet ikke er nævnt.
De forsvarer noget der ikke bliver angrebet, men på den måde får de alligevel trukket den almindelige muslim ind i debatten, hver gang ekstremismen er på dagsordenen.
Det forplumrer debatten i en grad, så man ikke kan kritisere åbenlys umenneskelighed uden risiko for at blive beskyldt for racisme - og det selvom det ofte er racisme den ekstreme islam bliver kritiseret for.
Det må også være fustrerende for den almindelige fredelige muslim, at han skal være et emne i debatten, hver gang der sprænger en bombe, eller hænges en bøsse.
apr 2011
Stem du bare løs, du lyder virkelig til at have meget politiske indsigt og de rette motivationer til at stemme. Søren Espersen ville være stolt af dig :-)"
jeg er faktisk også 100% enig med ham i det han skriver her så måske skulle jeg gøre det:
http://www.danskfolkeparti.dk/Folkestyret_må_skabe_tryghed_for_borgerne_-_og_aldrig_give_efter_overfor_ekstremismen.asp
- noget alle andre anti-DF'ere iøvrigt også lige burde læse.
uha han er en slem fyr ham espersen, sådan at gå ind for demokrati og være imod alle former for vold, men det er jo sikkert bare løgn og propaganda ikke? det tænkte jeg nok:)
jun 2008
okt 2008
Hvem har personsangrebet dig? Fri mig for din påtaget forargelse. Hvis du vitterligt er så belæst, så burde du også kunne se den røde tråd i denne, ja, tråd. Men det er du ikke interesseret i, grundet dit politisk ståsted. Hvis jeg tager fejl, så deltage gerne i mit svar til Steffen lige nedenunder.
Steffen (Århus)
Beklager, jeg troede vitterligt, at du trollede mig. Og nu til sagen.
Jeg er enig i dine betragtninger, at debatten bliver fastlåst af skyttekrigslignende kommunikation. Og jeg er også enig i at bestemte fløje gør sig talsmand for fx humanisme, hvilket stopper al konstruktiv diskussion. Og det samme gør politisk korrekthed. Men folk der råber muslimhetz i forbindelse med fx iranske henrettelser og infiltrator-imamer har ligeså lidt forstand på tingene, som dem der altid hiver muslimer ind i en debat. Og ikke uden grund, det har jo afgjort hele 3 valgkampe i træk.
Den ekstremt betændt debat, hvor en majoritet har lovbeskyttet håneret overfor en uorganiseret minoritet har også gjort tingene værre. Men hvad værre er, at samfundsdebatten er blevet så følelsesladet og skinger, at der aldrig kommer noget konstruktivt ud af det, som man kan bygge videre på. Tværtimod er det, som om de forskellige aktører har en interesse i at bevare status quo, endsige gøre tingene værre. Alle fra hver deres (aftalte?) positioner.
Du nævner bl.a.at en debat bliver afsporet af at beskyldninger om racisme eller fundamentalisme. Det er faktisk symptomatisk for vores tid. De sidste ti år har indholdet af diskussionen og debatten været meget vigtig og rigtig, men bl.a.metoderne til at udmanøvrerer sine modstandere har gjort, at mange emner aldrig bliver løst. Og dette, kombineret med førnævte debatproblemer har gjort, at vi nu har hængt fast i den samme debat i over 10 år, uden at vi har fået mere fred eller større forståelse for hinanden. Trods et harmonisk samfund, er der altid spændinger under overfladen, og jeg tror på at disse spændinger og førnævnte status quo truer samfundets sammenhængskraft.
Apropos den social kontrol: Du skal ikke tage fejl af generationernes udvikling. Den social kontrol, som imamerne udøvede er efterhånden reduceret til den første generation. Det går meget stærkt.
Michael R
Jamen, det var skam også min pointe med Espersen! Jeg kender ham og har mødt ham flere gange. Espersen er en legendarisk spindoctor, og står egenhændig for partiets succes. Men han er stadig ingens ven, for han
Men altså, alle går ind for demokrati og frihed, kender du et parti, som ikke gør det? Det er jo bare floskler og forenklet valgkamp.Man viser sit sande jeg igennem handlinger, ikke igennem flotte ord og taler. DF har de seneste 10 år vist, hvad de står for i virkeligheden i trygheden og frihedens navn. Min bekymring går ud på, at DF en dag bliver til et monster, som ville vende sig imod sine egne. Når de er færdige med deres nutidige modstandere, ville de måske vende sig mod de ungdomskulturer, som de ikke kan lide.
