{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Hva' mener I om dette ?? {{forumTopicSubject}}

Et indlæg på BT om en bilist "Allan" som filmer en bus som kører 100 km/t.
Jeg ved snart ikke hvad der er mest forkasteligt, at chaufføren kører 100 km/t, eller at man bare kan filme en anden trafikant, og eneste bevis for hans ugerning, er speedometeret i sin egen bil, som ingen jo ved om passer, eller viser 10 for meget.

Eller det er mest grotesk at BT vælger at udstille et firma, ene og alene på baggrund af en mobil optagelse, i en bil som ingen ved hvordan speedometeret passer !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva' mener I om dette ??
  • #1   12. apr 2011 aaargg.. glemte lige linket..

http://www.bt.dk/danmark/buschauffoer-koerte-for-staerkt-ved-koege

• #2   12. apr 2011 Hvis politiet bruger videoen, så bruger de jo ikke hans speedometer men analyserer videoen smiley

• #3   12. apr 2011 Men det er ok at køre bil og filme med sin mobil samtidigt? Man skal ikke kaste med sten hvis man ikke har skudt bjørneskindet

• #4   12. apr 2011 Det er nemt at måle en fart her, uden brug af bilens speedometer...

Hvis bilen kører samme hastighed som bussen, så vælger de bare nogle objekter i siden af vejene, måler afstand, og så finder de hastigheden.. I tv viste man en udsendelse hvor de netop dømte nogle unge for vild kørsel ud fra en video på nettet , mener vist det var i england.

• #5   12. apr 2011 Anette L:
    Det er jo heller ikke lovligt at slå en anden, men det kan ses bort fra når man kalder det for "selvforsvar" ... Mener du selv, at hvis du filmer en ulovlighed når du kører bil, at du så skal dømmes for det?

• #6   12. apr 2011 HVIS her Allan Hansen mente at dette var SÅ farligt, som han giver udtryk for, skulle han jo ringe 112, og ikke sms det til Ekstrabladet, for at se sit navn på tryk!!!

I øvrigt, er det DYBT uforsvageligt, at køre 100 i en bus.. eller? bussen er skuda bygget til det, på en lige strækning, er det ikke farligt, men det skræmmer mig lidt, at han kan overhale så mange biler, der tilsynelandende kører under 100.. på MOTORVEJEN!!!!

AT Jounalisten alligevel ikke kender loven, er også til grin.

Bus med trailer må IKKE køre 80, men derimod 70. (OG 50 i byzone UPÅAGTET hvad der i øvrigt skiltes med af lokale hastigheds grændser.........') selv Politiet har ikke styr på den del kan man læse af forskellige udtalelser.

Bus chaufføren foretager noget uforsvareligt!!!!! og han kan jo heldigvis dømmes herfor.

ALLAN der kører bag, skulle ligeledes dømmes, for at betjene mobiltelefon under kørslen!!!!!

• #7   12. apr 2011 HVIS HR. ikker her Allan

• #8   12. apr 2011 hvornår er det lige vi er blevet sådan et svinsk stikker samfund.. fej for egen dør inden man fejer for andres... kæft jeg sys det er latterligt at folk er blevet sådan..

Jimmi

• #9   12. apr 2011 Jesper L S (Hvidovre)>>
    Busser med trailer må køre 80 km/t på motorvej smiley

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Fart/Regler%20om%20fart

• #10   12. apr 2011 Jeg er med "Jesper L S (Hvidovre) Hondaen solgt..... hmm" her... det er fandeme LATTERLIGT at der er så mange som åbenbart kører 100 eller mindre på motorvejen!! DET er sku da også både til gene og til fare for de andre bilister!

• #12   12. apr 2011 Jeg bøjer mig i støvet, den er ændret smiley

Lastbiler og vogntog over 3.500 kg
    Lastbiler og vogntog (bus eller lastbil + påhængskøretøj) må aldrig køre over 70 km/t på landevej, og 80 km/t på motorvej.

Tidligere, var der ikke undtagelse for motorvej smiley

Må snart læse færdselsloven igen det er ved at være lidt tid siden smiley

• #13   12. apr 2011 Stikkersvin skal stikkes...svin!

• #14   12. apr 2011 altså hvis en bus som trods alt kun kan kører 100 km/t kan overhale en bilist som jo sagtens burde kunne kører det lovpligtige, ja så er det da ikke kun buschaufføren som skaber unødige og farlige situationer?

problemet med de busser som er tempo100 godkendte og derfor faktisk er synet og godkendt til at kører 100 km/t (dog kun i udlandet, gælder ikke DK) er at når chaufføren er presset på sin kørehviletid så er det tit fristende at trykke lidt hårde på speederen. (skal ikke tolkes som mig der forsvare handling, men mere som en mulig forklaring)

i modsætningen til lastbiler hvor godset af gode grunde ikke klager og brokker sig, når køretiden slipper op og man skal holde pause.
    så kan en bus fyldt med mennesker på vej hjem langvejsfra tit godt have lidt til ingen forståelse for hvorfor chaufføren "nu skal holde stille og glo når nu vi er så tæt på at være hjemme"

desuden mener jeg også efter at have prøvet og kører lastbil i USA at der her i DK er stor grund til "fnidder" på vores motorveje på grund af vi skal have forskellige hastigheder for forskellige køretøjer. I USA køre alle køretøjer den samme hastighed, den som er skiltet. det giver en meget bedre og flydende trafik. så vildt er det altså heller ikke at kører 100 km/t i en bus hvis bare man koncentrere sig om trafikken omkring en og sin egen kørsel.

