{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvtægt - Fandme iorden
  • #1   21. jan 2010 ville du.??

http://ekstrabladet.dk/112/article1285707.ece

• #2   21. jan 2010 Det er ok at man forsøger at beskytte sin bil og sin økonomi! Det skal lige tilføjes at politiet kun bor 1/2-1 km derfra 45 sek kørsel i lige linie derfra!
    Det er helt stensikkert ulovlig det han har gjort, men havde selv gjort det samme!
    Videoovervågning er vist også ulovlig hvis ikke man gør opmærksom på det!
    Hundelufteren må enten spørge efter en pose eller la den skide i hånden, sådan er det at have hund! Er selv hundetræner og ved at alle hunde kan blive overmandet af trangen, derfor sørger jeg som regel for at ha en pose med!

• #3   21. jan 2010 man skal vel ikke skilte med, at man har videoovervågning på sin egen grund?

• #4   21. jan 2010 Enhver bør ha retten til, at forsvare sig selv og sine ejndele..

• #5   21. jan 2010 Det er ikk iorden at gribe til selvtægt, men hold op hvor er der nærliggende. For et år siden blev min bil punkteret med en syl 7 gange. Bilen hold parkeret i afmærket p-bås på gaden. Det kostede miig over 20000 kr. Efter 3-4 gange fik jeg lidt rabat hos Euromaster, Varde. Det var dejligt. Men det var jo dyrt alligevel.
    Gerningsmanden blev aldrig pågrebet. Men politianmeldt.
    Så jo, jeg forstår godt stokkemanden, men ville ikke selv gribe til samme metode.

• #6   21. jan 2010
    Når samfundet siger at selvtægt er ulovligt, og at samfundet nok skal tage sig af forbrydere og hærværksmænd, - så forpligter det.

Når det så viser sig at samfundet ikke kan leve op til de forpligtelser det har påtaget sig, og melder hus forbi ved anmeldelser - ja, så må man jo ordne det selv.

• #7   21. jan 2010 Jeg havde sgu gjort det samme som i øverste tråd. Så kan han sgu lære det.

• #8   21. jan 2010 Jeg havde sgu gjort det samme og det er jo meget uheldigt at den ældre mand "falder" ind i stokken ;o)
    Trist at Thomas nu skal straffes for en civil anholdelse som politiet har udbedt sig om.
    Det er selvfølgelig ikke ok hvis han har tildelt den ældre mand mange slag. Et enkelt eller to havde været i orden for at "fælde ham under flugten" Håber for Thomas at politiet ser mildt på hans "ugerning" Den ældre mand slipper formentligt med en løftet pegefinger og et erstatning ansvar på de ødelagt dæk

• #9   21. jan 2010 ja det var selvforsvar da jeg endelig fik fat i ham 3-400 meter nede af vejen og slog ham med stokken

AAAAHHHH fair nok politiet har sagt han skal lave en civil anholdelse, men de bad vist ikke om at han skulle slå ham med en rundstok

• #10   21. jan 2010 Han skulle bare ha skubbet ham så havde han sikkert sluppet for vold, man kan jo ikke gøre for at svinet falder

• #11   21. jan 2010 Skete det hjemme hos mig, ville jeg nok kølle idioten sønder og sammen. Og tvinge ham til at betale ALLE udgifterne i forb. med dækskiftene. Om så jeg skulle hænge ham op i nosserne indtil der er dækning på hans konto.........

• #12   21. jan 2010 Den første er sgu iorden, sådan en tosse burde da være klogere, lige en høvle ham et par stykker med kæppen, det er måske nok i overkante, men havde nok gjort det samme.

Den ældre herre der kørte hundelort i ansigtet på en kvinde, der havde sagt hun ville komme tilbage, jeg er selv hundeejer, og har altid en hel rulle poser med, men har da haft været løbet tør, og måtte tilbage, der må jeg erkende at der havde jeg nok ikke lige stået stille som øjenvidne, det er bare ikke iorden.

• #13   21. jan 2010 Det kan altså gøres mere intelligent end slag ved kølle!
    En magcharger kan være svær at styre i kampens hede, og det kan man forklare sig ud af ;o)

• #15   21. jan 2010 @ Robert A Ja helt sikkert og han havde jo en kniv, så noget sku man jo bruge for at lave den civile anholdelse.

• #16   21. jan 2010 Det står i artiklen hvorfor han gjorde det. Følte sig nok snydt på en eller andet måde

• #18   21. jan 2010 Den civile anholdelse som Politiet har forklaret manden er det eneste der kan stoppe gerningsmanden, er at sætte 2 borgere i fare, ingen her kan vel sige at de ikke ville gribe til en eller anden form for våben, man ved jo på forhånd at gerningsmanden er bevæbnet med kniv, havde politiet selv stået for aktionen, ville manden være skudt og hundene tygge i han endnu.
    Så han slap billigt, jeg kan ganske enkelt ikke se hvad manden ellers skulle kunne gøre for at stoppe hærværket.
    i mine øjne er det ok, at forsvarre sig selv sine nærmeste og sine ejendele, når myndigherene melder pas, er der jo ikke andre udveje end at klare det selv.

• #19   21. jan 2010 Som man kan se på videoen, har manden jo ingen idé om det er en Rocker der stikker i hans dæk, så klart man har sin stok med

• #20   21. jan 2010 "Når samfundet siger at selvtægt er ulovligt, og at samfundet nok skal tage sig af forbrydere og hærværksmænd, - så forpligter det.

Når det så viser sig at samfundet ikke kan leve op til de forpligtelser det har påtaget sig, og melder hus forbi ved anmeldelser - ja, så må man jo ordne det selv."

I et retssystem er det dybt forkasteligt at manden griber til selvtægt. Han skulle have kontaktet politiet, så de kunne have fanget hærværksmanden i stedet, da det er den rigtige måde at gøre tingene på.

Oh, han kontaktede politiet? Og de sagde, at de ikke kunne hjælpe ham? Jamen, så gjorde han vel det rigtige, det kan jo ikke være meningen, at han bare skulle finde sig i det.

Politiet har ikke resourcer nok, men det går lovene stadig ud fra, at de har. Loven siger jo stadig, at du ikke må slå hærværksmanden ÉN gang med din pind for at få mulighed for at lægge ham i håndjern. Jeg håber virkelig, at dommeren siger: "Politiet har for travlt. Den tiltalte gjorde hvad han kunne. Der er intet, der tyder på, at han tildelte hærværksmanden flere slag end højst nødvendigt. Jeg må derfor konkludere, at selvtægtsparagraffen ikke er aktuel her, da den bygger på den antagelse, at der er et alternativ, der hedder politiet. Det var der ikke her. Hvis regeringen har et problem med at dommene begynder at gå denne vej, så må de jo give politiet flere resourcer."

...men jeg ved godt, jeg drømmer.

• #21   21. jan 2010 Politiet skulle måske lige gøre det klart for bilejeren, hvad en "civil anholdelse" indebærer! Det giver nemlig ikke ret til at tilbageholde personer! Det kan kun komme på tale, hvis der er overhængende fare for liv og helbred!
    Altså i dette tilfælde, kan man tage et billede af synderen og overdrage det til politiet! Længere er den altså ikke

Selvtægt hører til i lande, hvor ordnede forhold ikke rigtig er slået i gennem! Som oftest underudviklede lande i den 3. verden og det afrikanske kontinent!

• #22   21. jan 2010 Kasper k, Så vis nogen står og smader din bil vil du simpelthen stå og grine lidt af det og tage et billed eller 2..?
    Man kan jo ikke se ansigt eller noget så hvad er det værd..?

• #23   21. jan 2010 Og Kasper, du kunne da også lige lave ham en kop kaffe ovenpå alle hans strabadser med at smadre din bil.

• #24   21. jan 2010 Og hvis fyren har elefanthue på, så kan politiet så grine videre, når du kommer med billedet.

Du har lige præcis to muligheder her:

1. Du kan leve med, at han laver hærværk på din ejendom hver nat.
    eller
    2. Du kan stoppe fyren.

Det er mulighederne. Der burde være en tredje mulighed, der inkluderer politiet, men det er der desværre ikke.

• #25   21. jan 2010 Jeg syntes sgu det var en helt okey handling af den såkaldte "gerningsmand". Spasseren fik et par flade og det havde han sgu fuldt ud fortjent.

• #26   21. jan 2010 er jeg den eneste der tænker hvor lang var den der kniv han løb rundt med ?

• #27   21. jan 2010 Der er ingen af jer der ønsker at lovliggøre selvtægt når det kommer til stykket.......

• #28   21. jan 2010 Et dumt menneske ville spørge: "Hvorfor ikke? Ja, der er nogle hærværksmænd og indbrudstyve, der vil få tæsk, men hvad rager det mig? Jeg har jo et job og betaler min skat, det ville kun gå ud over de slemme mennesker."

• #29   21. jan 2010 · Snetyven ·
    Ja men desværre findes der folk der ER så dumme...

• #30   21. jan 2010 Kasper det er da noget forfærdeligt vrøvl! Du må godt lave en civil anholdelse for at sikre dig selv, forhindre et nært forestående ulovlighed, eller umiddelbart i forbindelse med en kriminel handling.
    retsplejeloven paragraf 755 stk. 2

"Retsplejelovens kapitel 69 - Anholdelse

§ 755. Politiet kan anholde en person, der med rimelig grund mistænkes for et strafbart forhold, der er undergivet offentlig påtale, såfremt anholdelse må anses for påkrævet for at hindre yderligere strafbart forhold, for at sikre hans foreløbige tilstedeværelse eller for at hindre hans samkvem med andre.

Stk. 2. Samme beføjelser har enhver, der træffer nogen under eller i umiddelbar tilknytning til udøvelsen af et strafbart forhold, der er undergivet offentlig påtale. Den anholdte skal snarest muligt overgives til politiet med oplysning om tidspunktet og grundlaget for anholdelsen.

Stk. 3. Finder opløb sted, hvorunder der øves eller trues med vold på person eller gods, eller er slagsmål, hvori flere har deltaget, resulteret i drab eller betydelig legemsbeskadigelse, og den eller de skyldige ikke med sikkerhed kan udpeges, kan politiet anholde enhver, der er til stede, og som kan mistænkes for strafbar deltagelse.

Stk. 4. Anholdelse må ikke foretages, hvis frihedsberøvelse efter sagens art eller omstændighederne i øvrigt ville være et uforholdsmæssigt indgreb.

Stk. 5. Efter politiets begæring kan beslutning om anholdelse træffes af retten.

"
    Så jeg ved ikke lige hvor du har det vås fra?

• #31   21. jan 2010 Stokkemanden har helt klart misforstået noget.

En civil anholdelse er en ting. Selv at udmåle og udøve afstraffelse er sgu noget helt andet..

....og så kalder idioten det selvforsvar nederst i artiklen . Næh, det begynder godt nok men selv, men det ender på TÆGT,

og det er aldrig af det gode

Kommentér på:
Selvtægt - Fandme iorden

Annonce