1.793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

ny bil ny bil

VED godt det ikke er bilgalleri smiley MEN drenge og mænd...

Jeg står og skal have en ny bil (familiebil) gerne st.car eller touran agtig. Den skal selvfølgelig være økonomisk, helst gå over de 16-17 stykker og ku trække min trailer med 2 mc på.(traileren er en ganske alm 750kg)

Hvad ville i købe eller måske anbefale? har kigget på alt ligefra C5 til mondeo, insignia osv... jeg har 320.000 men der ingen der siger den SKAL koste det. Men nu er jeg simpelthen gået i stå og kan ikke finde rundt i det..

Hjælp smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny bil
  • #1   6. maj 2011 nu nævner du selv vw... hvorfor ikke springe på en ny caddy bluemotion, der kan du også få en ekstra sæderække til bagagerummet og den kan du altså få med den sjove dieselmotor spritny indenfor din beløbsramme.
    Vi har selv købt en med den lille bluemotionmotor men den skuffer fælt på økonomien, - vores gamle golf 4 der var chiptunet gik markant længere på litteren.

• #2   6. maj 2011 ford c-max 1,6 tdci kører bare super godt

• #3   6. maj 2011 Jeg har også Ford C-Max godt nok i en 2.0 TDCi

Kører imponerende godt

• #4   6. maj 2011 Hold dig fra en Insignia, dem er der da kun problemer med.

Taler af erfaring.

• #5   6. maj 2011 Jeg havde gået efter en Passat st 2.0 tdi super lækker bil både inde og ude og synes den kører rigtig godt.

//Blå

• #6   6. maj 2011 c-max' 1,6 tdi ville jeg holde mig langt fra.. baseret på to styks fra 06 der begge måtte have ny motor eller turbo inden de havde kørt 200.000

Hvad med en octavia?

• #7   6. maj 2011 hmm.. må ud og kigge på c-max ihverftfal.. Ville gerne have en bil hvor at bagage rummet ikke er "nede" i bilen som f.eks octavia'en .. men gerne som i mondeo'en går "lige ud" så man ikke skal tage tingene OP af bagage rummet.
    Har hørt dårligt om vw's gamle 2.0 tdi motorer (HØRT)

• #8   6. maj 2011 Mazda 5 ,, har haft vores i 4 år ingen problemer ,,

• #9   6. maj 2011 evt. en c-max fra 2010 - 1,6diesel. De findes til ca 200-250k De kører ca. 19-20 km/l - oplyst fra fabrik til 22,2, samt den må trække 1300kg.
    Den er dog mindre end en touran....eller skal du op i en s-max.

• #10   6. maj 2011 jeg tror jeg havde hentet en mercedes e klasse 220cdi , i tyskland , (eller købt ved forhandler der havde hentet den ) så tror jeg ikke det bliver meget bedre .
    mit valg stod mellem avensis og en E klasse , valgte desværre en avensis , som har skuffet med service , forbrug .

• #12   6. maj 2011 Det var måske en ide lige at få klarlagt dit kørselsbehov først.
    Hvor mange KM kører du om året, og hvilken varighed har de daglige ture?
    Kører du mange korte ture af kortere varighed, eller er det hovedsageligt længere strækninger ad gangen?
    Diesel er ikke nødvendigvis det perfekte valg, hvis du kun kører kortere ture.

• #13   6. maj 2011 Køb en Renault Grand Scenic 1,5 DCI eller 1,9 DCI 7 personers!

• #14   6. maj 2011 Helt enig med Bademester® , hvis det er mange korte ture du kører så køb hellere en benzin i stedet.

• #15   6. maj 2011 Kia Cee'd SW. Den har 7 år / 150.000 km. garanti.
    Med diesel har den 30.000 km / 1 år service interval, og kører med kæde, så har altså ingen tandrem. Godt bagagerum, og må trække op til 1400 kg. Opgivet til 22.4 km/l. Og så er der god plads i kabinen.
    Motorer (diesel) kører med variabel turbo, og har 90-128 hk. Og i topversionen med træktøj er du stadig indenfor dit budget.

Sig til hvis du vil vide mere.

• #16   6. maj 2011 kommer til at kører 20-30.000 om året, 80 km om dagen plus det løse/i weekender eks.

