1.082 visninger
|
Oprettet:
Iphone 4 VS HTC Desire {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogle der af erfaringer kan sige godt / dårligt om de 2 vs hinanden - altså hvilken er bedste
P.s. kan man ikke downloade/købe små spil osv til HTCén ?
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Vent med at købe, lidt endnu.
Der kommer 2 nye desire inden længe.......
Har en desire. Er sgu den bedste tlf, jeg har haft. Helt fantastisk.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 5 Emner: 62 Svar: 542
men bruger meget strøm en af grunde tl den bruger meget er nok fordi man bruger den meget
apr 2010
Følger: 23 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 187
Har aldrig haft HTC, men umiddelbart er det ikke lige mig . Men er fuldt ud tilfreds med min iPhone. Men er nok også lidt apple-geek (MacBook, iPad, iPod er ligeledes i samlingen, og de arbejder bare fantastisk sammen)
Apple anbefalinger herfra
apr 2005
de 2 tlf er de beste på marked lige men har høret en dele der har gået over til htc fra iphone
se evt om htc her https://www.telmore.dk/t2/shop/shop.do?shopUrl=product.action&code=01154032102&minUsage=399&name=htc-desire
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 658
apr 2005
apr 2005
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Minus ved Iphonen er alt koster penge til den og den er ikke meget andet end en telefon når man kun har det ene apple produkt.
Desiren der imod har 10.000 vis af gratis app's og spil man bare kan hente.
apr 2005
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
Men Som Anna B skriver.. Hvis alt man har er Apple, så spiller det glimrende sammen.. Jeg erkender dog blankt, at finishen på iPhonen slår alt, dog lægger 4'eren ikke lige så godt i hånden som en 3'er..
PS: Du kan ikke se video fra galleriet på en iPhone, det kan du på en Desire
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Check evt. sidste udgave af "So ein Ding" fra Nicolai... Der beskriver han i åbne vendinger plus/minus ift. iPhone4.
HTC og iPhone virker fint "out of the box". De typiske funktioner er lig hinanden. Folk der hævder at HTC kører hurtigere pga. CPU'en - tja, det kræver måske lidt flere HK for at trække Android rundt? Skærmene er pt. meget forskellige - lidt til fordel for iPhone4. Om den ene har support for 802.11n eller ej... tja, den typiske kobling på WiFi sker jo alligevel i G-mode....såhhh.... Og 3G hastigheden/dækning afhænger mere af hvilken operatør du har valgt end af telefonens "evne".
Og folk der hævder at Android har en force pga. åben standard ift. IOS - tja, der findes tonsvis af gratis apps til begge.... App-store for iPhone kan slet ikke sammenlignes med HTC's udvalg... dertil er App-store ganske simpel alt for overlegen! Åben standard - en fordel? Til hvad? Hvis du selv vil skrive dine app's? Hvormange gør det? Den typiske bruger downloader jo dem der findes- eller kommer.... men okay, hvis man vil have frihed til noget man alligevel ikke bruger... tja, så vælg da endelig Android.
Skulle du elske iPhone og Android... ironien vil ingen grænser tage - du kan faktisk køre Android på iPhone!
Sidste faktor....brugerinterface... iPhone/IOS er ikke slået på den front - og HTC når dem (endnu ikke) til anklerne!
Om finish/kvalitet er bedre/dårligere... tja, det må være op til den enkelte at lave en vægtning af.... personligt syns' jeg at iPhone4 føles end tand bedre... men det er blot min holdning!
Held og lykke med valget...
/H
apr 2006
Gældende for både HTC såvel iPhone er der jo rig mulighed for at flytte rundt med data - også uden at du skal bruge blåtand - herunder via WiFi - og jeg kan da i den anledning anbefale begge ejer-typer (HTC og/eller iPhone) til at kigge nærmere på Dropbox! Det er ganske simpelt genialt til begge telefoner...
dec 2004
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
Selv jeg, med min gamle Sony Ericsson, overvejer en Desire
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 323
Har en kollega der har fået en Iphone4. . .
Iphone4 er en klasse for sig
der er ingen smartphones der bare i nærheden.
Prisen er også en klasse for sig.
Vil meget hellere have en Ip4 men den er bare for dyr
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Men det ene der holder mig fra iPhone 4 er manglen på Flash. Det er dog i småtings afdelingen. Og så er iPhone 4 langsommere når du er på nettet. Både 3G og Wifi. Det tager lige lidt længere tid at hente sider ned.
