{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.015 visninger | Oprettet:

Mc Master {{forumTopicSubject}}

Der har tidligere på dette forum været snak om Mc Master er erklæret konkurs eller ej.

Den 25/11-08 bragte Århus Stifttidende så nedenstående artikel omkring de problemer som Mc Master er rendt ind i. Som jeg læser artiklen ser det nu ud til at Mc Master er kommet noget uforskyldt ind i denne klemme, men det vil der sikkert være nogle som har andre meninger om, men det vil jeg ikke blande mig i, da dette indlæg kun er ment som ren orientering og nej jeg har absolut intet med Mc Master at gøre og vil holde min mening om firmaet for mig selv.



Bank vil dømme Mc Master konkurs


Den Jyske Sparekasse har trukket sig ud af Mc Masters aktiviteter blot få måneder inden, at forretningen skal flytte i nye lokaler, der skal gøre dem til nordeuropas største.



Af nicolaj Rud Slot
nisl@stiften.dk


Rygter har det med at brede sig som ringe i vandet - især i et mindre lokalsamfund.

Således har flere borgere henvendt sig på redaktionen med forespørgslen: hvad sker der egentligt med MC Master på Ladegårdsbakken? Rygterne siger konkurs, og snakken går samtidig på forskellige internetfora, hvor motorcykelentusiaster dømmer forhandleren i Skanderborg død og borte i forbindelse med finanskrisen.

Som det sædvanligvis er med rygter, er sandheden en lidt anden. Selvom indehaveren af Mc Master ApS, Torben Thisted erkender, at der er noget om snakken, så afviser han på det kraftigste, at virksomheden skulle være gået konkurs. Samtidig henviser han til advokat Per Hald fra Advokatfirmaet Brandt & Lauritzen, der varetager Mc Masters interesser i den sag, der for nylig blev offentligt kendt i en artikel i dagbladet Børsen.

Her skriver avisen, at Mc Masters bank, Den Jyske Sparekasse, for ganske nylig trak sig fra deres engagement i Skanderborg-virksomheden og begærede Mc Master konkurs - en begæring, der dog er blevet ændret til betalingsstandsning frem til 8. december.

»Mc Master var oprindeligt tilknyttet banken Spar Trelleborg, der nu er gået konkurs. De hører nu under Den Jyske Sparekasse, der ikke har lyst til at være en del af aktiviteterne. Banken har formentligt i forbindelse med finanskrisen øjnet en mulighed for at trække likvider ud, og derfor har de trukket sig. Det er der ikke mange virksomheder, der kan holde til,« siger advokat Per Hald, der understreger, at Mc Master er en sund forretning.

»Virksomheden er bestemt ikke nødlidende, og der er ingen krigeriske kreditorer. Vi arbejder på et finde en ny bank, og det kan være vanskeligt i disse tider. Samtidig arbejder vi på en løsning med tilførelse af tredje mands-kapital. Men vi er altså optimistiske.«


Dårlig timing
Efter planen skal Mc Master i begyndelsen af næste år flytte til Skanderborg Erhvervscenters nybyggeri på Godthåbsvej i et lejemål på næsten 2000 kvadratmeter - lokaler der vil gøre Mc Master til Nordeuropas største motorcykelforretning.

Den plan forventer advokat Per Hald holder vand, og den holdning deler Ejnar Grøn fra Skanderborg Erhvervscenter.

»Vi er orienteret om, at Mc Masters bank har forsøgt at erklære dem konkurs. Vi tror dog på, at de finder en løsning, så forretningen stadig kommer herop at ligge. Vi støtter Torben (Thisted red.), og løser det her som en fælles opgave,« lyder det fra Ejnar Grøn, der dog også har en plan klar, hvis forventingene viser sig ikke at holde stik.

