845 visninger
|
Oprettet:
Hvilken mobil/smartphone med navigatio {{forumTopicSubject}}
Hej, hvilkenmobil/smartphone med navigaton kan anbefales?
I-Phone er IKKE noget for mig!
Nokia N97 er rimelig, men navigationen er al for langsom... kort og stemme er let 20 sekunder bagefter.
Nokia 6210 Navigator var ok, men alt for længe om at bestemme positionen.
Hvad funker for dig?
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.089
Ellers kan du vente på Google Nexus One...(fordelen ved Nexus er at google leverer deres eget gratis navigationssystem), men den er jo ikke kommet til landet endnu.
Det er vist de eneste brugbare alternativer.
jun 2005
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 198 MC-er: 11 Emner: 18 Svar: 819
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Niels...navigation indbygget i std. mobilos er og bliver (imho) en langsom oplevelse - indtil videre! Er det noget du udelukkende skal bruge til noget bestemt? Kørsel i bil, mc, til fods eller?
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
Jeg kan selv godt lide den slags telefon som en Iphone er, men jeg vil heller aldrig eje en..
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 198 MC-er: 11 Emner: 18 Svar: 819
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 382 Svar: 5.531
Jeg overvejer lidt at købe en Nokia 6210 Navigator til brug på mc - og så bare lade den rare stemme fortælle mig hvor jeg skal køre hen mens den ligger trygt i min lomme. Jeg har cbb og tanker taletid.
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
jun 2005
En HTC Hero henvender sig til det lidt mere "frie" folk hvis man kan kalde dem det. Dem som ikke vil betale for alle applikationer og ønsker en telefon som man selv har indflydelse på en masse ting. En Iphone kan kun det Apple synes den skal kunne.
HD2 er business udgaven - den har windows med dertilhørende push teknologi (hvilket alt andet lige fungerer lige en lillebitte tand bedre og er mere kompatibel med exchange etc.). Den er ikke ment som en blærerøvstelefon eller en mediemaskine.
Diamond2 mener jeg er telefonen som henvender sig til et lidt brede publikum og kan lidt af det hele - dog også med Windows. Personligt synes jeg den er lidt kedelig, men sådan noget er jo en smagssag.
Jeg er af den holdning af de fleste telefonproducenter ikke magter både at lave telefon OG styresystem. Nokia, Sony E og Samsungs systemer er bare ikke overbevisende efter min mening.
Mht. GPS på mobil - så er det den eneste vej i fremtiden. Jeg bruger selv copilot på min Hero og det kører som smurt. Jeg kan kun drømme om hvor godt det kører på Nexus One med en 1Ghz processor.
Standalone GPS hører fortiden til - måske bortset fra modeller til friluftslivet - f.eks. MC GPS'ere.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 368
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 104
lidt forklaring følger: Nej, jeg vil ikke have en I-phone fordi... det er en I-phone. Ren og skær princip sikkert udmærket telefon, men jeg vil IKKE eje noget Mac står i enden af, og slet ikke med de bindinger der følger med.
Jeg har tænkt på Android, måske Hero... den fås til meget billige penge.
En standalone GPS er sikkert rigtig god, men jeg drømmer om en nær fremtid, hvor man har en alt-i-et enhed, der er mindst lige så god som de forskellige telefoner, gps, kamera osv vi har i dag.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.455
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 784
iPhone er rimelig "basic" og gør det den kan, rimelig godt. Hvor Hero/Magic, som det er nævnt, er en mere åben tlf. I hvertfald har min Magic nogle ting som jeg syntes gør den lækker, og mere brugbar til mit behov. Men skal ikke sige hvilken der er bedst. De henvender sig bare til forskellige folk.
Skulle jeg vælge ny tlf, nu og her, så ville det nok blive HD2. Men er spændt på at se Nexus One.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 80
lillesøsteren Touch HD er også rigtig fin til navi.
jan 2007
Min n97 har øjeblikkeligt en position, men er i praksis uanvendelig da den halter bagetfer.... den er født med 32 gb.
Måske jeg skulle prøve at installlere den Tom Tom der kom med min 6210 på min N97?
jan 2007
Har bestilt en HTC Hero, i håbet om at mine gode erfaringer fra div. computer programmer med Open Source bliver gentgaet / indfriet.
Hvilken mobil/smartphone med navigatio