2.062 visninger
|
Oprettet:
Nu ved jeg hvorfor han solgte mc'en {{forumTopicSubject}}
Han solgte den fordi den den tømmer "kig-hullet" for olie på 400km... Så hvis der er nogen der har et wundermittel der fikser det, er jeg åben for forslag....
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 203
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 736
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Anders
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Ellers, hvis ikke du drypper, når den står stille 15 minutter i tomgang, ville jeg helt klart, swkille motor, og finde fejlen, eller finde en anden motor!!
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Anders
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
den er privat købt af én her på forumet, men tænker ikke på at vende tilbage til ham... og det nytter heller ikke noget.
Jo anders det er fighteren
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
jan 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 280
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 610
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 113
jun 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 49
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Hvis den har det, kan de tætningsringe der tætner de 4 kanaler der går gennem topdækslet og videre ned i topstykket, være utæt.
Hvis bare en af dem er utæt, kan motoren opnå tryk i krumptaphuset på helt op til 4 bar, genereret af udstødningen. og så drikker den olie....
Ventiltyve tror jeg ikke på med den mængde du beskriver at den anvender, få den kompressions og lækage testet.
Er det ikke en af de pakringe jeg har beskrevet, tror jeg at det kan være stempelringe.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Prøv at fylde den op og se om de laver samme nummer igen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Den burde have lignet en brand i et raffinaderi, hvis den brænder mellem en halv og en hel l på 400 km:-)
Måske har den fået skiftet olie uden at være startet og efterfyldt????
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 40
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Du kan evt. efterfylde, og starte den op!! kør den godt varm, og hjem igen, hvor du lader den køre med 2-3000 omdrejninger imens du holder en hvid klud over udstødningen! hvis ikke den efter 1 minut er meget svinet, tror jeg ikke den har drukket så meget olie!!
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
Hvad olie påfyldning angår, så skal der jo det meste af en dunk i, så skulle jeg have fyldt for lidt på, havde jeg lagt mærke til at den havde været for fuld.... jeg kigger på dunken for at bruge måleskalaen.
er det dyrt at få skiftet paraplyer???
Men nu har jeg fyldt op med olie igen, så holder jeg lige øje...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hvis den brænder olie, kommer der blåhvid røg ud, og det lugter af brændt olie. Røgens farve indikerer en masse i sig selv.
Sort . fed forbrænding, evt kold motor i lunt vejr.
Hvid damp, der forsvinder efter opvarmning - kondensvand, betyder intet
Hvid damp, der fortsætter ve varm maskine, vand i forbrændingskammer, normalt en blæst toppakning.
Blå eller gråhvid røg, som ligefrem kan føles fedtet er olie. Har du brændt så meget på den korte tid, skulle du have set en mega blå sky.
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
Jeg syns altså ikke den ryger så særlig meget, hverken kold eller varm... men hvor skulle olien ellers blive af??
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
da du inspicerede olien, havde den så været startet, efter påfyldning?
Specielt hvis der er skifter filter, er det meget almindeligt, at cyklen faktisk skal gå en pæn tid, inden al olie er sunket ned og der efterfyldes til endeligt niveau.
En ting er sikker - en halv til en l olie forsvinder ikke på 400 km, mm det tapløber ud af cyklen eller du udlægger er gedigent røgslør. Der er ikke amdre veje ud. I teorien kunne det løbe ind i en køler, men, der er en trykgradient mod olien, så det sker næppe.
Mit bud er, at den ikke blev toppet ordentlig op ved sidste skift:-)
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 45
Ryger ikke specielt meget.
Og drypper slet ikke , knas tør.
Har nu fyldt 20/50 olie på , så må vi se om min kan bevare olien i den dertil indrettet blok..
jeg følger med interesse tråden..:-D
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 45
Havde ikke lige set at det var fra ruder konges tid ,, men okay .
det er jo stadig aktuelt for mig , og kunne være interessant at hører om det der abcon virkede
Men ellers tak Jesper .. havde vist ikke sat læsebrillerne korrekt på næsen
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Nu ved jeg hvorfor han solgte mc'en