Honda CBR

Honda CBR

Medlemmer: 558
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
805 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

kobling kobling

Jeg har et problem med min kobling, når jeg kørte lidt tjebt med hurtige gear skift, kunne man høre koblingen ikke slippede med det samme.
Så jeg har skilt koblingen ad, og det ser ikke ud til at koblingspladerne er synderlig slidte, men ved ærligt talt heller ikke hvor tykke de skal være... Ved heller ikke hvor ofte at de skal skiftes og ved ikke hvor lang tid siden det er de sidst blev skiftet.. Dog bemærkede jeg at der hvor koblingsfjederne sidder har de lavet slidmærker i den metal stang. koblingsfjederne ser osse meget slidte ud..
Kan det være årsagen ???
Og kan det passe den del, der holder koblingsfjerderne hedder trykplade..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 400 kr.
  • Samling af basketball stander 500 kr.
  • VVS varmtvandshave i stykker 1.500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling
  • #1   9. nov 2008 hej jens ja det kan saktens være fjedrene de bliver jo slappe med tiden jeg har faktisk haft samme problem. hvis jeg var dig ville jeg skifte fjedrene til nye ekstra forstærket, og så ta og skift olien. det er tit at selv om der står at det er beregnet til våd kobling, så er det ikke alt olie der virker lige godt . jeg ved ikke lige hvorfor, men det er nok ikke det samme adektiv de bruger. en olie der er god og som ikke sætter sig i koblingspladerne er den fra mobil 1 det er en 15-50 altså rimelig tyg. det virkede for mig. det er den beste olie jeg nogensinde har kørt med, og jeg har prøvet en del. mvh søren

• #2   14. nov 2008 Hej Jens
    Jeg er enig med Søren.
    Køre også med Mobil 1 Race 15/50 på CBR1100 med turbo.
    Hygge PD

• #3   18. nov 2008 nogle der ved hvad den del hedder som koblings fjedrende sidder på sådan jeg kan bestille en ny smiley

• #4   19. nov 2008 trykplade

• #5   19. nov 2008 er det ik den del som man spænder ind imod fjederne ??

Kommentér på:
kobling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce