{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.043 visninger | Oprettet:

Til Syn med bilen. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Har fået indkaldelse til periodisk syn på bilen,og den skal synes senest d.12 jan. Nu er problemet så at ABS lampen nu er begyndt at lyse, ( sirkert en føler der er defekt) bilen bremser ok, dog virker ABS'en ikke. Kan den blive godkendt når ABS'en ikke virker ? Jeg kan nok ikke nå at få lavet den inden.. nogen der ved noget.
Mvh Ronny

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til Syn med bilen.
  • #1   9. jan 2010 Den bliver IKKE synet , når lampen lyser

• #2   9. jan 2010 mener ikke han bliver så glad... er der ABS skal det vist virke....
    kan du ikke få en ny tid,hos syn og så få det lavet..... eller pil pæren ud af ins bordet . .

men ring dog og få en ny tid, det burde da ikke være et problem

mvh

• #3   9. jan 2010 den med at pille pæren ud, opdager synsmanden ikke det når han drejen nøglen plejer pæren at lyse op kortvarrigt, som en form for checkfunktion på at pæren ike er sprunget

• #4   9. jan 2010 Hvis ABS-lapen lyser / eller ikke laver kontrol skal den til omsyn.. Har du til og med en revne i forruden skal denne også laves inden næste syn. Men er der kun revnen første gang til syn og ikke andet bliver den betinget godkendt..

• #5   9. jan 2010 Er der ABS på bilen skal det også virke - ellers blir den ikke synet. Min bror har lige været turen igennem - de viste så ikke at der var ABS på vognen, så det kunne syns manden jo lige fortælle dem. Omsyn og nu med ABS bremser...

• #6   9. jan 2010 VW Passat 2.0 årg.96.
    I indkaldelsen står der : (De har ikke mulighed for at få udsættelse af den seneste frist for syn) og den seneste frist for fremmøde er d.12 januar..

• #7   9. jan 2010 ok ... så har du også ventet til sidste øjeblik.. : )

men forbi et værksted, det tager 8 min at finde ud af hvilken føler det drejer sig om og 9 min at skifte den... så af stig af sted...

mvh

• #8   9. jan 2010 Ja Jeppe, Det bliver nok løsningen på dette, takker for jeres indput.

• #9   9. jan 2010 hmmmmm.... nu har du ikke lige skiftet hjul... så et af dem ikke har samme størelse som de andre ( rulle diameter ) for det kan ABS ikke lide eller finde ud af.. og slå fra og lyser... det er vel ikke det ... vel

mvh

• #10   9. jan 2010 skal lige komme med en indvending:) nu er jeg selv mekaniker hvor vi har synshal... fordi du køre nogle uger over den tid sker der bestemt ikke noget ved... du for tre rykker for syn inden politiet klipper dine plader...

• #11   9. jan 2010 det er en skidt synsmand hvis han ikke kører og laver en "nød opbremsning" og ser om det dur. men man kan da altid prøve lykken smiley

• #12   9. jan 2010 og sidst jeg var til syn med bilen kom jeg 3 uger forsent, det var helt iorden. og det er 3 uger efter seneste frist på indkaldelsen jeg mener.

• #13   9. jan 2010 har sendt en PM

• #14   9. jan 2010 er sikkert en knækket eller løs ABS ring !

• #16   10. jan 2010 De fleste synsmænd ER opmærksomme på om ABS lampen lyser ved selvtest, og hvis pæren er fjernet/ikke virker så dumper den til syn.

Hvis synsmanden ikke ser sådan en alvorlig fejl, så skulle han nok finde sig et andet arbejde.

Hvis man ikke kommer til syn inden den dato man er blevet oplyst, KAN man miste pladerne, dagen efter denne dato...jeg har set det et par gange før og jeg syner selv biler.

Før i tiden gik der op til 10 uger inden politiet kom og indragede pladerne, men de er ikke så flinke mere, da der var for mange der med vilje ventede et par uger. Dette blev færdselsstyrelsen trætte af og strammede op på reglerne.
    Og det ville sgu være surt at miste sine plader, bare fordi man ikke kunne finde ud af at møde op til syn. Et sæt nye koster jo syn+1180 kr.
    Tag til syn og få et evt omsyn...så har man 33 dage mere at løbe på og så skulle man nok kunne få det lavet.

Hvis det er fordi man ikke har råd til at få lavet bilen, skulle man nok overveje om man overhovedet har råd til at holde bil.

Ronny>>>>du kan altid selv kontrollere abs-følerne...det er super nemt....tag stikket af, sæt multimeter på og mål Ohm....giver den udslag når du drejer hjulet rundt så skulle den virke...dette gøres bare med alle sensorerne...og en ny føler til sådan en svend koster ikke mange kr....har selv en golf fra 1995 og her kan de fås til ca.260 kr stykket på www.hovwdiaudi.dk

Held og lykke med det

• #17   10. jan 2010 Du skal have det abs lavet .. det med lampen det bliver opdaget hvis den ikke lyse

Hvis den lyser og du har pillet pæren ud så opdager han det på bremsestanden .. for så virker absén jo ikke Få det lavet og så af sted Du kan nemt få en ny tid til syn

Jeg har lige fået skiftet abs føler på min mazda i højre baghjul det tog 45 Min og kistede 1354 Kr.-

• #18   10. jan 2010 du kan ikke se om ABS virker i en bremsestand...det er en vejprøve der skal til.

og desuden kan den jo ikke lyse hvis man har pillet pæren ud smiley

• #19   10. jan 2010 prøv nu først at se om du kan få den lavet, det plejer at være en lille ting
    mener at jeg kan huske at følerne er lidt svage på halfemser årgange af vw ellers evt en knækket ring. og om du går et par dage over tror jeg nu ikke der sker noget ved. håber da politiet har lidt vigtigere ting at tage sig. desuden er det vel også rart at have abs på vognen med alt det sne der er hjemme.
    hilsen Karl johan
    der er i et land hvor politiet kan købes for penge og der er ca 25 grader plus.

• #20   10. jan 2010 du kan IKKE få den synet. Selvom du piller pæren ud, vil han prøve absèn ude på vejen, og der vil den jo ikke virke. Så drop alle tanker om snyd og få lavet det. Det spare for en masse besvær.

• #21   10. jan 2010 pil pæren ud..

• #22   10. jan 2010 Det er sikkert absføleren foran i højre side den er gal med, det er meget sansyligt da det er den der ryger på mange bil. Ved ikke hvorfor det lige er den. Dder er vist ført noget statestik over det og den siger at i de fleste tilfælde er det føleren i højre side foran der går i stykker.

Kommentér på:
Til Syn med bilen.

Annonce