1.051 visninger
|
Oprettet:
bil forsikring? {{forumTopicSubject}}
Er der slet ingen ting man kan gøre som ung 22-årig?
For ikke at skulle betale min. 7500 for en fucking ansvars forsikring på en golf 1,død fra før jeg blev født?
Hvad gør i? (betaler hvad det koster! hmmmmmm)
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.752
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
apr 2008
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Den går ikke længere, da forsikringsselskaberne lavede om på dette for nogle få år siden. Gør man dette stiger forsikringen til den pris som den person som står på bilen som bruger/ejer med den laveste skadesfri kørsel. Og laver en bruger en skade og forsikringen ikke var opmærksom på han var ny bilist og det ikke er dem oplyst kommer man ud i det som hedder noget i stil med "underforskret", dvs. du får måske kun 10-20% af skaden dækket hvis du får den dækket i det hele taget.
Jonas W
Nej det kan man ikke mere.
jul 2009
Det som du evt. kan gøre er. Du kan spørge dine forældre eller en god ven af familien eller whatever! om du må tilskrives som bruger af deres bil, hvormod du betaler differancen mellem det som de normalt betaler i forsikringspræmie det som præmien stiger til. Derved kan du nok spare et par tusinde kr.
Men det hjælper dig derved ikke så meget når planen er at du skal forsikre et "nyt" køretøj. Der er ikke så meget at gøre knægt, pay up! eller lad være med at købe en bil
Du kan nemlig hos Top Danmark og Fair overfører din x antal års skadesfri kørsel fra din MC til bil. Jeg ved hos Fair forsikring kan du overfører op til 6 års skadesfri kørsel til din bilforsikring. Det er den eneste måde, mig bekendt, du kan få en billigere forsikring på bilen. Der er mange som laver tricket med ansvar på en 125/250ccm som de stiller i garagen i 2 år for dernæst at købe en bil og starte ud med 2års skadesfri kørsel på bilen. Og vupti så er den lige pludselig billigere at forsikre
jul 2009
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=124411
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 122
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jeg har kæmpet med de røvhuller siden jeg fik kørekort..!
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 606
jul 2009
Jeg kender meget lidt til veteran forsikringerne, men det trick dutter da heller ikke helt gør det? er der ikke en km grænse på hvor meget du må kører i en veteranbil om året for at kunne forsikre den som veteran? syntes jeg har hørt , 2.500/6.000km om året eller sådan.
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 606
jul 2009
Jeg har lige kigget lidt på veteranbilsforsikringen du refererer til samt hos alm. brand.
Hos veteranforsikringdanmark skal føren være 25år eller mere for at forsikre en veteranbil. Fælles for dem begge er at køretøjet kun må bruges til hobby kørsel, dvs. du må ikke kører på arbejde i den, samt de begge har en vejledende maks kilometerkørsel om året på 6000km, dvs. man ikke kører meget over de. 6.000km om året.
Ydermere er det fælles for dem begge at de i perioden 16. november til 16. marts kun dækker tyveri og hærværk. Man kan dog få helårs dækning men det fremgår ikke tydeligt hvordan man kan få dispensation for dette.
Så hvis man vil lave det trick som du taler om skal man lige læse forsikringsbetingelserne igennem for veteranbilforsikringen inden man sådan lige kaster sig ud i det. Jeg kan nemlig se at de forskellige selskaber har lidt forskellige vilkår ang. hvem de forsikre og udformningen af dens brug osv.
apr 2008
Er du assurandør eller bare gået på højskolen?
Jeg har 2 års ancinetet fra firmaet, det (hos GF) hjælper lidt på det, jeg kune få en gammel smadderkasse golf 1,3 for 7,500,- Satme dyrt.
jul 2009
Hehe, nej da, det vil jeg ikke have hængende på mig
Jeg er uddannet Datamatiker, så designer og bygger EDB systemer, men jeg har da lavet lidt og hvert inden jeg blev geek. Jeg har været forsikringssælger i omkring 12md og har arbejdet lidt med forsikringsbranchen i som IT konsulent.
Så jeg har da fået en lille indsigt i forsikringer og hvordan forsikringsselskaberne de tænker
Men glad for at det kunne hjælpe dig lidt på vej.
Vi ses derude
jul 2009
Og har du mulighed så kan du få noget standard samlerabat op til 10-15% afhængig af hvilket selskab du taler med.
Men ja selv om du har 2 års skadesfri kørsel så arbejder din unge alder imod dig, så 7.500 for ansvar og kasko syntes jeg ikke er dyrt, hvis det kun er ansvar så kan det fåes billigere. Der er nogle biler som er billigere end andre, små biler er overraskende dyre forsikringsmæssigt i forhold til en familiebil. Men find noget med en lille motor, evt. lidt familie orienteret og så ringe rundt til selskaberne, evt. kan du prøve at ringe til dit nuværende forsikringsselskab og hører om de har erfaring med en type bil der er billigere at forsikre.
Jeg kan ikke lige selv komme nærmere hvilke mærker eller bil typer som er billige i forsikring, syntes efterhånden det er ligemeget hvilken bil så er det generelt mange basseøre man skal op med som nybilist.
bil forsikring?