{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvarmning til værksted??
  • #1   4. jan 2009 brændeovn hvis det kun er til når du er der . eller olieradiator . de afgiver ikke noget fugt eller andet . sluger kun en del strøm .

• #2   4. jan 2009 Problemet med brændeovnene er at der kommet de der klamme regler med at de SKAL have en godkendelsestype, plus at skorstens fejeren selvfølgelig har boostet sit i forvejen voldsomme gebyr for en godkendelse, jeg snakkede med vores skorstensfejer for 3 uger siden, han sagde de tjente fedt på de nye regler :0)

• #3   4. jan 2009 Jeg har sat en varmepumpe op. Virker ret godt, men kender ikke strømforbruget endnu.

• #4   4. jan 2009 Ja har præcis samme spørgsmål.
    Så kigger lige med her smiley

• #5   4. jan 2009 @ lasse.. Kan den godt varme rummet op??? eller bare holde det frostfrit.

• #6   4. jan 2009 Lasse << POT >> A

hvor stor er din garage??
    tænker selv på at jeg vil købe en til min.. den tager jo også det fugt der måtte være..

kan du anbefale det??

min garage er ca 35kvm..

vh søren

• #7   4. jan 2009 og min er lidt over 40, så skal også lige lytte med

• #8   4. jan 2009 OBrian .

jeg ville købe en 5-9kw varmeblæser til din garage. det brugte jeg før.. det var helt perfekt til 20 kvm.

vh

• #9   4. jan 2009 Zibro SRE 152TC KR 1489.- Jem & Fix

se evt. test på www.altomcamping.dk

Zibro Petrolium kr 289 for 20l.

kan stå til frostfri 6 grader når man ikke bruger værkstedet

• #10   4. jan 2009 De få gange hvor det er RIGTIG koldt om fingrene og jeg skal skrue bruger jeg en gasvarmeovn. Virker fint og da jeg ofte har porten åben pga af kummefryser synes jeg ikke kondens er et problem for mig.

• #11   4. jan 2009 Som det blir foreslået en brændeovn

Alternativt en varmepumpe på 3 til 5 kW den vil fint kunne dække behovet, den har den fordel at den blæser varmen rundt, og du føler virkningen med det samme

Forbruget vil være omkring 1 - 2 kW strøm for 3-5 kW varme, gør dig selv en tjeneste og køb en inverter type, der er størst virkningsgrad

Ved en elblæser er det 1 kW strøm for 1 kW varme

Det afhænger selvfølgelig af hvor mange timer du er i garagen, om varmepumpen er rentabel

Hold dig fra gasovne de udleder lige så meget vand(kondens) som kg gas du brænder af.

NB vær opmærksom på at de billigste varmepumper har en minimums temperatur på 17 grader, de lidt dyrere kan køre ned til 10 grader, det har lidt betydning hvis du vil bruge den til at holde grundvarme, Panasonic har nogen fine varmepumper iøvrigt, alternativt Danmarkspumpen

• #12   4. jan 2009 Forker link (link fjernet)

ps. gas slipper næsten 1 liter vand pr. kg. gas Zibro Petrolium kun 0.2 ved samme

• #13   4. jan 2009 En ganske alm. varmluftblæser klarer snildt opgaven. Bare ikke købe en der giver en masse luft, da det giver træk om benene.
    Jeg bruger selv en lille varmluftblæser i min isolerede skibscontainer. Tænd den 10 min. før man skal igang, så passer temperaturen.

• #14   4. jan 2009 Min bruger kun 100g i timen med én kakel tændt og en halv time er nok så fryser jeg ikke resten af aftenen i garagen. Den er på 38 kvadratmeter...garagen altså.

• #15   4. jan 2009 Jeg har selv købt mig sådan en Heatmax petroliumsovn i Harald Nyborg, og den fungerer fint... Og som Torben H skriver så udgiver den ikke så meget fugt som en gas ovn. Skal dog siges at jeg forrige vinter havde en gasovn derude, og virkede også fint for mig... Men ellers kunne det da også være fedt med en varmepumpe, de virker!!!, men de koster jo også lidt...

• #16   4. jan 2009 Jeg har købt mig en olie rediator med en lille blæser i,

Den kan sagtens holde mig varm, og mit skur er fuldt isoleret så har den været tændt en lille time har jeg masser af varme..

Den koster lige pt. 289 i jem&fix

• #17   4. jan 2009 Har rigtig god erfaring m. petroleumsovn, som Torben foreslår. kunne sagtens varme min garage på 44kvm op (den var ok isoleret).Petroleumsovnen er nem at betjene, og det er nemt at styre/konrollere forbruget...

• #18   4. jan 2009 kontrollere ;o)

• #19   4. jan 2009 Hvad har i af isolereing i jeres skure? Vægge og gulv? Det var måske meget rart at have med hvis man skal danne sig et indtryk på div m2?

Jeg har 100 mm i mit, med 19 mm beklædning på både inderside og yderside, jeg har ikke gulvisolering men blot 10 cm armeret beton flydespartlet med epoxy på. 45m2 indtil videre.

Jeg tror jeg bliver nød til at have en brænde ovn ind hvis jeg skal kunne holde nogenlunde økonomi på at holde varmt.

Men syns at det med man kan sætte en bestemt min temp er atraktivt, så jeg ved sq ikke rigtig hvad jeg skal. Skal siges at den mindste målte temp jeg har haft derude var 4 grader ved hård frost uden for.

• #20   4. jan 2009 har selv 100mm i væggene, og 150 mm i gulvet, mit gulv er også støbt med malet gulv. jeg kan holde en konstant temp. på omkring de 3-4 grader når det virkelig fryser...uden nogen form for opvarming. på loftet mener jeg er omkring de 200 mm, men ville gerne have noget mere smidt på loftet...

• #21   4. jan 2009 newbie . du har jo også en honda der står og sveder derude ;-).

• #22   4. jan 2009 Mit værksted er ca 35 kvm. Med 150 mm isolering i loft og vægge.
    Når den kører på lavest mulig hastighed, med lavest mulig indstillet temperatur, er der ca 14 grader i rummet, mens det vel er ved frysepunktet udenfor.
    Jeg er rigtig glad for mit valg, men har dog ikke set strømforbruget endnu.

• #23   4. jan 2009 Hehe, well, jeg er heeeeelt oppe på tårspidserne, og våger den temp konstant næsten, jeg har jo ikke køler væske men demineraliseret vand på, såååå frost skal vi ikke have, så kommer den ind og stå i stuen :0)

• #24   4. jan 2009 Jeg tror når jeg her i løbet af foråret skal ha lavet dobbelt carport bygger et tilstødende værksted lavet efter alle kunstens regler så jeg billigt kan have min blade stående UDEN at tænke frost overhovedt hehe.

Nu ska jeg bare lige ha de penge jeg har lånt Stein Bagger :0)

• #25   4. jan 2009 jeg ahr en 2Kw varmeblæser, når huset kommer tror jeg der kommer noget gulvvarme af en art

• #26   4. jan 2009 Jeg bruger en 5KW varmeblæser fra Harald Nyborg.

Den virker super godt!

• #27   4. jan 2009 jeg har et værksted på 280kvm og har en varme pumpe og det virker fint,, der er 200mm iso. på sider og loft

• #29   11. dec 2016 Pkt 1 Richard ... Tråden er fra 2009....

Pkt 2 ... Hvad fanden skal man i et værksted uden strøm om vinteren? smiley smiley smiley

• #31   11. dec 2016 En garage uden strøm er jo ikke et værksted. Det er et opbevaringsrum hvor opvarmning ikke er et isue. .....

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #32   11. dec 2016 Med LED lys er det faktisk ikke umuligt at have lys nok til at lave noget i timevis, drevet fra en Lithium-akku med lidt gods i, som man lader op hjemme i lejligheden.

Mht opvarming, så havde jeg en kolega som boede vinteren over i sin båd, som han varmede op med en Zibro-kamin, uden fugtproblemer.
    Jeg ville nok finde en Webasto luftvarmer, som kører på almindelig diesel.
    Skruer man lidt op for musikken generer blæseren ikke.

• #33   12. dec 2016 For at holde det værste kulde (og fugt) ude, kan du kigge efter en solar-venti. De kommer aldrig til for alvor at varme lokalet helt op, men at holde temperaturen bare nogenlunde omkring 8-10 grader vil også give en del.

• #35   12. dec 2016 Synes absolut ikke det er en mærkelig kommentar.... Det første der skal fikses er sgu da noget strøm... Uden strøm er det så besværligt at arbejde der at man ikke gør det.
    En generator kan bruges hvis støj ikke er noget problem, men den er ikke optimal hvis man vil have elvarme kørende når man ikke er der.

Er det ikke en mulighed at trække en forlængerledning fra nærmeste stikkontakt ? Hvis det ikke er din, så køb en bimåler og betal ejeren 3,-/kWh så er alle glade smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #37   15. dec 2016 60 meter er ikke meget værre end man kan komme ud for på en campingplads af de lidt mere primitive.

Så skal man glad hvis man når op på 200 volt for enden af forlængerledningen med lidt forbrug.

Min far, som nægtede at bruge en benzindrevet sav, fældede træer med en elkædesav med mindst 100 meter forlængerledning, men endte med at købe en generator der kunne trække 2 save, hvis det skulle være.
    En støjsvag generator er dog dyr, og med lithium batterier i værktøjet kommer man langt, med mindre du skal bruge kompressor eller polere noget.

Kommentér på:
Opvarmning til værksted??

Annonce