{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Hjælp: MC ud af fællegård {{forumTopicSubject}}

Fuck... misundelse er en grim ting.
Jeg bor i lejlighed i Kbh. og har min cykel til at stå i aflåst gård anlæg. Den står fint i et hjørne, låst fast til et jerngelænder og generer ikke nogen.
Alligevel har ejerforeningen udsendt forslag til rettelser til ordensreglerne, hvor det motorkøretøjer forbydes i gården smiley
Derfor tænkte jeg der måske var hjælp at hente her på MG så min cykel ikke bliver "smidt på porten".
Har selvfølgelig tænkt mig at stemme imod forslaget hvad angår denne del men også at argumenterer for min sag. Tænkte der måske var nogen her inde der kunne komme med gode argumenter.
Det bedste ville selvfølgelig være hvis det rent juridisk var lovligt når nu cyklen allerede står der men så heldig er jeg nok ikke!
Håber i har gode forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp: MC ud af fællegård
  • #1   31. maj 2009 Tror generelt det handler om at føre noget lobby virksomhed over for de andre beboer.. simpelthen, hatten i hånden og så rundt og tale med så mange så muligt.. min erfaring er at det oftest er gamle pensionerede mænd, der er sure i betrækket som kommer med sådanne forslag, og hvis man tager rundt og fortæller folk, at det er for at undgå tyveri m.m. så vil de fleste (så længe du ikke har generet dem ved at starte cyklen i gården) nok kunne se det fra din side og hjælpe til med at stemme imod...

Det er selvfælgelig en del lettere hvis det er en lille forening..

• #2   31. maj 2009 I modsætning til kurt, mener jeg ikke du skal kommentere det med knallerter og lign, for så virker du hævngerring, hvilket nok vil få flere neutrale stemmer i mod dig...

• #3   31. maj 2009 Lav evt en aftale om, at du først starter dyret, når du er kommet uden for porten - så kan man jo ikke bruge larmen som argument! :o)

• #4   31. maj 2009 Har selv prøvet det.
    Resultatet er at jeg istedet for at holde i vores gård, nu holder på P-pladsen som hører til vores egendom, og der fylder jeg en hel plads.

Da der ikke er nogle steder jeg nu kan holde uden af være for meget i vejen, holder jeg nu på p-pladsen, hvor der i forvejen ikke er pladser nok, er der nu 1 plads mindre tll deres biler.

Grunden jeg fik var at det ville blive svært at rydde og rengører jorden, hvis min mc skulle tabe olie.

• #5   31. maj 2009 Afhængig af hvad de siger, så kan du da komme med diverse modargumenter, men som der også er blevet sagt tidligere så pas på med at de ikke tror det er for at hævne sig.

Larm = som tidligere sagt, start dyret udenfor gården.

Plads = Fylder andre ikke også med cykler, scootere, knallerter, barnevogne, legetøj, grill og lignende?

Rengøring/Olie osv = Tilbyd at ligge et underlag (En spontplade eller lignende). Eller sig at du kan betaler erstatning for udskiftning af diverse sten som er blevet beskidte.

Der er dog et problem, som jeg ikke kan se løsningen på.. En motorcykel er jo rimelig meget dyr, og derfor kan der jo godt være nogle forældre som er bange for at den skal blive ridset, skadet eller lignende. Dette kan jo ske ved at børnene leger i nærheden af den, eller ved et uheld skyder en bold den forkerte vej.

Se om du ikke kan få lov til, at købe/leje 2-4 kvadratmeter i gården (Det hjørne som du er i, på nuværende tidspunkt. Derefter kan du jo så bygge et mindre skur med vægge osv. Altså, bare noget bygget af 10 søm, og 4-5 spontplader eller noget smiley

Håber der findes en løsning som befager alle parter.

• #6   31. maj 2009 Min kammerat har lige fået en tilsvarende skrivelse og har valgt at sætte sin mc ud til "Shuregaard"...... den er stadig til at komme og hente & han regner med at det højst bliver et par år før han køber et hus et sted....! Men nedderen er det da.....!

• #7   31. maj 2009 Vi har en gallerist, der har fundet en genial løsning. Han har en aftale med beboerne om, ikke at starte dyret i gården, og så har han anskeffet et lille permanent, diskret telt, han sætter den i. Derved opnår han tørvejr, og geden stikker ikke nogen i øjnene

• #8   1. jun 2009 Tak for de mange fine svar.
    Jeg starter aldrig MC i gården.
    Desværre er der ikke andre MC, knallerter eller børn i gården så de argument virker nok ikke.
    Tilgengæld er der altid mangel på P-pladser til bilerne foran huset så måske man skulle "minde dem om", at der så villle være en P-plads mindre at slås om! (godt nok må man vist ikke parkerer MC i båsene, men det ved de måske ikke)
    Spændende bliver det i hvert fald.
    Endnu en gang tak for svarene!

• #9   2. jun 2009 Prøv om du kan få en dispensation, der kun gælder dig personligt. Sådan kan de få vedtaget deres røvsyge forbud og du kan stadig have din kværn holdende i fred.
    Fordi hvor skulle du ellers holde? Det er ikke fordi du tror du ejer hele gården, men fordi du ikke have smadret din MC på gaden eller se den blive brugt som gyngehest.
    Du har jo bevist at du sagtens kan holde i gården uden at genere nogen. Du bor der sgu også, så hvad er deres problem!.
    Held og lykke!

• #10   2. jun 2009 "Tilgengæld er der altid mangel på P-pladser til bilerne foran huset så måske man skulle "minde dem om", at der så villle være en P-plads mindre at slås om! (godt nok må man vist ikke parkerer MC i båsene, men det ved de måske ikke)"

Det betyder ingenting, for du har hørt om flere, der har parkeret ved vejen og har fået væltet eller stjålet deres motorcykel. Hvis den skal stå derude vil du derfor hellere bare sælge den og købe en bil, som foreningen jo også er mere venligt stemt overfor.

Og står der noget i reglerne om hvor mange biler, hver husstand må have? For der er sikkert flere, der har to biler, og så nævner du da bare, at du overvejer at købe en sportsvogn til at erstatte din motorcykel. Men ok, sportsvogne er meget dyre at køre i, så du må hellere købe en diesel-bil også til de lange ture. Så kan foreningen vælge mellem om de vil have din motorcykel stående i et hjørne eller miste to parkeringspladser til biler. smiley

Ej, du er jo ikke ude på at blive uvenner med dine naboer, så du må hellere være sød, men du må også holde på din ret, og du har jo lov til at sælge din motorcykel og købe en bil i stedet. smiley

• #11   18. jun 2009 Tak for hjælpen.
    Løsningen blev at MC fik lov at stå, på trods af at det blev vedtaget, at der ikke måtte stå motorkøretøjer i gården.
    Bestyrelsen lovede bevidst, at se gennem fingre med min cykel, indtil nogen klagede eller andre ville stille deres motorkøretøjer i gården.
    Ikke en optimal løsning men bedre end at skulle stille cyklen på gade.
    Må gud se i nåde på de der klager eller på anden vis ødelægger det for mig smiley

Kommentér på:
Hjælp: MC ud af fællegård

Annonce