Grunden til jeg som HTC bruger alligevel overvejede iPhone 4, er at den bare gør tingene godt og ret smooth. Og at der er så mange flere fede programmer til den. Der halter Android markedet godt nok bagefter endnu. Ved ikke om det er meget bedre den dag der bliver åbnet op for købeprogrammerne til Android i DK. Men det jeg har set af specielle programmer til iPhone, har lokket mig en del.
Men bliver ved HTC lidt endnu. Skal prøve den nye HTC Desire HD, eller Ace som den også bliver kaldt.
maj 2009
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Magen til lort skal man lede længe efter.
Har nu fået iphone 4 og er rigtig glad for den.
Ja - til htc kan man få mange fede gratis app men brugervenligheden kan slet ikke sammenlignes med iphone.
Apple har virkelig tænkt sig om da de grundlagde ideen til iphone konceptet.
Mvh
Thomas E
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.387
Jeg er en rigtig gamernørd og derfor nyder jeg at spille spil på alt, som tilbyder det. Så hvis det er et krav, til en telefon, så er HTC/Android nok ikke det man skal gå efter. Men det skal man jo heller ikke have den store uddannelse for at forstå, da programmer/spil især i Danmark, men også mange andre lande er gratis og du får hvad du betaler for.
Udviklere gider jo heller ikke lave noget til en "gratis platform", når de kan lave det til en iPhone og tjene kassen på det....VEL
En anden ret så dårlig ting, er at HTC tilsyneladende går efter at udvikle så mange forskellige telefoner, i stedet for at lave 1 FED telefon, som de så også forstår at opdatere med nye features. Som det er nu, så køber du en HTC telefon og 2 måneder senere kommer der en ny, med nye features i OS'et, som du ALDRIG vil have mulighed for at få på din 2 måneder gamle telefon, i det de aldrig eller sjældent opdaterer dem. DET er fandeme ikke god stil.
Når det er sagt, så har HTC/Android nogle ret seje features, som fx. integration/linking af dine kontaktpersoner til fx. facebook, flickr osv.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Endnu en korrektion....
med HTC skal du have dit eget kraftværk med - ellers løber du bare tør for strøm. Uanset hvad jeg gjorde - nyt batteri eller dræne den 100% inden jeg ladte den helt op i 12 timer, var det umuligt at have strøm til en hel arbejdsdag.
Den eneste gang jeg kunne få den til at holde strøm i en hel dag, var da jeg slog WiFi, Bluetooth og samtaler fra og lod den viderestille til min nye Iphone.
Desuden er det helt umuligt at enhåndsbetjene en HTC.
Med Iphone - både 3G/3GS & 4, kan du betjene den med den ene tommelfinger imens man sidder i bilen - dette var totalt umuligt at gøre sig forståelig i en kort sms på en HTC uden at lave 120% stave/ordfejl.
En ting er dog ikke mindre en genialt hos HTC - googles GPS navigation. Men den ene app kan ikke gøre HTC'en til en ordentlig brugbar Smartphone. Jeg købte HTC ud fra "So-Ein-Ding" og fstt.,.ddsszz""## - hvor skal han ikke ønske sig at møde mig - magen tin snot og møg. Selv en Nokia 2110 fra 90'erne vil jeg hellere have.
Mvh
Thomas E
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
aug 2010
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 17
Køb en Samsung Galaxy iPhone killer.
Har iPhone 3GS idag, men synes den er for "bundet" af apple og itunes.
apr 2006
I bring you the Samsung Galaxy vs. iPhone4:
http://www.youtube.com/watch?v=HODhXCfcf4c
/H
apr 2006
Ikke så meget Galaxy vs HTC ???
Alle vil gerne slå iPhone....og det kan jeg da godt forstå... for det er og bliver en fed telefon - på alle fronter!
:o)
maj 2006
Jeg har ingen problemer i at Apple begrænser brugen af deres produkter (læs: de låse der nu en gang er), så længe de gør det bedre end alle andre, hvilket de gør.
Der findes ganske enkelt ikke noget andet produkt, hvor brugervenligheden og kvaliteten er sat i højsædet, frem for masseproduktion af 30 forskellige telefoner på 2 år, hvor det kun handler om omsætning og forringelse af opgraderingsmuligheder for ældre telefoner (læs: HTC).
