{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Hvad nu hvis uheldet sker? {{forumTopicSubject}}

Det skal lige siges, at det her nok er en af de mere alvorlige tråde. Men synes alligevel, at jeg ville spørge.

Jeg blev tidligere spurgt om jeg havde nogle tanker om hvad der skulle ske hvis det værste skulle ske, og jeg blev offer for en trafikulykke? Jeg har ikke nogen motorcykel endnu, men alligevel satte det mange tanker i gang i mit hoved. Mest af alt fordi jeg ikke har tænkt over det før jeg blev spurgt.

Har I gjort nogle tanker om "worst case scenario"? Det er måske ikke det man ønsker at tænke mest på, men det er vel godt at være forberedt på det værste?

Pas på jer selv derude!
- Steffen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad nu hvis uheldet sker?
  • #1   2. nov 2010 Jeg forstår ikke hvad spørgsmålet går på?! Altså om du vil begraves eller brændes eller hvad..? Jeg vil spredes på havet, men uden at blive brændt! smiley

    Hygge


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #2   2. nov 2010 Steffen!

    Taget i betragtning af din angivet alder på 18. år - så skal du have *STOR* ros for at tænke tanken! Mange kunne lære af det....

    Desværre findes der ingen standard-svar på dit spørgsmål... og skulle man forsøge sig (alligevel), så må svaret være... Alt efter hvor du er i livet skal du sikre dig- og dine nære!

    Worst Case Scenario som 18. årig må vel være døden.. uagtet hvordan det end sker. Tja, det gælder såmænd også for "os" som er ældre... Men du har typisk ingen børn eller er gift i den alder...og som følge deraf, så vil din død "kun" påvirke dine forældre/søskende/venner i form af sorg - altså ingen øknomisk "sikring" nødvendigt i den retning. Faktisk fristes jeg til at påpege, at "worst case scenario" for dig må være status som svært invalid pga. en ulykke. Så du skal tilse at du har en ulykkeforsikring som virkelig dækker - også hvis uheld måtte ske på MC. Og skulle du bevæge dig ud på MC... tja, jeg behøver vel næppe at skrive det... kør pænt og TÆNK DIG OM! Godt ud og sikkert hjem - altid!

    Stifter du familie og har børn, så skal du (også/mere) medtage økonomisk "sikring" i forhold til den livsstatus. Kan din kone/samlevende/børn klare sig hvis du dør? Hvad hvis du bliver invalid?

    Indtil videre har du tænkt tanken... og det er flot! Nu skal du handle derefter og drage dine egne konklusioner... bl.a. om du ønsker at efterlade dig et testamente.....og du skylder dig selv- og andre, at tage stilling til donor-spørgsmålet.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   2. nov 2010 ....hov glemte lige "det sidste"...

    Ovenstående gælder jo ikke kun fordi du tænker i MC-tanker... det burde gælde for ALLE! Statistisk set er det farligere at køre på cykel forbi Rådhuspladsen dagligt end det er at køre MC i sin fritid (ja - man kan udlede meget mystisk af statistik).....


  • #4   2. nov 2010 Jeg tænker ALDRIG på det mens jeg kører.. men imellem køreturene kan jeg godt tænke på det, det er dog ikke noget der påvirker mig..

    worst case scenario for mig er ikke at dø.. det er at blive lam, jeg har prøvet at sidde i kørestol og være bundet til en seng i et halvt år, det er ikk sjovt, døden mærker du jo ikke..


  • #5   2. nov 2010 Vær forsikret, vær forsikret og vær forsikret...
    De penge du har mulighed for at få ud hvis der skulle ske noget(handikap), kan trods alt forsøde eller gøre dit liv nemmere. Det er klart du ville få tilgang til hjælp og hjælpemidler fra det offentlige. Spørgsmålet er bare hvor mange år du skal vente på det og om du havde fået hjælp til genoptræning hurtigere, om det vil begrænse den evt. permanente tilstand du kan havne i..

    Husk: Man kan IKKE være overforsikret inden for ulykke og døds forsikring. Har du en forsikring hos 5 selskaber, så SKAL de allesammen udbetale. Går du hen og dør, skal du være klar over at arveret kan være besværligt. Så hvis den del af det går dig meget på, så kontakt en advokat og få skrevet et testamente. Det er ikke en dårlig ide at have et, om du køre mc eller ej.



  • #6   2. nov 2010 Mads: Jeg kan kun bakke dig op i dit synspunkt !