• #15   12. apr 2011 Jeg mener det er en total intetsigende overskrift.

• #16   12. apr 2011 Hva' fanden har overskriften at gøre med det..??

• #17   12. apr 2011 Igen en artikel beregnet til at skabe mere frygt i befolkingen, og piske en stemning op, med henblik på at få gennemført strengere og flere restriktioner og straf..

Ka da godt se han kører for stærkt... Men hasaderet?? Og så vildt at det er nødt til at ryge i avisen... Hell no!!

Og så det her med angiverri... Ja hvis folk virkelig er i fare. Hvis grove forbrydelser bliver begået. Så skal det sgu da anmeldes... Men en skide buschaffør med lidt tung speederfod.. Gaab. Men Igen folk der ikke er i stand til at vudere en handling rationelt ( og dem kommer der desværre flere og flere af), men handler ene og alene på baggrund af hvad stat og presse nu dikterere er farligt, og forkastligt. Vill jo selvfølgelig gå i chock når de "frygtelige" ting han læser om i avisen pludselig på så dramatisk vis udspiller sig lige for øjnene af ham, og bliver jo så nød til at få luft for sin harme og forargelse.

Sørgeligt.

Set lidt i perspektiv... Der har kørt farsyndere rundt på vejen lige siden fri hastighed blev ophævet. Men hvor tit har man op igennem 70´er, 80´er og tildeles også i 90´erne kunne læse i avisen eller se i tv om en bus der kørte 20 km/t for stærkt. Jeg kan sgu kke huske jeg har set noget.

• #18   12. apr 2011 Kwak: Arrrrhee!!!.. Den er måske også lige harsk nok. Når det ligefrem udviker sig til en politijagt.. smiley

• #19   12. apr 2011 Det er da kun godt folk er hjælpsomme.

Så sent som i dag, STAK jeg en til politiet.

Først kørte han over for rødt, så jeg måtte nødbremse.
    SÅ brugte han busbane, så svingbane, til at overhale inden om, i morgenmyldretiden, SÅ kørte han lige over for rødt IGEN..

BARE kald mig stikkersvin, jeg kan tage det!

• #20   12. apr 2011 hvad fanden er det for et klamt stikker samfund efterhånden?!?!
    Allan skulle lægges i håndjern og prygles dels for at ringe for sådan noget ævl, og dels for at filme med 100+ i timen..

Jesper, det er ok begrundet

• #21   12. apr 2011 Dan, det syntes jeg jo også, MEN spørgsmålet er vel altid, hvor grændsen går?

Enhver der bryder loven, resikerer at gøre det foran en, som mener at det lige netop var begrundet.

Vores samfund består til dels af egoister, der ikke kan klare at andre klarer sig bedre.

Tænk på når man sidder i kø, og en eller anden smutter ind foran dig, og derved "springer dig over"..
    DET er der mange, der kan tænde helt af pga. OG hvad betyder det i praksis? at man kommer 7,2 sekund senere hjem......... MEN det skal det dumme svin ikke slippe godt fra!!!

JA jeg er selv en af dem, der kan tænde af, over småting smiley

• #22   12. apr 2011 ja ditto... men der er sku forskel på dybt uforsvarlig og risikabel kørsel som du beskriver og til en der kører for hurtigt på motorvejen.
    Det er uden tvivl, ihvertfald i min verden, mere uforsvarligt at koncentrere sig om at filme med 100+ i timen end det er at køre for stærkt på motorvejen.

• #23   12. apr 2011 Yep, vi er helt enig...

MEN der findes sikkert folk, der ikke er!!

• #24   13. apr 2011 Jeg synes faktisk at det allerværste er, at vi har en presse, der uden videre dømmer på grundlag af en eller anden mere eller mindre velbegrundet henvendelse fra en eller anden tilfældig person.

NU hænger man så et vognmandsfirma ud og stempler det som uansvarligt - hvad skete der lige med det grundlovsfæstede princip om, at man er at betragte som uskyldig indtil en domstol har sagt noget andet???

Dette tilfælde er forholdsvis uskadeligt, men vi har godt nok set nogle grelle eksempler i det sidste par år.

Pressen har et presseetisk nævn - hvor fanden er de henne i denne sammenhæng???

• #25   13. apr 2011 Kwak:

Jeg er enig i, at de ikke har egentlige sanktionsmuligheder, men de har -mere end en gang- været i stand til at påvirke dagspressen.

Tag foreks EB's forsøg på at gøre en stor sag ud af Torben Lunds homoseksualitet, da han var sundhedsminister, eller håndboldpigernes privatliv. To eksempler, hvor presseetisk nævn på mindre end et døgn fik Falbert banket aldeles på plads.

..og det er altså bare to af mange - man skal aldrig glemme, at en hvilken som helst avismedarbejder kan få brug for at skifte job - så er det jo ikke specielt smart at have flashet sin manglende evne til at samarbejde:-)

Kommentér på:
Hva' mener I om dette ??

Annonce