608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

ps3 media server hjælp.. ps3 media server hjælp..

jeg sidder og roder med at få min ps3 til at afspillen nogen film jeg har liggen på min computer (mkv filer)
men det hagger helt vild nogen her der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert.. på min ps3 media server der står at de har en net forbindelse mellem hinanden på 512 mbit/s som jeg vil sige er en del..

håber nogen kan hjælpe mig:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ps3 media server hjælp..
  • #1   14. jul 2011 Det hakker også på min har sådan set opgivet at se film på den:-(

• #2   14. jul 2011 jamen det er sgu bare mærkeligt for når jeg henter film fra min bærbar computer også af mkv... køre det sgu fint nok.. men ikke fra min stationær...

• #3   14. jul 2011 kan det være fordi computeren ikke er stærk nok

• #4   14. jul 2011 det er net forbindelsen smiley

• #5   14. jul 2011 det tror jeg sgu ikke for der sidder et gigabit netkort der i.. og det er ikke over trådløs... men kabel...

• #6   14. jul 2011 Køre du dem bare helt normalt over nettet med windows share (eller hvad vi nu skal kalde det). Troede ikke ps3 kunne tage mkv direkte?

En af mine venner brugte noget program til at transcode, så hans ps3 kunne afspille "alt", men den computer der transcoder skal være forholdsvis kraftig. Går ud fra du har slået trådløs helt fra, så ps3'en ikke ved en fejl alligevel er hoppet på det trådløse og din pc sidder vel direkte i router eller switch?

• #7   14. jul 2011 Jeg vil gætte på at det din stationære der er for svag. Hvis du har gigabit kort i, så kan det næppe være dit netværk. Tjek eventuelt CPU belastning på computeren mens PS3 viser film, det kan give et fingerpeg.

• #8   14. jul 2011 hvis jeg skal ud og have fat i nyt bundkort og cpu + ram.. det grafikkort der sidder i er jo fint nok.. det skal jo sådan set ikke bruges, plus den harddisk der ligger der i er vel også god nok godt nok ikke sata, men ide tror jeg nok det hedder...

hvad skal jeg så kigge efter.. for har sgu ikke ret meget forstand på det mere..

er der ikke nogen her inde der kan give nogen forslag til hvad jeg skal have fat i...

• #9   14. jul 2011 Ville nok checke cpu belastning og evt installere bitmeter (eller lign) der kan vise den præcis overfødselshastighed fra pc'en. Hvis der ikke er nogle problemer at spore her, så ville jeg nok lige få en ven forbi med en kraftig bærbar...eller stationær, hvis han ellers gider slæbe og så lige teste OM det overhovedet vil køre godt, eller om der er noget helt andet i vejen.

Det er fedt med nyt af alt, men jeg ville stadig lige teste. Forhåbentlig er det s-ata du har (seriel ata), De gamle brugte rigtig nok ide og det burde være ok

• #10   14. jul 2011 hmm jeg sidder selv med en krafig bærbar... og på den køre det sgu helt fint men den bruger jeg bare til så meget anden.. så vil sgu godt have en den gamle stationær opgradert så den også kan køre det..
    håber at nogen kan hjælpe mig:D

• #11   15. jul 2011 Hvis ikke din stationære er kraftig nok til at transcode via PS3 Media Server programmet så vil du opleve "hakker" i billedet.
    Hvis du siger du ikke har problemer med at streame fra din bærbare (som jeg går ud fra er nyere) så vil jeg bestemt tro at det er problemet.

Jeg går selvfølgelig ud fra at du også har kablet din PS3 (og checket at den alligevel ikke er logget på trådløst). Wifi og MKV er en dårlig cocktail - der SKAL kabel til - simpelt hen for store datamængder.

• #12   15. jul 2011 jakob... har tjekket at det er sat til med kabel... computer har jeg deaktiver det trådløse og på min ps3 har jeg sat det til kabel..

men som sagt jeg har ikke meget forstand på at skulle købe dele til en stationær mere.. så er der nogen her inde der kunne smide link til et bundkort, cpu, køler og ram...
    jeg behøves vel ikke det vilde grafikkort da den computeren kun skal bruges som en media server, men film og musik via min ps3
    så hvis der sidder et onboard grafikkort på bundkortet er det jo fint nok.. kan jo altid købe et hvis jeg skal bruge noget bedre grafik...

min bærbar har 2.4 dual-core mopbile 2.4 GHz
    8 GB ram..
    så regner med at jeg nok skal have noget af det samme til den stationære...

Kommentér på:
ps3 media server hjælp..

Annonce