Læs din historie, i stedet for at være et let offer for politisk folkeforførelse. Vi lever i 2011.
okt 2008
Der går EB i en diskussion, når folk som burde sige noget, ikke træder til, altimens folk, som ikke burde sige noget, snakker løs. Og den er møntet på dig, Tue N!
Når jeg deltager i udlændingedebatten, ville det uundgåeligt være med personlig investering, og det er grunden til at jeg har trukket mig de sidste par år. At diskutterer mod folk som har et problem med fx eens etnicitet, religion osv er ikke sundt for sjælen. Debatten ville med andre ord altid være personligt for mig. Og jeg ved, at mange har det sådan.
Altimens danskere som fx Tue N, som har den luksus at kunne diskutterer uden personlig investering og endda har de nødvendige boglige, retoriske dispositioner for at føre en saglig debat holder sig væk, hvor man har brug for dem. Det er sådan, en debat på EB niveau starter. Og det er sådan, den fortsætter, indtil den bliver normen.
jan 2006
Salman.
Jeg tror det ville løsne gevaldigt op for forståelsesproblemerne, hvis der var flere muslimer der offentligt ville sige fra over for rabiate imamer.
Så kommer den almindelige fredelige person - fra mellemøsten eller nordafrika - ud af skyggen under den totalitære islam, og får vist at man sagtens kan dele værdier og livssyn med andre, uden absolut at skulle blande religion ind i det.
Som det er nu, står flere af de meget fremtrædende religiøse personligheder, som selvudråbte talsmænd for "alle muslimer".
Og med alle muslimer, mener de alle der har rødder i den muslimske verden.
Og når det regner på imamen, så drypper det på muslimen.
Imamer trænger desperat til modspil, fra det de tror er deres egne rækker.
apr 2011
og jeg ved godt at lette løsninger sælger godt i dansk politik og at det er meget få, heriblandt også DF, der evner at leve op til det, jeg siger bare at de ikke er så slemme som nogle gerne vil gøre dem til ved at tillægge dem alle mulige langt ude holdninger de ikke har.
men nok om det.
okt 2008
Du er inde på noget centralt. Jeg prøver at gøre det kort.
Min oplevelse er at:
Den almindelige muslim er travlt optaget af sine gøremål, arbejde familie, studier og social liv, ligesom du og jeg.
De fleste muslimer er også travlt optaget af konkurrencen på arbejdspladsen eller uddannelsen, hvor de skal konkurrerer imod folk på hjembane. Og det er de færreste, som er født med de rette dispositioner for at klare sig naturligt disse steder, eftersom meget skal tillæres og tilegnes.
Derudover er størstedelen af de samfundsengageret/integreret muslimer ikke ældre end 40 år, idet de fleste er 2.generation, og mange er stadig i gang med at etablerer sig eller holde sig i gang i disse krisetider.
Det efterlader meget lidt overskud til disse monumentale opgaver, der ligger i at deltage i den offentlige debat. Den overlader man til andre.
Den almindelige muslim har bevidnet de mange karaktermord på de muslimer, som har vovet sig ud i den meget skarpe debat. Modstanderne er meget ressourcestærke, og man træder hurtigt ved siden, hvilket hurtigt dræber deres karrierer og lyst. Og disse fremtrædende muslimer oplever også modstand fra deres bagland, fordi muslimerne i Danmark er ekstremt fragmenteret, hvorved man umulig kan dække en gruppes interesse, uden at den anden bliver fornærmet. Det er svært at repræsenterer en gruppe, som ikke er en stor gruppe. Min oplevelse er også, at de færreste muslimer har lyst til at arbejde med udlændingespørgsmålet, de vil heller arbejde med de ting, som vi også arbejder aktivt med i vores job eller fritid, det være sig miljø, natur, IT eller foreningsliv. Der er fx mange aktive muslimer i den danske IT- eller iværksætterverden, som udtaler sig politisk.
Mht. imamerne, så har du nok lagt mærke til deres svindende magt. De er næsten ikke i medierne længere. Deres magt rækker nemlig kun til dem, som vitterligt tror på deres retorik. I denne forbindelse er det værd at nævne, at de bygger deres religiøs legimitet, som de enten finder på eller overfortolker efter behag, fx teenagebrude, omskæring, sharia osv. For dem handler det om social kontrol og magt, ergo politik.
