{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.205 visninger | Oprettet:

Olie lampe lyser gult på BMW E46 !? {{forumTopicSubject}}

Håber nogen kan hjælpe mig ?

Når jeg starter bilen - en BMW 320i E46 ´98 - lyser olie kontrol lampen gult i ca 30 sek, og når jeg så checker olien er der ca 5 mm over max stregen !?

Iflg en kammerat der er mekaniker, som er de 5 mm ikke noget jeg behøver at gøre noget ved...han mener det bliver brugt når vi om et par dage kører til Østrig !?

Nu har jeg spurgt flere, og ingen af dem har hørt om at en BMW skulle lyse gult ved for meget olie !? og iflg instruktions bogen betyder gult : kontrollerer snarest muligt

Nu har jeg fået den underlige ide, at sæt nu den lærling der lavede olie-service på den sidst har fået sat en forkert olie pind på (syntes den ser "anderledes" ud, og den er ikke så den er tegnet i instruktions bogen !?) kan det være muligt !?

Findes der forskellige længder på olie-pindene !?

Olie-lampe siger den mangler olie, men olie-pinden siger der lidt for meget på....Hvad gør jeg nu !?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie lampe lyser gult på BMW E46 !?
  • #1   7. feb 2011 prøv at opret dit indlæg på bilgalleri istedet for der er nok større chance for svar ;O)

• #2   7. feb 2011 du kunne evt ringe til bmw og høre dem ad... bare en tanke..

for at køre en tur til østrig med sådan en defekt kan jo i væreste fald blive en rigtig dyr tur ...

• #3   7. feb 2011 Det er sikkert fordi oliestanden er over max, den har bedre af at køre midt mellem min og max, end over max, helt sikkert, sønnen har en 328 ci så det er ikke bare noget vi tror, prøv at lukke 1 l olie af og så tror jeg lampen slukker.

• #5   7. feb 2011 ja jeg ville nu også tappe lidt olie af den og se hvad den så sagde...

• #6   7. feb 2011 Det er næsten med sikkerhed din olieniveau sensor der er defekt. De er notorisk svage på den model.

At den er lidt over max på oliestanden har i hvert fald intet med sagen at gøre.

Så ud med sensoren og byt til nyt, når du skifter olie alligevel.

• #7   7. feb 2011 Tak for jeres svar ;o)

Jeg vil prøve at ringe til min mekaniker imorgen, og se hvad der sker når vi tapper noget olie af....frygtede bare jeg at lærlingen kunne have forbyttet, sat en forkert olie-pind i...hvis det er muligt !?

• #8   7. feb 2011 Så skulle han gå rundt med en oliepind, lyder usandsynligt!
    Men en anden sag er at når i kører sådan en lang tur vil det kondensvand der evt er i motorolien fordampe og standen måske synke en del, så husk at ha olie med da olie er dyrere syd for grænsen!
    Go tur

• #9   7. feb 2011 Buggi:

Det kan sagtens ha noget at sige.. på min 530d lyser den både hvis den mangler og hvis der er for meget på...

• #10   7. feb 2011 Brian Roskilde : har desværre ikke svar på dit spørgsmål .
    MP : har du før stillet et spørgsmål på bilgalleri ? min erfaring er at i bedste fald er der ingen respons, og i modsat fald en masse vrøvl , så jeg ville også spørge her .

• #11   7. feb 2011 Jeg ved godt at det ikke har med sagen at gøre, men på lastbiler som jeg jo skruer i melder de fejl både ved for lidt og for meget olie

• #12   7. feb 2011 Satme "imponerende" hvis den lyser pga 5mm for høj oliestand.. Det har intet at sige, der er tolerancer begge veje, alt andet ville være underligt..

men jeg ville nu alligevel tappe lidt olie af bare for at være 100% sikker, det tager max 5 minutter...

• #13   8. feb 2011 Trond D: Det kan ikke lade sig gøre at den lyser ved for høj oliestand på en E46´er.
    Den funktion kom først på 3 serien med E90 generationen, og på 5 serien med E60 generationen, så jeg formoder at din 530´er er en E60/61´er smiley

Brian: Tro mig år jeg fortæller at det med meget meget stor sandsynlighed er din olieniveau sensor der er defekt. Det er en kendt fejl på den model, og jeg har god basis for at udtale mig om det smiley

• #14   8. feb 2011 Jeg har osse haft sådan en fejl bare på min vb og det var olie sensoren. Der er nogle som mener at hælde man det forkert mærke olie på kan ødelægge sådan en sensor. Tror sku heller ikke på at din olie pind skulle være forbytte!!! Ny sensor. På værkstedet kan de måle modstanden inden de bare skifter den. På Opel er det bare at tag bundkaret af så sidder den der og smiler smiley tror det er det samme på BMW i den årgang

Kommentér på:
Olie lampe lyser gult på BMW E46 !?

Annonce