{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

igen et spørgsmål til vvseren {{forumTopicSubject}}

mand har gulv varme i et hus der er fire rum køkkenalrum værelse bad og gang det er alt
når så termostaterne skal indstilles eller der skal lukkes vand ind i kresende om man vil

køkkenalrum skal være helt åben da det er det største run

værelset er det tredie største rum så det skal være lidt mindre åben for gennemstrømning

bad kommer der efter og den kreds er lidt mindre åben igen
og gana er det mindste så den kreds er mindst åben

men hvorfor er det så lige at når alle rum når de temperature de er sat til så lukker de alle sammen lige på nær den i værlset
meget mulig det er et dumt spørgsmål men jeg førstår det ikke må jeg indrømme

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  igen et spørgsmål til vvseren
  • #1   10. jan 2011 Så har værelset vel bare ikke opnået temp. endnu . Eller også skal du "tilmelde" rumføleren igen. De KAN desværre godt tabe signalet .

• #2   10. jan 2011 Det kan selvfølgelig også være en defekt motorstyring (den oven på din fordelerkreds). Har du sikret dig den er trykket korrekt på ?.

• #3   10. jan 2011 det er det der underligt for den værlset har temperaturen som det skulle ha for at lukke
    har prøvet at lukke hel ned for rumføleren og så lukker den godt nok kredsen ned

jeg må indrømme jeg er ved at blive noget rundtosset synes det er meget mærkelig

• #4   10. jan 2011 Altså hvis du kan lukke rumføleren helt ned og den så lukker kredsen på fordelerarrangmentet så virker motoren da om ikke andet. Du kan prøve at (hvis du kan finde ud af det) bytte rundt på den pågældende rumføler med en anden i huset. Og naturligvis afmelde dem fra de rum de HAR styret og så tilmelde dem de NYE/ombyttede rum . Virker den heller ikke DER er det jo bare en defekt rumføler. Det sker også :-).

• #5   10. jan 2011 vi tager den lige fra en ende af.... Ved pumpeshunten sidder der to fordelerør det ene er frem og det andet retur. dine kredse i gulvene er ikke lige lange da rum ikke er lige store. derfor skal de indreguleres så de har den samme modstand. det gøres ved at der justeres på en umbarco skrue på det fordelerør det IKKE har telestater (motore). den længste kreds skal være fuldt åben og derefter indreguleres efter et skema alt efter hvor lange dine kredse er. du kan se skema på bla. wirsbo´s hjemmeside. når det er på plads vil alle kredse have samme modstand så der pumpes lige meget på alle kredse. (når ellers de er lige meget åbne). Hvis du opblever at varmen ikke vil slukke i et værelse skal du prøve at komtrollere batteriet i rumføleren. virker batteriet kan det være en ide at klikke den telestat af ude på fordelerøret og lige prøve at trykke stiften ned for at kontrollere den ikke sidder fast. du kan også bytte om på 2 telestater for at udelukke det er en telestat der er brændt af, dette sker af og til.... du kan også ringe til Hellerup VVS....

Mvh Jacob

• #6   10. jan 2011 jeg kan ikke lige finde ud af det med at kode dem om desværre

ved at telestaten virker for skruger jeg ned for rumføleren så lukker den godt nok det er kun når ejg sætter den på en bestemt temperatur når rummet så har nået den temperatur så lukker den ikke

og det er der min kæde hopper af hvorfor lukker den ikke når rummet har temperaturen eller et par grader over

der er langt fra hellerup til nordjylland jo

• #7   10. jan 2011 det er jo et interval på ca 2 grader på hver side at set punktet, for ikke at ventilen står og regulere konstant.

- du må prøve at stille den et par grader ned under det "underlige / døde punkt" og se om den virker fint der, prøv så i morgen stille den et par grader op over punktet og se om det virker.... hvis der kun er problemer ved et aktuelt temperatur så kan det tænkes det er rumføleren der er tosset

• #8   11. jan 2011 det vil jeg lige prøvw

Kommentér på:
igen et spørgsmål til vvseren

Annonce