{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie ud af luftfilter
  • #1   30. sep 2008 Der er to muligheder.

Der kan være en udluftning fra motorblokke, som lader forstøvet olie ledes fra blokken ud i luftfilteret. Det er en miljøanordning.

Den anden mulighed er, at der er for meget olie på maskinen. det medfører det samme, men i større omfang. Er der meget for meget, kan det presses fra dine cylindre baglæns gennem karburatorerne(indsugningerne. Din ged har ingen karbs smiley

Skift dine filtre og sørg for korrekt oliestand, så kommer der kun en smule fra blokkens udluftning

• #2   1. okt 2008 I gamle dage var der et ånderør fra krumtaphuset og ud i det fri hvor oliedampe kunne komme ud i dag køres dette i gennem bl.a. luftfilter så motoren selv tager en del med ind og brænder det af, og det er her der sidder et lille filter er det stoppet så smider den olie ud i stedet. så rens filteret og slanger som iøvrigt er en del af service. Så skulle derr ikke være noget problem længere.

venligst Adrian

• #3   3. okt 2008 hej Tonni.

jeg kan kun sige at der er noget som suzuki ikke har styr på her, min smider olie hvis jeg kører 120/130 Km/t og ca. 80 km.
    jeg tror alle der kører på disse modeller kan sige det samme..

Pt. ved jeg ikke lige hvad man skal stille op med det, kun at det er vores Importør som skal fixe det samme med Japan måske,

• #4   4. okt 2008 tak for de gode råd men som jan O indlæg er det suzuki problem da der er problemer generalt med den cyklen de gider bare ik gøre noget ved det så det kan komme iorden

• #5   4. okt 2008 OK - det var jeg ikke klar over.

Umiddelbart lyder det som en skidt konstruktion, siden det ikke er noget man bare løser smiley

• #6   4. okt 2008 ja desværre ved at der i andre lande også er de samme problemer og der har de skiftede motor på dem

• #7   4. okt 2008 Hej tonni

Hvis du er interesseret så smid en email til mig med dit telefon nr. da jeg er ved at køre en sag med FDM samt Extrabladet de ønsker at hører fra andre som køre på disse maskine med samme fejl..

MVH
    J. Olsen

• #8   8. okt 2008 hej alle læs venligst ekstra bladet søndag under Motor mm..

MVH
    J.Olsen

• #9   16. okt 2008 Hej

til dem som ikke fik læst avisen i søndags så kan den ses her http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1069477.ece
    der komme en til på søndag i ekstra bladet under motor.

MVH

Kommentér på:
olie ud af luftfilter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce