{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regn
  • #2   17. mar 2010 Min kværn har aldrig kørt på en vej lavet at print plader....håber da at det give rmig 3-5k ekstra når den skal sælges.

  • #3   17. mar 2010 Min Mc bliver skilt ad hver aften og lagt i luft tætte skuffer den må faktisk helst ikke komme ud og blive brugt ......

  • #4   17. mar 2010 Ikke-ryger MC ...... :o), måske kan det også kaste lidt mønt af sig.

    JLL


  • #5   17. mar 2010 Ja til grin kan man hurtigt blive smiley

    Har nu selv den holdning ,at jeg køre ikke ud i regnvejr
    men selfølig bliver man da fanget i et,
    ellers er de sgu fulde af løgn


  • #6   17. mar 2010 MR.BLUES - Jeg foretrækker personligt en ikke-ryger bil, og kunne også godt være villig til at give lidt mere for en....

    Ift. mc annoncer med regnvejr... Jeg kører kun i regnvejr hvis jeg bliver "fanget" i en byge... Og det er sket under 10, hvis ikke fem gange, de 18.000 km jeg har kørt indtil videre.
    - Om det gør min mc mere værd må en kommende køber selv vurdere smiley


  • #7   17. mar 2010 jeg holder også på det junior siger,, dog bliver min efter den er skilt ad hver aften kogt for at fjerne de værste bakterier, derefter bliver den rislet med 100% ph neutralt vand og lagt på pure silkepuder til lyden af mozart i luft tætte rum!

    men at køre i regnvejr det jo fuldstændig sindsygt!!


  • #8   17. mar 2010 hvorfor er det lige at folk har ondt i røven over at nogen ikk gider køre mens der er salt på vejene eller skriver deres mc ikk har kørt i regnvejr..

    en 20 år gammel mc med 10 forskellige ejere har 100% kørt i regnvejr..

    men en nyere mc med en ejer, kan man sagtens forestille sig at den kun har kørt i tørvejr, og så blevet fanget i en enkelt byge eller to om året..

    hvis der stod 2-3 år gamle maskiner vd siden af hinanden og den ene har kørt i regnvejr, mens den anden i tørvejr, ja så ved i godt hvad i ville vælge..


  • #9   17. mar 2010 Hvad fanden har folk MC for?? man kører da i alt vejr, ellers ved man jo ikke hvordan man skal reagerer på asfaltens ændrede beskaffenhed, når vandet pludselig hagler ned???

    smiley

    Jesper der kører HVER dag!


  • #10   17. mar 2010 Mirza A: Den billigste!

  • #11   17. mar 2010 Mirza: Sikke da du hidser dig op. Jeg syntes bare det er sjovt at folk skriver den aldrig har kørt i regnvejr. Hvad er forskellen på regnvejr og den får en tur med vandslangen. I min verden er forskellen den samme.

    Men min har da selvfølgelig ALDRIG kørt i regnvejr, men den har stået under en presning hele vinteren i regnvejr og en masse fugt, men kørt i regnvejr har den ikke....lol


  • #12   17. mar 2010 Skal ud og køre idag.. og glæder mig som et lille barn smiley

  • #13   17. mar 2010 Haveslangen er der kalk i, det er der ikke i regnvejr!!

    smiley hvad er bedst?


  • #14   17. mar 2010 Kristian, under forudsætning af at de 2 maskiner har kørt lige langt og er blevet serviceret lige godt, samt prisen er den samme så ville 99% af befolkningen vælge den der ikk har kørt i regnvejr..

    Smed, hidser mig ikke op smiley men kan godt se at det kan lyde sådan..



  • #15   17. mar 2010 Mirza A: Men sådan ligger landet jo ikke...i dit tilfælde ja, jeg tog den der ikke havde kørt i regn men hele pointen er jo netop at folk tager 3-5k ekstra fordi den ikke har kørt i regn...så nej, ville tage den billigste af de 2 velholdte serviceret maskiner!

  • #16   17. mar 2010 Jesper s - "opsamlet" regnvand er da absolut nr. 1 at vaske bil og mc i...

    Men bliver en mc brugt hver dag i alt slags vejr (ej om vinteren), og kun vasket to-tre gange om måneden, så vil jeg mene det vil komme til at se mere slidt og medtaget ud end en tilsvarende der kun kører i solskin.... Samme km-stand.
    - Men er man nu over sin mc, og går sygt meget op i vedligeholdelse/rengøring, så er der garanteret ingen forskel....

    Personligt synes jeg hverken det er sjovt at køre i regn, eller bruge ekstra lang tid på rengøring/komme ind i alle kroge, efter en tur i regnvejr...