    Niklas D: Du har til gengæld ikke ret... Der forekommer ligeså mange (hvis ikke flere) ulykker, hvor der er andre trafikanter indblandet og motorcyklisten er uden skyld !

    Steffen H: Der er en fare ved alt her i livet... At blive handicappet som følge af en ulykke eller at omkomme i forb. med en ulykke - Det kan ske både til " lands, til vands, og til hest"... Jeg har personligt den holdning at jeg lever nu og min hobby (mc) er en del af at glæde min hverdag... Ønsker man at nedsætte risikoen for det ene eller det andet, så kan dette naturligvis gøres meget enkelt - ved at køre med fornuft og omtanke, og iøvrigt selv udvise hensyn !

    Når det så er sagt - så strejfer tanken da indimellem... Af samme årsag, håber jeg på at der en skønne dag - kan tilbydes aktiv dødshjælp, herhjemme...


  • #7   2. nov 2010 Det er engod tanke selv om du kun er 18. Har du reel ejendom, så tænk i et testamente.

    Under alle omstændigheder, så tænk i organtestamente!!!!! Tal evt med din famile om det og TAG SÅ STILLING:-)

    ...sygehusvæsenet mangler i den grad reservedele, og skal du ikke bruge dine selv efter en fatal ulykke, kunne de jo passende komme en anden til nytte.


  • #8   2. nov 2010 Stik Niklas en lommeregner ASAP.

  • #9   2. nov 2010 Ja og man kan også regne sandsynligheden for lotto tallene ud.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #10   2. nov 2010 Hvorfor forholder "hønse-flokken" sig ikke til Steffen H's oplæg - og fraholder sig fra "jeg har ret/uret" status? Er emnet alt for seriøst - eller har I ikke "nosser" nok til at ytre jeres inderste tanker/holdninger?

    Uha...man skal sørme passe på med at skrive sådan noget på MCG! smiley


  • #11   2. nov 2010 Niklas: Okay okay, godt ord igen - du farer jo op smiley Du får ret : Hvis man vælger at blive indendørs - så mindskes risikoen ydeligere ! Hvis du kører om natten er der mindre trafik = mindre risikko o.s.v.

    Det der behøver man jo ikke lommeregner for eller ?

    Så hvis man nu istedet nøjes med at sætte sig op på sin mc - starte den - slukker den igen og stiger laaangsom af... Så har man stor chance for at komme helskindet ind igen !

    RIGHT !


  • #12   3. nov 2010 I er meget dygtige, det er næsten ikke den ting i ikke kan finde ud af , især mads med den syge erfaring som 25 årige smiley

  • #13   3. nov 2010 Hvis Niklas og Mads slog sig sammen, så kunne de faktisk bygge Rom på 1 dag.

  • #14   3. nov 2010 juhu, lækkert sexliv at være bundet i ½ år hehe

  • #15   3. nov 2010 Niklas D : Giver jeg dig ret ? Tjae, joe,... hvis du ikke forstår ironien, så kan du da godt opfatte det sådan !

    Et enkelt spørgsmål: DU som kører SÅ hensynsfuldt og så bevidst at du selv har 99 % chance for at undgå en ulykke... Hvordan forhindre man eks. påkørsel bagfra og dyrevildt "i sidste 100 dele af et sekund ? DISSE ulykker alene, udgør væsentligere mere end den 1 % !!! Men DU må jo have det gyldne svar, lader det til ?


  • #16   3. nov 2010 Bombe: Du siger bare til, hvis du vil købe en af de 2 jeg har stående smiley

  • #17   4. nov 2010 Der er Fan'me nogen her der skulle skamme sig!!!!!

    Steffen H rejser et dybt seriøst spørgsmål, og det er garanteret vigtigt for ham.

    Så går det hele over i en stor gang flueknepperi om, hvor vidt man selv kan påvirke risikoen eller ej - selvfølgelig kan man det.

    Men - der dræbes hvert år mennesker ved lynnedslag og trafikulykker, så spørgsmålet er relevant.

    Kunne man så ikke holde sig til det, i stedet for at kaste sig ud i en helt meningsløs "Pissing Contest"


    ....pyha - det lettede smiley


  • #18   5. nov 2010 Niklas:

    Dine syndpunkter er helt korrekte - det er bare ikke det manden spørger efter, og den helt sindssyge diskussion det herefter føre til, hører slet ikke hjemme i denne tråd.

    Jeg har ikke tænkt mig at fortsætte tråden i samme tone, så jeg stopper her.


Kommentér på:
Hvad nu hvis uheldet sker?

Annonce