1.134 visninger
|
Oprettet:
spørgsmål vedr. forsikring {{forumTopicSubject}}
hey jeg har så fået smadret min cykel fordi der var en der kørte ud foran mig.. så skal jeg høre om hvordan det nu foregår hva gør jeg hvis han ikke erkender det er hans skyld.. og jeg har selv if forsikring, nogen der har haft problemer med dem
feb 2007
Følger: 58 Følgere: 45 Emner: 22 Svar: 558
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 247
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 247
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 808
Trist at høre
Hvis du er blevet syet i foden, tænker jeg at der må være taget politi raport, er der det?? I så fald skulle du ikke komme i problemer med forsikring.
Ellers håber jeg at du har et skriftligt tilsagn fra modparten, hvor vedkommende vedkender sig sin skyld.
Ellers kan det, hvis det bliver nødvendigt, være godt at have vidner.
Erfaringer med IF??? Joooo!!!!! ikke de bedste. Men når det handler om skyld, så er det modpartens selskab der skal betale. IF vil naturligvis støtte dig, ellers skal de jo batale Så jeg tror at du skal tage det helt roligt i første omgang.
Go bedring til dig, og jeg håber din sag bliver problemfri. Det gør de fleste trods alt.
Mvh Per T
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Langt de fleste gange går forsikringssager jo helt efter bogen - så jeg tror ikke du skal bekymre dig om det allerede nu. Først skal din cykel jo takseres og så skulle bilistens forsikring jo meget gerne klare resten. Læste tidligere dit indlæg ang. ulykken - så lad os da håbe at han erkender sin fejl... og når det er på plads skal din cykel jo enten laves ellers skulle du gerne få en pose penge...
Vidner er en god ting at have navn og adresse på... og hvis du ikke har det og ved at der var nogen der så det - så prøv at smid en "efterlysning" i Århus Onsdag for den er der jo mange der læser på de kanter..
Håber du snart er klar igen - og god bedring til dig....
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Hvis din MC er kaskoforsikret (og det er den vel) er det dit eget selskab der ordner det med taksering, og betaling for rep. eller totalskade.
Dit selskab går herefter til modpartens selskab og beder om pengene, da du på din anmeldelse har skrevet at der er en ansvarlig modpart.
Hvis modparten ikke kan erkende skyld eller hændelsesforløbet som du har beskrevet det, bliver det afgjort i "regresudvalget" som er et udvalg som selskaberne har sat sammen for at afgøre den slags sager. De afgør så skyldsspørgsmålet, som begge parter kan erklære sig uenig i, og gå videre med i retten. Din risiko er højst bonustab og selvrisiko, hvis det ender med at du får noget af skylden.
Men mon den når så langt. Hvis han kørte ud foran dig, er det som regel rimeligt enkelt.
spørgsmål vedr. forsikring
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside