{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Så den gal igen.. {{forumTopicSubject}}

Efter at være kommet hjem igår, stoppede jeg cyklen og gik indenfor i max 5min, da jeg så kommer ud og starter cyklen ligger tomgangen ved 3-4k rmp. Skruer så på tomgangsskruen, og får den ned på normalen.. Da jeg så skal køre kommer den med nogle brag fra udstødningen når jeg slipper gassen.
For 3000km siden ca kom der nye gummistykker mellem motor og karburatorene, så kan ikke være dem der er utætte. Så har jeg tjekket blow off ventilen, og den ser ud til at være fin nok.. hvad tror i det kan være? må på en eller anden måde være en utæthed i karburatoren går jeg ud fra..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så den gal igen..
  • #1   31. okt 2008 Lyder som om gummistykkerne mellem motor og karburator ikke er sat ordentligt på og er hoppet løs, så den suger falsk luft ind. De er også pænt svære at komme til at spænde ordentligt med skruetrækkeren, så måske værkstedet har været dovne?

    Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om noget...


  • #2   31. okt 2008 Ved det sgu ikke helt.. nu har jeg samlet den igen, og syntes ikke at den laver så meget "backfire" så må se når jeg skal ud og køre imorgen.

  • #3   31. okt 2008 Hejsa!

    Det er nemt at undersøge om den får falsk luft. Tag en gang Benzin/ Diesel start og spray omkring det område hvor du tror den suger falsk luft, mens cyklen står i tomgang. Hvis omdrejningerne stiger, så får den falsk luft.
    Håber du kan bruge svaret.

    Med venlig hilsen
    Michael


  • #4   31. okt 2008 Prøvede jeg igår, var en herinde fra der skrev en pm med det.. smiley kunne ikke umildbart høre noget.. men ellers tak smiley

  • ove m
    ove m Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #5   31. okt 2008 Det med backfire mener jeg ikke har noget med falsk luft at gøre, det er en antændelse af benzin dampe uden for cylinderen. Det kan min også gøre hvis jeg motorbremser kraftigt og giver gas. Jeg har indstillet mig på at det en "normalt" for denne type cykkel (er der nogen der har de samme erfaringer?).
    Dit problem kan udover falsk luft også være noget i kaburatoren der er raslet løs. Er der andre symtomer når du kører?


  • #6   1. nov 2008 Kørte hen til Vordingborg MC, sagde at det helt sikkert var choker kablet der hang.. så skal jeg ordne imorgen.

  • #7   2. nov 2008 Aaahh... selvfølgelig!

    Det har det sgu også lidt med at gå stramt på min også.

    Godt du fandt ud af det smiley


  • #8   2. nov 2008 Ved i hvordan man strammer det? specielt svært?

  • #9   2. nov 2008 Pas, mit plejer bare at skulle smøres, så det ikke går så stramt/hænger...
    Det skal vel næppe strammes, for så går den da yderligere op i omdrejninger.


  • #10   2. nov 2008 må bare prøve mig lidt frem smiley

  • ove m
    ove m Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #11   3. nov 2008 Chokerenknappen skal drejes når den er trukket ud for at låse den i positionen ellers glider den ind igen. Hvis det skal give mening må kablets yderdel være gået fra ved håndtaget eller ved kaburator, hvis ellers knappen er skubbet ind. Løsn skruen ved håndtaget og check om kablet er løsnet her ellers er det ved kaburatoren og da skal saddel og tank af.
    Normalt vil en aktiveret choker give en dårlig gang (fed blanding) og ikke altid høj tomgang. god jagt.


  • #12   3. nov 2008 tja, "normalt" når jeg slår choker til får jeg højere tomgang....
    Anyways, som prikken over i'et stoppede min el-benzin pumpe med at virke i dag. og haft karburator af, og prøvet at smøre choker kablet. så nu må jeg se når jeg får sat en ny pumpe på om den stadig fucker lige meget..


Kommentér på:
Så den gal igen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce