965 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kobling Kobling

Hej vil høre om der har haft problemer med at kobling siger klong når man skifter gear.Det er med hydraulisk kobling og den tager fint fat når man giver den gas.Det føles som den ikke kobler ordenligt ud.Har skiftet viske og udluftet den flere gange.
Håber der er nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre.
Det er en honda vt1100

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #1   27. jun 2022 Er du hurtig nok til at skifte gear?

Det kan nemt være problemet, for det er jo ikke en synkroniseret gearkasse, så man skal "manhandle" den lidt mere end en bil...

• #2   27. jun 2022 Den gør det også når jeg trykker den i første gear

• #3   27. jun 2022 Den kan godt give et lille ryk når jeg sætter den i første gear

• #4   27. jun 2022 Har du prøvet at sætte den i gear og skubbe den lidt rundt med trukket kobling inden du starter den ? når det spiller ved du at koblingen slipper og hvis der er problemer med at pladerne klistre så ved du at det er tid til nogle nye…bare et bud smiley

• #5   27. jun 2022 Det må jeg prøve en gang

• #6   27. jun 2022 Man kan godt skubbe en frem og tilbage med koblingen inde ?? Men kan mærke at koblingen tager fat helt ude ved ikke om det kan have noget at sige

• #7   27. jun 2022 Kontroller om stålplader i kobling, vender ens/samme vej. Og om der er små slid riller i fingerne på koblingsskål efter koblingspladerne (ses mest på mc'er der har kørt lidt km).

• #8   27. jun 2022 Det må jeg tjekke op på.Den har gået lidt over 100000 km

• #9   28. jun 2022 Prøv denne procedure når du tager mc i garage etc: Start motor og træk den baglæns med trukket kobling ud af garagen. Tag chooker fra, så omdr tal falder lidt, og sæt den så i gear. Det plejer at hjælpe. En del af ''problemet'' er, at din kardan kan ikke give sig. Var det en kædetrækker, så vil man altid se hvordan kædehjul/kæde sslår frem og tilbage, når man sætter den i gear - det kan din kardan maskine ikke

• #10   29. jun 2022 Første gear klonker hvis man holder stille.
    Baghjulet er helt stationært mens motoren er i bevægelse.
    Det er umuligt at revmatche til et stationært baghjul.
    Simpel løsning er at lade være med at bruge frigear smiley
    Medmindre motoren er slukket, så ka man godt skifte uden klonk

• #11   29. jun 2022 Du skifter for langsomt. Du kan øve med at sætte tryk på gear pedalen så når du trækker koblingen sker skiftet. Du kan lære at skifte uden klonk og med en lækker lyd/fornemmelse. Klonk i første gear er næsten umuligt.

• #12   29. jun 2022 Tak alle sammen troede bare at der var noget galt med den ??

Kommentér på:
Kobling

Annonce