    Blev engang "fanget" på motorvejen omkring Aalborg i den største byge nogensinde... Sådan cirka i hvert fald smiley ... Turde ikke køre ret stærkt pga. aquaplanning, men jeg turde heller ikke køre for langsomt, hvis nu der skulle komme en bil bagfra... Nårh ja, og så blev tøjet gennemblødt... Wuhu det er fedt at køre i regnvejr smiley
    Total "søndags-biker", jeg ved det godt....


  • #18   17. mar 2010 Jeg vil da også helst selv køre i tørvejr, og kunne da heller ikke finde på at køre en tur, når jeg kan se det regner. Men alle er vel næsten blevet fanget af lidt regnvejr indimellem. Jeg glemmer ikke min tur hjem fra Skagen Træf sidste år. Det var 60-80 kmt hele vejen hjem til Randers, og regnen kom så hårdt, at det gjorde ondt på ens låre når den ramte.

    Men som sagt kommenterer jeg ikke på folks kørevaner, men griner bare lidt over dem der skriver ALDRIG KØRT I REGNVEJ på deres salgsannoncer. For hvordan kan det lige bevises!!!


  • #19   17. mar 2010 tjoh det kan nok ikke bevises 100%, men man kan danne sig et GODT indtryk omkring det, ligesom de biler der ikk kører vinterkørsel, måske er de 30 år gamle og har kørt en enkelt vinter eller to, men hovedsageligt kan man ikke se det på dem..

  • #20   17. mar 2010 jeg har en ikke-ryger kværn - den må da kunne koste mere end fra ny så ? *G*

  • #21   17. mar 2010 Ja, og min har aldrig kørt over de tilladte hastigheder herhjemme, så den har altså ALDRIG fået tæsk:-)

  • #22   17. mar 2010 en cykel der vælter rundt i alt slags vejr, bærer typisk og ofte tegn af det...

    at skrive man ikke kører i regnvejr, er vel bare et begreb for at skrive, cyklen ikke er rusten etc....

    dermed ikke sagt, at man ikke kan køre i regn, uden at de ruster, men de fleste som kører i alt vejr, går mindre op i udseendet på cyklen, en fanatikerne, der kun kører i 20graders solskin....

    og ja, så ka der saføli sagtens være nogen der falder uden for kategori... med en super flot og velholdt cykel som kører i alt vejr...(selvom de nok er i mindre-tal)

    og så er der jo os forskel på definitionen af "velholdt" cykel...

    et nemt sted at kigge hvor ivrige folk er for at passe på sin cykel, er at se på tandhjul og kæde, er kæden sort, slap og halrusten, og rullerne helt blanke, ja så tyder det ik på særligt god vedeligeholdelse.

    er kæden som ny, og metallet skinner stadig sin org. farve, samt tandhjul ligner noget der aldrig har kørt, ja, så kan man tydeligt se at det er en der passer ekstremt meget på sin cykel...

    dernæst se på hjulene... er de pæne og rene?

    selv vil jeg betegne mig som værende i midten. min kammi som kører gsxr 750 fra 98 med hvide fælge og renthal kæde+tandhjul, ja hans cykel ligner før hver køretur, noget der aldrig har kørt. kæde, tandhjul og fælge ser ud som nye...


  • #23   17. mar 2010 Det er da som sagt bare at få konen/kæresten til og vaske den i regnvejr, den bliver så fin uden kalkstriber som ellers kan klares med lidt skyllemiddel i vandet hvis det er og ellers husk hvis I får ovetalt kæresten/konen til at vaske den at I også skal have lov til at vælge hendes outfit.. smiley

  • #24   17. mar 2010 det rager mig godt nok en papskid om min mc kommer i regn eller ej, har sågar kørt igennem en haglbyge, bevares rart var det ikke men cyklen gik sjovt nok ikke fra hinanden af den grund. Min cykel er til for at blive brugt, og jeg gider godt nok ikke gå og bekymre mig om jeg kan få en tus mere for den når den engang skal videre, fordi jeg måske har kørt i regn eller ej, og hvis den ikke kan tåle en regnbyge eller 100, uden at gå fra hinanden så kan det satme også være lige meget. med alm vedligehold og vask skal den nu nok forblive pæn..