Den almindelige muslim har desuden forstået, at det er omkostningsfuldt at sige en imam imod grundet styrkeforholdet. Tiden er ikke kommet dertil endnu, men ved ikke at anderkende imamen, mister de deres magt. Og det har virker.
Og hvad de unge angår, så laver den typiske unge muslim, det samme som alle andre typiske unge idag. Og det er de færreste, som måske interesserer sig politik, når man hellere vil fester, venner, byture, rejse, smart tøj osv
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 203
Hvor er det bare smukt når du sådan starter og slutter dine indlæg med en sætning eller to på engelsk. Det får dig til at fremstå endog endnu mere intelligent.
Du har jo med alt tydelighed ikke fattet noget som helst af mit indlæg og det er i grunden ikke til at forstå. Jeg mener, du er så god til at formulere dig og ved så meget og har svarene på alting.
Du er mig simpelthen overlegen, så jeg tør ikke at ytre mig mere i denne tråd, med frygten for at blive ramt af dine retoriske korrekte angreb.
Med ønsket om en fredelig sommer.
Jacob.
P.S.
Du er velkommen til at kontakte mig hvis du er i tvivl om hvad jeg mener.
dec 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
aug 2005
Dit indlæg 20.22.28 er jeg 100% enig i. Det har jeg i øvrigt diskuteret med feler muslimske bekendte. Deres reaktion ligner desværre Salmans meget, og det er lidt trist.
Så kan man spørge om hvorfor så mange foretrækker at dukke sig og bare affinde sig med tingenes tilstand - er det virkelig pga imamerne???
Næ du - det er for mig ret tydeligt, at udsagn som: "Sådan gør vi i vesten" eller "sådan er vores kultur ikke" eller "du tilhører en religion, hvis hellige skrifter rummer....." (Det gør det gamle testamente sgu også) - skader meget mere. Som Salman siger: Hvorfor skal han forsvare den person han er? Hvorfor skal han forsvare sin etnicitet, bare for at være her? Hvorfor kan hans argumenter ikke bare tages som argumenter på lige fod med det narrerøve su du og jeg brænder af????
Forklar mig det - jeg forstår det ikke....
jan 2006
Knud - hvis nogen kommer med rabiate synspunkter, og samtidig påstår at de repræsenterer dig - hvad ville du gøre så ved det?
Jeg ville bede vedkommende om at lukke røven og tale for sig selv, - muligvis formuleret lidt anderledes.
Jeg skulle ikke risikere at omverdenen fik det indtryk, at jeg er enig med ham.
Og som verden er skruet sammen, er det ofte det der sker.
Fair eller ej, men sådan er det.
okt 2008
Oh oh, var dit indlæg ment sarkastisk? Eller hur?
For i så fald, har jeg helt og aldeles misforstået det, og det beklager jeg!
Jeg har læst og skrevet fra min lille smartphone på farten hele dagen. Det glippede også tidligere for mig med Steffen (Århus)
aug 2005
Jo, men det er jo netop der vi er helt enige:-)
okt 2008
Det kan jeg da godt prøve at forklare.
Det er simpelthen fordi, at ingen normale muslimer får den tanke, at de har noget til fælles med en rabiat. De ser dem slet ikke som muslimer eller repræsentant for islam. Og de færreste er særlige religiøse, nok snarere kulturelle.
De forstår ligeså lidt, hvorfor de rabiate opfører sig på den måde, som vi forstår den norske terrorist. De er ligeså provokeret og frastødt, og ser på dem med samme vantro og afsky som du og alle andre herinde.
Og de folk, som godt kan se, at de desværre deler etnicitet eller religion med fx øksemanden i Århus er MEGET mere vrede og arrige på de rabiate, for de nu ved, at livet bliver vanskeligere på grund af en håndfulde tosser. At deres børns liv bliver vanskeligere nu, på grund af de idiotiske rabiate. At de måske ryger nederest i hierarkiet på arbejdspladsen og den første der ryger derfra, på grund af en kædereaktion, som de rabiate har startet.
I denne sammenhæng er det meget vigtigt at forstå, at al-Qaeda og deres fæller ønsker at lade de vestlige samfunde fortære sig selv indefra, helt opløst af mistænkeliggørelse, menneskerettighedskrænkelse, forskelsbehandling osv osv. De ønsker at sætte de forskellige grupperinger imod hinanden i de vestlige lande, hvilket er noget, som DF er i fulde færd med at hjælpe dem med. Indtil videre lader det til, at al-Qaeda langsigtet plan fungerer. Efter 10 år, er vi stadig ikke kommet videre 9/11
Som nation, er vi alle nød til at holde sammen i sådanne svære tider. Et samfund opløser ikke sig selv med det samme, det sker langsomt, men sikkert.
jan 2006
"Det er simpelthen fordi, at ingen normale muslimer får den tanke, at de har noget til fælles med en rabiat."
