{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

det skulle jo komme periodisk syn {{forumTopicSubject}}

ja hvad carsten nonbo ikke formåed

http://lars-mc.dk/nyheder/?offset=20

vil nu åbentbart komme fra vores aller aller øverste møndighed

http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1599

hva fan skal vi entligt med de folkevalte når vi nu alligevellet har afgivet vores suverænitet og bare retter ind :o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det skulle jo komme periodisk syn
  • #1   12. sep 2010 Ahh- nu er der jo ikke noget der er vedtaget endnu. Så skal vi ikke lige se tiden lidt an? Og så bruge tiden til at protestere alt det vi kan!

  • #2   12. sep 2010 "EU kommisionen har nu startet en undersøgelse for at indsamle synspunkter omkring denne harmonisering. EU mener nemlig hyppig kontrol af motorcykler vil gavne trafiksikkerheden"

    Min CBR skal da presse noget mere - før den lyder godt smiley

    Ses derude med 250 km/t


  • #3   12. sep 2010 Ps. Stakkels alle HD og Streetfighter ejere smiley

  • #4   12. sep 2010 Ja.. jeg ser ikke det store problem i den lov om den skulle blive til noget..

  • #5   12. sep 2010 johnni.

    hvis vi ses med 250km/t tror jeg fangalmig jeg får en på opleveren,
    lo lo 250 på bullerbassen ;o)


  • #7   12. sep 2010 til dels ønsker jeg det velkomment, men jeg skal jo allerede til periodisk syn med min....men så får jeg da lidt mere at lave.

    At de tilgengæld mener det er slut med after-market udstødninger lyder som en skidt ting...men mon ikke det bliver ændret.


  • #8   12. sep 2010 det er da bare få lavet TUV på de dele man laver

  • #9   12. sep 2010 Det er jo osse super svært at sætte den originale udstødning på hver andet år.... Men for dem der kører rundt med større ændringer bliver det sgu lidt surt smiley

  • #10   12. sep 2010 Det har været diskuteret til hudløshed.. og i den seneste større rapport omkring MC uheld i dk, var konklutionen at periodisk syn ikke ville have hjulpet en dyt!

    Mine MC'er er til hver tid i meget bedre stand end min bil.. og det tager mig 10 sekundet at montere db killer så udstødningen larmer lidt så lidt som original.. skulle det ikke være nok kan den originale monteres på 1½-2 minutter


  • #11   12. sep 2010 Jeg tror faktisk det kan bringe støjniveauet ned - på nogle MC-er - i visse perioder

  • #12   12. sep 2010 De eneste der vil nyde godt af periodiske syn, er de, der ikke kan finde ud af, at tjene penge på fornuftig vis alligevel!
    Der er ikke en skid at hente mht sikkerhed på periodiske syn! Man kan allerhøjest få nogle larmepotter af vejen, i den time motorcyklen er til syn!


  • #13   12. sep 2010 Har ikke noget imod det, men tror ikke der køre specielt mange cykler rundt der er decideret farlige, fx slidte bremser, dæk, lejer osv, så det er jo nok også bare for at tjene nogen penge de vil gøre det.

  • #14   12. sep 2010 Som kasper skriver: Kan ikke huske jeg har hørt om et uheld som skyldtes en usikker / i dårlig stand motorcykel.

  • #16   13. sep 2010 Hmm, er lidt modstander af det MEN når jeg ser, hvad folk kommer her på besøg med, for lige at høre en vurdering/få lidt råd m.m... PERSONER herindefra!!!!

    Den ene der kom, havde købt en cykel, med nedslidte bremser, for plus bag, smadret kæde, nedslidte tandhjul, slør i kronrørslejet, deffekte pakdåser i forgaflen, bagbremse der sad. bagsvinger, med deffekt leje, og MEGET andet..........

    JA han var dum, ham der købte den........



    MEN ham han købte den af, havde jo i SIN ejertid, kørt den til den forfatning, på offentlige vej!!!!!!! DER havde det nok haft en effekt!!

    OG når jeg tænker på min gamle GS400l... der fik jeg først skiftet kædekit (der var dødt!!!) samt løsnet det ene stempel der hang i forbremsen, da den skule synes inden salg!!!!

    OG jeg er jo nok ikke den eneste, med en gammel cykel, der brugte den 4 km hver vej, til og fra arbejde, og nogle småture ved siden af!!
    Selv mine dæk var møre... (det var "til og fra arbejde, jeg får ikke lov at blive varm cyklen" OG kører hele året cyklen )

    SÅ JO den ville HELT sikker hjælpe noget... men det er jo så IKKE de cykler, der køres hurtigt, og hvor grændser udfordres (så havde den sidet i hegnet smiley )

    så sikkert en effekt.... men en målbar en?? på antallet af ullykker?? jeg tvivler STORT!!!


  • #17   13. sep 2010 nej det vil ik hjælpe en skid de fleste ulykker der har været har sku da været pga høj fart og mangel på efaring, resten er der en modpart de sataner.. så det pisser mig så meget af.. alle jeg kender bruger en formu på at holde deres mc up to date og mer til.. så rend mig i røven i fucking svin, skær dog ned på jeres egen løn, latterlig svin.. hmm nuff said, hvornår skal det så vedtages??

  • #18   13. sep 2010 Ja, det er jo helt sikkert noget Danmark hurtigt kan vedtage, i modsætning til at fjerne MC og BIL afgifter, der for alvor ville give harmonisering mellem EU landende,

  • #19   13. sep 2010 Jeg vil godt støtte Jesper i hans sidste indlæg. Det er altså ikke mere end en uge siden, at en eller anden herinde spurgte i forum, om han ikke kunne køre XX km et eller andet sted hen på dæk, der var så slidte, at man kunne se lærred!!!!!!

    Han er en ting, men den person, hvis ikke det er den samme, der har kørt de dæk så langt ned er en helt anden sag - det taler i hvert fald for periodiske syn.


  • #20   13. sep 2010 Må da nok indrømme at jeg har haft kørt mine dæk ned til trådene, men så snart jeg opdagede det så blev de skiftet... men man skal jo skifte den noget tid før, men jeg er sq nok for nærig smiley

  • #21   13. sep 2010 hmm, det ændrer ikke noget for mig.. men at de gør det KUN for at tjene penge, er jeg ikk i tvivl om..

  • #22   13. sep 2010 Citat:
    Jeg vil godt støtte Jesper i hans sidste indlæg. Det er altså ikke mere end en uge siden, at en eller anden herinde spurgte i forum, om han ikke kunne køre XX km et eller andet sted hen på dæk, der var så slidte, at man kunne se lærred!!!!!!

    Han er en ting, men den person, hvis ikke det er den samme, der har kørt de dæk så langt ned er en helt anden sag - det taler i hvert fald for periodiske syn."



    Det er jeg så ikke umiddelbart enig med dig Knud. Det taler måske i stedet for noget mere politi på gaden og så en synsindkaldelse, men ved et periodisk syn er sådanne ting selvfølgeligt udbedret.


  • #23   13. sep 2010 Jamen lad os da få nogle flere regler i lille forbuds Danmark.

    Ironi i ovenstående kan forekomme..


  • #24   13. sep 2010 Kasper K, selv om jeg er imod periodsik, er din udtalelse lidt forvirende!!

    CITAT:
    Det er jeg så ikke umiddelbart enig med dig Knud. Det taler måske i stedet for noget mere politi på gaden og så en synsindkaldelse, men ved et periodisk syn er sådanne ting selvfølgeligt udbedret
    CITAT SLUT!

    du siger SELV, at ved et periodisk syn, ville den slags blive udbedret.... HVORFOR skal Politiet, så kører rundt og lede efter den slags, når deres indsats er ønsket så mange steder!!!!



    Jeg tror, at det er det samme for de fleste på MC, som det er for mig selv, grunden til vi faktisk er imod det, er at vi ikke tror det nedbringer antallet af ullykker nævneværdigt, MEN giver derimod en del besvær, for mange menesker...

    Det sagt, der ER mange for hvem en MC IKKE er en Hobby, men et dagligt transportmiddel.. så det med at folk skal få en anden hobby, holder ikke!!! Det er nok et fåtal, hvor en MC er en hobby, tror for flertallet, er det et transportmiddel ( dette MC forum er IKKE representativt for de MC traffikanter der er i DK!!) ligesom de fleste bilister IKKE har deres bil som hobby, men som transportmiddel....


  • #25   13. sep 2010 Synes nu egentligt aldrig jeg ser en udbombet maskine til træf???

    Jeg har dog set en enkelt på vejen, som burde stoppes. Noget helt andet er at reglerne for biler er noget slappe, så måske skulle de få dem til at fungere først. Synes egentligt at Nonbo's indlæg på den første hjemmeside er ganske sagligt og godt...

    Til gengæld er motorcykler fra England og andre lande samlet med pigtråd og burretape, selvom de skal igennem MOT's... så forslaget fra EU (som ser overordnet på tingene) kan være relevant nok for de lande, men det rammer jo så også de andre lande som os...


  • #26   13. sep 2010 Nicklas, vi er nu mange, der kører uanset vejr, også om vinteren smiley

    I øvrigt er jeg enig. prøver bare at få folk til at forstå, at mange bruger deres MC på samme måde som en bil... OG at der derfor forefindes nogle af de samme problemmer, nemlig EJEREN!!!


  • #27   13. sep 2010 Det er rigtigt Søren, tror der er MANGE stjålne trailere, med en anden nummerplade..

  • #28   13. sep 2010 > Jesper Hvidovre

    Hvad jeg mente i mit svar til Knud var, at efter min mening skulle sådan noget som nedslidte dæk fanges af politiet på gaden, IKKE være det udslagsgivende punkt for at for indført et totalt håbløst bureakrati overfor en trafik gruppe, hvor målet absolut ikke helliger midlet.

    Altså, hvis formålet var, at fange de der kører med nedslidte dæk, kunne man nok finde andre metoder en endnu en fordyrelse mod en trafikgruppe, der i forvejen er uretfærdigt ramt qua en højere registreringsafgift.


  • #29   13. sep 2010 Helt enig smiley

  • #30   13. sep 2010 Kasper K:

    Jeg tog den med dækkene som et eksempel. Man hører jo hele tiden herinde, at der ikke er sikkerhedsmæssige brister på MC-er.

    Den myte prikker Jesper så til, og jeg hiver sådan set bare endnu et eksempel ind. Jeg err næsten sikker at der vil være sikkerhedsmæssig gevinst i det her også.

    Så kan jeg lide reguleringen, eller jeg kan ikke lide den.


  • #31   13. sep 2010 i sidste ende er en MC et motorkøtj og når biler, busser og lastbiler skal til syn, burde mc (og for den sags skyld knallerter) også skulle til syn.
    Selv en kommunal golfbil skal til syn (hvis den har plader på)
    Der er ingen grund til at de ikke skal. Det er i bund og grund jo forskelsbehandling og det vil man heller ikke have.

    Og trailere skulle også smiley


  • #32   13. sep 2010 Carsten, din pengegriske synsmand, du vil bare være rig Rig RIg RIG RIIIG...................

    Tror vi alle kommer ud til dig ved syn, så laver vi en rabat aftale smiley


  • #33   14. sep 2010 Hahahq...jeg bliver sgu ikke rig...jeg er bare ansat smiley



  • #34   14. sep 2010 DAMN, så er det jo surt smiley

  • #35   14. sep 2010 Nej da...elsker mit job..og får jo prøvet en masse forskellige maskiner med både 2 og 4 hjul.....men syner dog kun om lørdagen nu...de andre dage undervognsbehandler jeg biler.

  • #36   14. sep 2010 Carsten H får konen så en undervogns behandling om søndagen? smiley

  • #37   14. sep 2010 hver dag smiley

Kommentér på:
det skulle jo komme periodisk syn

Annonce