»Hvis det ikke lykkes for Mc Master, så skal vi jo ud og finde en anden lejer. Det tror vi på, at vi kan. For det er lækre lokaler og et godt udstillingsrum. Så hvis det viser sig, at de ikke kommer, vil vi markedsføre lokalerne på anden vis. Men vi ser tiden an, og forcerer ikke noget.«


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc Master
  • #2   29. nov 2008 problemet er jo vel egentlig at de skla bruge nogle penge til at bygge det nye for, og det er jo nok der banken ikke kan være med, for hvis det blev beliggende på samme sted, så ville der jo ikke være nogle problemer, men det er jo kun en antagelse fra min side, og det er det som jeg finder logisk

    for det er jo dyrt at bygge, og ikke mindst 2000kvm værksted og salgs7udstillings bygning


  • #3   29. nov 2008 Man skal aldrig/aldrig begynde at sprede rygter om evt. konkurs! Det er fuldstændig unfair overfor den pågældende forhandler. Han har ingen mulighed for at forsvare sig ! Og iøvrigt er det alt for en alvorlig sag til bare at sende "hygge-mails om!!"!

  • #4   29. nov 2008 torben, jeg er fuldstændig enig med dig, for denne rygtespreden og sladder kan være med til i sidste ende at holde kunderne væk derfra hvor de så bliver ramt på deres indtægt

  • #5   29. nov 2008 ja carsten der er da korrekt, men derfor er det jo ikke nødvendigt at oplyse om det flere gange om ugen

    man kan jo bare søge i forum smiley


  • #6   29. nov 2008 En tråd som den her kan jo også have den modsatte virkning
    (ved godt det er sjældent) men jeg har nu tænkt mig at køre ned til skanderborg og bruge lidt penge hos MC master idag , jeg håber virkelig at Torben finder en løsning så han kan bygge en dejlig stor butik i skanderborg ..


  • #7   29. nov 2008 Jeg ønsker egentlig ikke at kommentere hverken for eller imod ovenstående, indlægget var faktisk bragt for at få nogle fact på bordet, for er der noget som er dræbende for et firma, er det rygtedannelser, som nogle også så ganske rigtigt er inde på.

    Artiklen i Århus Stift. fortæller jo sådan set meget godt hvad der sker i øjeblikket for butikken, samt at man er positiv over at få forretningen kørt videre, så i forhold til de rygter der tidligere har floreret herinde, uden dokumentation, så må indlægget da have sin berettigelse da brugerne af dette forum kun har haft diverse rygter at forholde sig til


  • #8   29. nov 2008 Lidt mere fakta:

    I ejendommen hvor MC Master holder til er der kommet et skilt op med lokaler til leje.

    I den nye ejendom hvor MC master skulle flytte ind er der foruden skiltet med 499 kvm til leje, kommet et nyt skilt, istedet for et MC master skilt, hvor der står 1500 kvm til leje.

    Jeg frygter desværre der værste for MC master.


  • #9   29. nov 2008 Lige IGENIGEN:

    Flere herinde - inklusive undertegnede har gentagne gange understreget, at en betalingsstandsning ikke er det samme som en konkurs.

    Alle kan komme i økonomisk uføre, og selv om man altid - i hvert fald i bakspejlet - har en del af ansvaret, er en forretnings grundlag ikke nødvendigvis dårligt, fordi den er røget io betalingsstandsning. Den kan bare trænge til en grundig økonomisk sanering.

    Det er vist noget de fleste af os kan genkende fra vores privatøkonomi.


  • #10   29. nov 2008 Dels belaster det dårlige salg likviditeten, hvilket igen fører til træk på kassekreditten, og dels har bankerne i dag stadig svært ved at få deres udlån finansieret, så mange af dem har lånestop.

    Under alle omstændigheder vurderes alle kreditter meget nøje lige nu - det er let for en hvilken som helst handelsvirksomhed at komme i betalingsproblemer - selv om man har masser på ordrebøgerne....


    Det bliver ikke den sidste betalingsstandsning vi kommer til at se.


Kommentér på:
Mc Master

Annonce