14. jun 2005 Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
pc kyndig søges pc kyndig søges
min fatters og hans kone har en pc, som de ikke helt kan få til at køre
det drejer sig om en asus, købt med vista installeret
det drejer sig om, at hver eneste gang kun skal tilsutte en usb stick eller andet, så skla hun ind under "enhedshåntering" for at finde den, altså den popper ikk bare op som et individuelt drev, som de ellers plejer at gøre
de har ikke været inde og pille i noget, hun er rimelig pc kyndig, min far ikke så meget, (han har lige lært at søge på google)
men jeg ville høre om der var en indstilling man skulle ind i, og vinge noget af, eller om asus' pc'ere simpelthen bare er opbygget sådan?
dernæst kommer mit spørgsmål så, om det er evt noget vista fucker op på pc'en, for jeg agter at installere WIN 7 på den her en af dagene
da den ikke vil acceptere hendes ipod, som så ikke vil kommunikere med itunes (personligt hader jeg det frukt produkt)
men jeg mistænker lidt den specielle måde at "godkende" usb enheder på, at den ikke rigtig vil samarbejde med itunes
for ville jo gerne spare dem for en 700mand hvis vi kunne få vista til at fungere
håber på noget hjælp her
PFT ronnie
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
men det største problem ligger i at den egentlig ikke selv gør det, det kunne jeg godt tænke mig at vide om det er asus' måde at gøre tingene på, eller om der kan gøres så den gør det selv?
men det der nager mig mest, er jo at den ikke rigtig vil lade hendes ipod finde sammen med itunes
jeg kan godt finde den under enhedshåntering, og porte
jun 2005
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
(kan evt være levernigsdygtig i en win7 skve..
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 798
Kan være plug and play servicen er slået fra. Så vil den te sig sådan. Prøv dette:
1. Gå ned i "start" og "kør" og skriv: services.msc Kan du ikke finde "kør", så gå ind i "kontrolpanel" -> "Administration" -> "tjenester"
2. Find punktet der hedder "Plug and Play" og tjek hvad den står til under "starttype" Den skal stå på automatisk! Se også om services er startet under "status" fanen. Det skal den være, gør det evt. manuelt hvis du kan og prøv så med en USB stick.
Bliver den ved skal du genstarte i fejlsikret tilstand og lave om på indstillingerne. Aktivere/deaktivere og genstarte.
Iøvrigt er dette ikke kun et vista problem... Og i stedet for at opgive, så lær af det og få det lavet. Vista er ikke et ringe OS, det meste af Win7 er bygget på nøjagtig det samme som vista.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
jun 2005
tak for løsning, men tror du det ville kunne gøre at itunes ike vil kunne snakke sammen med den omtalte ipod?
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 798
Nu bruger jeg ikke itunes, og ved faktisk ikke hvordan det program virker. Men det er helt sikkert noget der kan løses, ingen grund til at smide 700 kr væk. Virker intet af det kan jeg evt. kigge på det over TeamViewer (fjernsupport) PM mig hvis det hele bare ikke gider noget.
jun 2005
vi kan lige snakkes ved, skal kigge på den tirsdag eftermiddag/aften
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 56
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 56
pc kyndig søges