Og lige præcis derfor kan jeg ikke forstå, hvorfor der ikke protesteres mere, når de rabiate hævder at repræsentere dem.
okt 2008
Fordi det er de færreste, som er religiøse eller overhovedet tænker den tanke. De betragter end ikke fundamentalisterne som muslimer, tværtimod. Derfor siger de siger jo også fra, på samme måde og samme niveau som dig og alle andre. De opfatter sig selv om danskere, fordi de bor i Danmark. Et ekstremt eksempel herpå er, at der har været mange muslimer fra DK udsendte i Irak og Afghanistan. De her mennesker bor i Danmark og opfatter sig som danskere.
Jeg kan fornemme på dig, at du ønsker en kraftigere afstandstagen fra muslimer, men som jeg forklarede foroven, så er muslimer jo ikke en fælles gruppe. Selv i ghettoerne er det de færreste muslimske familier, som kender deres naboer eller har med dem at gøre. Ganske som vi kender det i de fleste etageejendomme i fx KBH
Men altså, det burde da hellere ikke være nødvendigt for muslimer at skulle komme til medierne mere end de i forvejen gør, for at tage afstand. For ellers er det netop DET, som er problemet. Størstedelen er bare almindelige borgere, ligesom alle andre herinde.
Det falder jo ikke een ind at henvende sig til medierne for at tage afstand fra jihadister på vegne af alle muslimer. De færreste danskere formår at navigerer tilstrækkeligt rundt i samfundet til at man pludselig kan få mikrofontid, ej heller har de den nødvendig træning til at gebærde sig professionelt på TV eller i aviser. Hvordan skulle en almindelig muslimske familie så kunne det? Skal hver eneste familie frem og tage afstand? Som regel er det blot talsmænd fra muslimske foreninger, som gør dette, men de repræsenterer jo stadig kun sig selv.
jun 2007
med andre ord og jeg skal udtale mig pænt " ud af din mund flyder det med fæces .
jun 2007
jan 2006
René - jeg tror da heller ikke at der er nogen der har bedt dig om at argumentere imod det du mener.
Men at sige at nogen har syge holdninger, uden yderligere uddybning, for derefter at forlade tråden, er ikke en prangende debatstil.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Jeg vil pikle i seng. godnat og sov godt. - smil og verden smiler tilbage...
jan 2006
Ok, så du multitasker bare
"Og nu har jeg andet at lave end at sidde heriden....... har du ikke ikke det."
aug 2005
I det principielle er vi ikke så uenige, men med al respekt.....Du vrøvler!
aug 2005
jun 2008
okt 2008
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
har jeg et par ting t sige til:
Muslimer er et VIDT begreb, de kommer fra forskellige dele af verdenen, med forskellige baggrunde, sprog, traditioner og holdninger..
Man kan dog, som bl.a. Salman vaelge at protestere, men i de fleste tilfaelde saa kommer man til at fremstaa som en landsbytosse, fordi man proever saa haardt, man kan ikke undgaa at blive personlig, og naar man moeder saa meget modstand saa bliver man sgu trist/ked af det what ever..
Jeg er muligvis ung, men foeler at jeg har set verdenen, har besogt de fleste kontinenter, og lige nu sidder jeg faktisk i Cuba og nyder den dejlige stemning.
Og jeg maa tilstaa, jeg har aldrig set saa bange mennesker som os i Danmark, vi er SAA bange for det fremmede, selvom vi faktisk har det bedst i hele verdenen. Vi har aldrig oplevet terrorisme, naturkatastrofer, krig hoerer historien til, men alligevel sidder vi klistrede til vores computer skaerme og guffer fanatisme, terror mm. i os og diskuterer de samme ting HVER gang.
I september maaned, der flytter jeg fra Danmark, jeg har virkelig haft delte oplevelser omkring dette, og vaeret trist over at skulle forlade et land hvor jeg har tilbragt 70% af mit liv i, men jo mere jeg laeser medierne, debatter, og hoerer vores 'kaere' politik, jo mere glad bliver jeg for at skulle flytte.
Hilsen Mirza
Her er han så..