  • #25   17. mar 2010 Min har aldrig kørt tæt på vulkan-udbrud.. smiley

  • #26   18. mar 2010 tomsen- hvordan ser dine tandhjul, kæde og fælge ud på din cykel? som nyt?? ikke at jeg ser noget galt i din måde at køre cykel på, jeg ville blot pointere forskellen fra det, og så f.eks min kammerat, nævnt i mit tidligere indlæg med en cykel fra 98(som faktisk står pænere, end da den var ny og aldrig havde kørt)

    jeg tror ikke "den type mennesker" gør det for at mindske deres tab ved et evnt salg, men simpelt, fordi de er entusiaster, der godt kan li at gå og nusse/pudse/pleje osv....

    og stod jeg så og skulle købe en brugt cykel, og der var to at vælge mellem, hvor den ene stod som et suttet bolsje, og skinnede som ny, kontra en med helt sort og snasket kæde+tandhjul+fælge, som lignede den havde kørt i alt vejr, jeg så ved jeg godt hvad JEG havde valgt... ;o)


  • #27   18. mar 2010 Peter: Ja, du har helt ret, men sådanne maskiner har jo heller ikke samme pris. En ting er hvilke slags vejr man har kørt i, en anden er om man vedligeholder sin cykel eller ej. Min cykel må da gerne køre i regnvejr, men den bliver også passet og plejet efterfølgende. Den står ALTID som et slikket bolscher.

  • #28   18. mar 2010 Jamen ægte entusiaster vil da klart købe cyklen med sort kæde og tandhjul.. Hvad skulle de ellers bruge deres sparsomme tid på?

    Min xr var pæn de første 14 dage jeg havde den, eller ca lige så lang tid som det og at finde de originale fælge og få bestilt dækker, cykler skal bruges:-)


  • #29   18. mar 2010 jyllands vogter- der tror jeg du tar fejl... tror de fleste ville gå langt uden om sådan en cykel, eller hvertfald prøve at forhandle om den pæne først, dem du refererer til, vil jeg nærmere betegne som "sparsomme gør det selv folk", som går efter det billigste, og så f.eks selv shiner op.

    mig selv og en som ham min kammerat ville hvertfald aldrig købe sådan en cykel.

    ja cykler skal bruges, min kammerat som på det punkt er fanatisk, bruger bestemt også sin cykel, til fulde, men han bruger så gerne massere tid efter div ture, til at ordne den, så den igen står som ny.

    om vinteren, ryger kåben gerne af, og så blir der renset, renoveret etc..

    jeg selv er ikke helt så fanatisk, det har jeg simpelthen ikke tid til, med 2jobs og flere forskellige fritids interesser som også prioriteres, men jeg renser da gerne kæde, tandhjul osv i bund et par gange i sæsonen. og vasker hjul osv ofte, så den ser pæn og "ny" ud... ikke for gensalgs værdien, men fordi jeg godt kan li at tingene ser ordentlige ud.


  • #30   18. mar 2010 Ironi er en herlig ting...

  • #31   18. mar 2010 Charlotte: Hvad gør man så hvis man ikke har nogen kone/kæreste? :o/

  • #32   18. mar 2010 Jeg trækker kun min cykel rundt, derved spare jeg også en del benzin!
    Så har jeg en magisk evne til at forudse regnvejr, så det har den aldrig oplevet! Jeg når lige at trække den hjem i min lufttætte bobbel inden!
    Så er den selfølgelig også en ikke-ryger MC


  • #33   18. mar 2010 Robert A ...
    Hvis du spørger pænt kommer Charlotte måske og vasker den :=))


  • #34   18. mar 2010 Carsten L - Lyder sgu i orden! Den mc vil jeg gerne byde 200% af nyprisen på smiley

    Well, grunden til at jeg så vidt muligt undgår regnvejr er sgu ikke for at kunne få 1.000 eller 5.000 mere ved salg - men ganske enkelt at jeg ik synes det er sjovt at køre i regnvejr, og at jeg udelukkende har min mc for underholdningens skyld og ikke som dagligt transportmiddel! smiley



  • #35   18. mar 2010 Robert A, Nu står der jo evigheds singel ud for Charlotte, SÅ jeg er sikker på, at der kan findes en løsning der!

    smiley


  • #36   18. mar 2010 Peter t
    Vil ikke sige mine tandhjul og kæde skinner men sorte er de heller ikke, jeg vasker og polere min cykel tit, og kæde og tandhjul bliver rengjort og smurt lige så ofte hvis ikke oftere, men jeg kan sagtens se hvor du vil hen, men en mc kan sagtens stå lige så pæn selvom man køre i regn, det kræver jo bare lidt mere rengøring og også oftere, men er da også sjovere at gøre rent hvis man kan se hvor man kommer til smiley
    Min mc overvintre inde i stuen, fik den sgu ikke lov til hvis den ikke var hysterisk ren...


  • #37   18. mar 2010 Arhhhh....så fik jeg trillet de første 50 km denne sæson. Det var dejligt, men min cykel er desværre ætset væk af alt det salt:-=)

Kommentér på:
Regn

Annonce