Så burde mene at diesel er det optimale valg. Ved at grænsen ligger mellem 20 og 30 ved benzin og diesel

(men nævnte heller ikke at det skulle være en diesel) smiley Jeg ville bare inspireres af andre. smiley

Køber ikke en gammel mercer fra tyskland. den skal helst være ny/nyere

• #17   6. maj 2011 Nu kan det godt være den er for lille til jer, men hvad med en Mitsubishi Lancer Sportback 1,8 diesel? Med jeg har haft kørt sådan en ned gennem Tyskland med omkring 17 km/l i gennemsnit.

Det er dog ikke en SW, men derimod en hatchback.

• #18   6. maj 2011 Køb da en en de nyere bmw 530d stc. Super lækker bil.

• #19   6. maj 2011 Den nye mondeo sys jeg har et mega fedt design. Men hold dig langt fra den 1,6 diesel motor som ligger i. (den samme som ligger i volvo, peugeot, citroen, ford, osv osv osv) Den har alt for mange reklamationer. Kan anbefale den 1.9 diesel som ligger i renault - hvis det skal være diesel, eller deres 1,5 diesel for den sags skyld. Tag evt. et kig på den nye Laguna stc. Den har også et mega fedt design og er pålidlig. Hvis det skal være benzin så gå efter 1,6 (hvis du kan leve med de "små" heste den har). Den har de kørt med i 100 år og den virker bare.!

• #20   6. maj 2011 Tag nu springet og køb den japaner, Tag ud og prøv en sportsvan/picnic, det kører og det det gør det hele tiden.
    (min mening)

• #21   6. maj 2011 Bare vær opmærksom på, at nyere diesel-biler med partikelfilter SKAL køre ture på 20 min. eller mere, ellers soder partikelfilteret til, og kommer til at koste dig en reparation på kr. 8 - 15.000,-
    Der har tilsyneladende også været eksempler på totale motorhavarier, når nyere dieselbiler udelukkende har været anvendt til by-kørsel.

Pøj.pøj med beslutningen - det er altid fedt at få sig et nt køretøj.

• #22   6. maj 2011 Ok - ved godt at der nu kommer en million milliard
    indvendinger, men jeg har lige købt et Peugeot 308 SW 2,0 Diesel og det er sgu' en lækker øse!

• #23   6. maj 2011 Simon H:
    Ja, men en Peugeot er lige som en kvinde.. den får de særeste ideer engang imellem ;o)

• #24   6. maj 2011 Jeg er også vældig glad for kvinder ;0)

• #25   6. maj 2011 Kia Cee'd 1,6 cdi

• #26   6. maj 2011 jeg har haft min VW Passat 2.0 TDI (140HK) fra 2006, kørt 100000km. den har aldrig svigtet og den er stadig en udsøgt fornøjelse at køre i. Bedste bil jeg har haft ever.
    kender et par stykker der har haft C5....for første og absolut sidste gang.

• #27   6. maj 2011 Jeg ville nok vælge noget i denne retning! Men jeg er så også udpræget Anglofil mht biler!

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/jaguar/x-type/20-d-deluxe-estate/481347/

• #28   6. maj 2011 Jeg vil klart anbefale en PaPSat.. Vores 1,9 tdi 130'er går (Med min kørsel) ca. 16-17 på literen.. Og har en ganske god komfort.. (Skal jeg jo sige).. c",)

• #29   6. maj 2011 Nu er England ikke lige "First choise" hvad angår pålidelige, driftsikre biler.
    Tidligere troede man, at det eneste menneskabte bygningsværk der kunne ses fra månen var den kineniske mur - NOT TRUE; det er de endeløse rækker af Rover 75 der enten aldrig er blevet solgt, eller bare holder og venter på reservedele!!!

• #30   7. maj 2011 Nu er omtalte Jaguar baseret på en Ford Mondeo, der jo næppe er kendt for ustabilitet.
    Ville da også være forsigtig med at sammenligne den med Rovers 75'er. De ejere jeg har snakket med, har da i øvrigt ikke nævnt noget om brug for, eller mangel på, reservedele! Tværtimod har de været yderst tilfredse med dem.

• #31   7. maj 2011 Køb en rusten spand og en RSV Factory, hvem gider køre bil om sommeren?

Kommentér på:
ny bil

Annonce