{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Skal jeg sælge eller skal jeg vente... {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet budt 15.000 kr for min Kawasaki GPZ500s fra '92. Så er det bare jeg tænker om det kan betale sig at sælge den til den pris nu, eller om jeg skal vente og se om jeg kan få lidt mere for den.
Jeg vil jo gerne ud og købe mig en SV'er smiley (nej, jeg er endnu ikke 100% sikker, da jeg stadig ikke har prøvet en, men umiddelbart tror jeg det bliver sådan en) og nu kommer det gode spørgsmål.... for lige pt. er de jo rimeligt billige - bl.a. pga. sæsonen, så måske det godt kan betale sig for mig at sælge billigt og købe billigt, for hvis SV'eren måske stiger 5000 kr igen til foråret (ja, det er et tal taget fuldstændigt ud af det blå) og jeg måske kun kan få 2000 kr mere for min, ja så har jeg jo ikke haft nogen fordel af at vente.

Jah - jeg ved godt det er en vurderingssag og ingen ved hvordan markedet kommer til at se ud... men har I nogle gode råd?

Mvh Sidse

P.s. Jeg har sat dyret i stald, så uanset om jeg køber nu eller senere kommer jeg ikke ud at køre igen før til foråret.

(Ja, jeg tager det meget alvorligt at der står "ingen spørgsmål er for dumme" i denne gruppe =) )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg sælge eller skal jeg vente...
  • #1   13. nov 2008 Du Venter bare med at sælge den... du kan være 100% sikker på, at den ikke falder i værdi... hvis du sælger den til sommer og er heldig kan du sagtens få 5000kr mere for den.

    hvis den alligevel er stillet ind, så kan det jo være ligemeget om du sælger nu eller ej

    /nikolaj


  • #2   13. nov 2008 Jeg ville sælge nu, men se om du ikke kan presse budet lidt op. Kør på at du jo sådan set har gjort den vinterklar osv.
    Og som du selv er inde på, så stiger SV'eren jo det samme som din GPZ. SÅ det er ligegyldigt.


  • #3   13. nov 2008 hvis du gerne vil have en sv'er og har muligheden så skal du da slå til, så kan du gå hver weekend ind til foråret og pudse og kæle den og tale frækt til den. drømme skal jo udleves

  • #4   13. nov 2008 Hvad ville du oprindelig gerne have for din mc, altså set realistisk.. For hvis budet kun ligger en 5000 kr under det du vil have, så ville jeg slå til... Du sparer alligevel penge i forsikring ved ikke at have den stående så.. Og som du selv siger, den nye kan du jo selv presse prisen ved smiley

  • #5   13. nov 2008 Jeg gav selv 23.000 for min maskine i starten af sæsonen, så jeg må da nok indrømme at jeg havde håbet på lidt mere end 15.000.... jeg ved ikke hvor meget det er realistisk at få for den.

    Det ville være rigtigt fedt at få købt mig en SV'er nu, men den bliver under alle omstændigheder sat til vinteropbevaring, så jeg kommer ikke til at sætte den ind i stuen og gå og pudse på den nu og da, så det skal ikke være derfor. Det skal være fordi de er billige nu... jeg har fundet en til 48.000 (privat) - men jeg har ingen ide om hvor meget folk kan finde på at sætte prisen op til foråret.

    Tænke tænke tænke... jeg kan slet ikke lige finde ud af hvad der er smartest......


  • #6   13. nov 2008 Jeg syntes at 15 er lige i underkanten for sådan en maskine som din.

    Det er jo aldrig til at spå om fremtiden, men mon priserne falder yderligere næste år? Jeg tror det ikke, tror nok nærmere at de stiger en smule når det bliver forår og alle de der har deres mc til salg, finder ud af at de ikke kan få det for den som de gerne ville og så vælger at beholde den. (mig selv incl smiley )


  • #7   14. nov 2008 Jeg kan se at du har den til salg for lige under 20000 kr , men et bud på 15000 , det ville jeg tage imod .
    Venter du til foråret vil maskinen være et år ældre , og market er fyldt med brugte mc`er , så det er ikke nemt at sælge og slet ikke til prisen.


  • #8   19. nov 2008 prøv at presse prisen lidt op og lur en SV som sså kan presses ned i pris.

    Ja det er hvad en alm. Jødedreng og jeg ville gøre.

    Al handel er vel en balance hvor man må håbe alle har det godt, men mange er urimelige og så skal de ha, af samme skuffe

    HELD OG LYKKE


Kommentér på:
Skal jeg sælge eller skal jeg vente...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce