{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.510 visninger | Oprettet:

Opvarmning i garagen ca. 35 kvm. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder.

Jeg overvejer at investere noget varme i mit bil garage og har fundet frem til den nemmeste (nok ikke den billigste) en varmeblæser der kører på 380 volt ( CEE stik) hvilken varmeblæser skal jeg købe - forslag modtages med kyshånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvarmning i garagen ca. 35 kvm.
  • #1   19. feb 2009 haralds er fine og billige! har mellem 2 og 9KW

• #2   19. feb 2009 men hvorfor ikke en varmepumpe?

• #4   19. feb 2009 Hvad med en gasovn?

• #5   19. feb 2009 Giver Gregeren ret. Du får mere ud af en varmepumpe.
    En god varmepumpe kan give 5 gange så meget varme som den bruger i strøm. Hvor en varmeblæser bruger mere strøm end den giver i varme.

• #6   19. feb 2009 Hvis din garage ikke er ret godt isoleret og du kun skal bruge varme når du roder en gang imellem så ville jeg klart gå efter en petroleumsovn - de er effektive, billige i drift og ikke mindst indkøb og så kan de varme meget kraftigt, dvs. de kan varme den op på under 1 time selvfølgelig afhængig af størrelse m.m.

Hvis din garage er fuldisoleret og du bruger den meget så ville en varmepumpe være rigtig effektiv og billig og det giver samtidig også muligheden for at få et udtag et andet sted i huset med dertilhørende besparelse på varmebudgettet for resten af huset.

• #7   19. feb 2009 Jeg har brændeovn, og en stålskorsten til 100 kr smiley

Startede med en varmepumpe fra harald, men efter den brugte 1600 watt, i brochure 1000 watt, og den kørte 12 ud af 24 timer, og kunne ikke holde det varmt, fik jeg mine penge tilbage, så brændeovn er da nr 1.
    T

• #8   19. feb 2009 Hayabusa79> Det er med varmepumper, som med alt muligt andet. Pris og kvalitet hænger sammen :o)

Men en brændeovn er super effektiv til at give en masse strålevarme på kort tid.

• #9   19. feb 2009 køb en varme kanon den kører på
    diselolie så har du varme på 5 minutter..
    har selv en i mit værksted og det duer bare...

• #10   19. feb 2009 hva med at en gang for alle sætte kalofære op... så er der ALTID den ønskede temperatur ... og det er noget der dur ! smiley

• #11   19. feb 2009 nu arbejder en kaloirfære så bare ikke uden både strøm OG et centralvarmeanlæg !!.

• #12   19. feb 2009 Tja, jeg har både prøvet el og petroleumsovne, og jeg vil anbefale petroleumsovnen...

• #13   19. feb 2009 Jesper S: Er det noget du har erfaring med? Jeg har nemlig selv en nybygget fuldmuret garage på 43 kvm. Porten er dog ikke isoleret. Jeg kigger også efter noget opvarming, og har kigget på sådan en zipro petroliumsovn. Men om den er stærk nok ved jeg ikke.

• #14   19. feb 2009 Jeg har elopvarmet værksted på 20 kvm - ikke stort men slkønt med et sted hvor døren kan lukkes... men hold kæ... hvor er det dyrt i elvare... Jeg laver det om til at kører på centralvaremen til sommer - tror godt det kan betale sig...

Hvis du vil have en brænde ovn, så har jeg en liggende... den kan du få hvis du vil hente den.... :o)

• #15   19. feb 2009 Jeg har selv lavet en lille varmepumpe.
    Min garage er godt nok kun 27 m2, men der kommer helller aldrig et firehjulet køretøj ind, så pladsen rækker. smiley
    Jeg kan holde +12°C uanset dansk udetemp. blot med et lille Danfoss aggr. der maks bruger 250 W, og så kører den endda ikke hele tiden.
    Det er vigtigt, at du holder en jævn temp. viniteren igennem for at undgå kondens.
    Hvis jeg skal over for at skrue, starter jeg et elpanel en time inden, så er der 20°C.
    Når jeg er færdig med at skrue, laver jeg kort gennemtræk for at få fjernet fugtigheden, og så tøffer varmepumpen videre til næste skruehappening.

• #16   19. feb 2009 Hey hey... takker for alle svarene og så skal jeg da love for at jeg fik noget at tænke på...
    Men kan sige at min garage er uisoleret, men er tørt derinde - så fint nok...det er bare pisse koldt når jeg skruer på VFR'en...
    EL-varmeblæser er sikkert dyrt - yt!
    Varmekonon som kører på diesel, men kræver at røgen ledes væk fra lokalet. Rigtig god ide - men koster kassen! der er pt. ingen brugte til salg. den fylder osse en del inde i garagen.
    Varmepumpe tror jeg osse er en god ide... har set flere på nettet til overkommelige priser... måske måske...

• #17   19. feb 2009 Varmepumpen er den rigtige løsning hvis der skal være varme året rundt.
    Jan L har den rigtige løsning og forståelse for hvordan den skal bruges.
    Hvis du bruger petroleumsovn, tilfører den rummet vand, der kondenserer på metal og andre kolde overflader når det bliver koldt igen.
    En varmepumpe har flere funktioner som der ganske rigtigt står i reklamerne, men de kan altså kun lave en ting ad gangen.

• #18   19. feb 2009 Grunden til at du skal vælge varmepumpen er at den laver ca 3,5 gange så meget varme for hver krone, i forhold til en varmeblæser/elradiator og 2 gange så meget som et effektivt fyr.

• #19   19. feb 2009 det vil da være fuldstændig fråds at sætte en varmepumpe op i et uisoleret rum !! .

brændeovn er vist det du kommer billigst afsted med . (hvis du ikke vil ha` den godkendt).

• #20   19. feb 2009 Jan (Nordsjælland) L
    Du bliver nød til at fortælle hvordan du har lavet den varmepumpe selv.... jeg er sq lidt nysgerrig :o)

• #21   19. feb 2009 HUSK AT KØRE UDEN OM MÅLEREN...:-)

P.S. Det er ulovligt..:-(

• #22   19. feb 2009 Thomas E,
    Der er ikke noget særligt i det. Du kan få enhver køletekniker til at lave en til dig. Et lille hermetisk luftkølet aggregat, lidt Cu-rør, R 134a, en reguleringsventil, en pressostat, og en termostat.
    De færdige varmepumper er for store og dyre til en lille garage, og de fleste er ikke egnet til rumtemp. under +18°C.
    Naturligvis er det et krav, at garagen er isoleret. INGEN er med dagens energipriser dumme nok til at have konstant varme på en uisoleret garage. I hvert fald ikke 2 sæsoner i træk. smiley
    Mvh.
    Jan L

• #23   19. feb 2009 Super... takker.... tor faktisk at jeg kender en køleteknikker der skylder mig en tjeneste...
    bare rolig - min er isoleret - bare ikke nok... :o) Der kommer sundolit i gulvet og mindst 200 mm mere på loftet til sommer.... *grin*

ps: Jeg fattede faktisk ikke et klap af det du skrev, ud over

"Du kan få enhver køletekniker til at lave en til dig. "

men det var også nok... :o)

• #24   20. feb 2009 Hvad med at tænke alternativt: http://solarventi.dk/ . Der findes også andre produkter/producenter. "Gratis" varme, passer sig selv, ingen fugt på din kære mc. Værd at overveje.

Kommentér på:
Opvarmning i garagen ca. 35 kvm.

Annonce