Og det var så bare min mening.
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Citat hans M:"Forøvrigt... Har I bemærket at det altid er iPhone vs XXXXX
Ikke så meget Galaxy vs HTC ???
Alle vil gerne slå iPhone....og det kan jeg da godt forstå... for det er og bliver en fed telefon - på alle fronter!
:o)"
Det er nemli korrekt det der!!!!
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Han er på nr. 2 nu og den er også til rep, så han har snart været uden sin mobil i et par måneder...
Når den virker er han vist ok glad for den.
Jeg synes selv den er besværlig og lettere rodet at navigere rundt i (når den virker), men jeg er nok også vant til iPhone (3Gs), hvor alt er lige ved hånden i et eller to klik.
Nogen siger den er hurtigere, jeg synes brugerinterfaset gjorde at alting gik langsomt og besværligt for sig, men det er måske mere en personlig ting.
apr 2006
Se Apple's solide undskyldning her:
http://www.youtube.com/watch?v=VMl_71dqeR8
:o)
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
aug 2004
Iphonen har bestemt også langt bedre opsætning af wifi hvor desire med felre kører wifi "on" eller off så kan man faktisk få iphonen til at være aktiv når wifi bruges eller er muligt uden den skal være tændt konstant og æde strøm.
Hvis du mener desire er lige så hurtig som iphonen så har du vidst haft fat i en defekt iphone. På ingen måde kan det sammenlignes. Det er som at sætte en Macbook ved siden af en acer og sige de er lige hurtige. Og som Hans skriver så kan man sagtens finde mange andre gadgets der gør det muligt at undgå itunes/istore med mere hvis man ikke vil bruge en masse penge på apps. Men udvalget er mindre (dog bedre) end android.
Den eneste grund til jeg skilte mig af med min iphone 4 var sådanset at den var alt for voldsom til mit forbrug. Og jeg ikke kunne udnytte alle de muligheder den gav. Jeg valgte at gå 3 skidt baglæns og købe en SE X10 mini pro som opfylder mine krav til en mobiltelefon med diverse gadgets og muligheden for at følge androids udvikling.
p.s der er nok en grund til at desire snart får en opdatering som skulle gøre den op til 450 gange hurtigere
maj 2009
Du nævner dog at iPhone 4 kan køre på 802.11n. Og ja, der vil den så nok være hurtigere. Men har ikke ikke oplevet den har været hurtigere på samme trådløse netværk som Desire også kørte på. Ej heller 3G. Og i tests på f.eks. youtube, der ser man også at Desire er en anelse hurtigere end iPhone 4.
Men jeg er på ingen måde iPhone hader. Jeg prøver stadig at overbevise mig selv om at jeg skal have iPhone 4, fordi den faktisk kører lækkert i menuerne. Og brugeroplevelsen er ret fed. Men ved ikke helt om jeg kan undvære de funktioner som der nu er på HTCs Android telefoner, hvor alle kontakterne er linket sammen med andre "sociale netværk" osv. Det er sgu meget cool.
Men en anden grund til jeg overvejer iPhone 4 er helt klart også at de har den ene tlf. ude. Hvor HTC spytter nye telefoner ud hele tiden, og lidt efter lidt, glemmer deres ældre telefoner efter ret kort tid. Det får jeg lidt lange kogler af.
apr 2006
aug 2004
DU er inde på en anden ting. HTC laver et hav af telefoner hele tiden og det virker lidt som om de hele tiden laver en bedre udgave af den samme model egentlig og så kommer den i et nyt hylster. Det er jo som sådan smart nok, men der er iphonen jo noget mere gennemtænkt. Det er ikke meningen at man skal skifte sin iphone ud efter 6-8 måneder, men at man skal beholde den et par år som minimum. Det fremgår også klart når man stå med den i hånden at den er lavet med omtanke. kasse i alu og display med ridsefrit glas. Ikke noget plastik her
dec 2004
Pisset kunne ikke få kontakt til noget som helst efterfølgende... Tænde slukke, sim ud, sim i.. Heldigvis tog jeg også den bærbare med.. Så fik jeg den til at virke igen... bÆPhone
maj 2006
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
Har en iPhone 4 men har testet en desire en dag, og jeg vil IKKE bytte. Brugervenligheden er bare mere gennemtænkt på æble telefonen.
Så drop undskyldningerne og køb 4eren
Iphone 4 VS HTC Desire