Motor {{forumTopicSubject}}
Hej
Så skulle mc'en gøres forårsklar og det gik værre en forventet!
Det ene gevind til tøndrøret er blevet drejet over af den tidligere ejer. Sikke en dejlig oplevelse af få :(. Hvordan får man lige det lavet uden at det koster helt vildt? Lige nu har jeg smidt noget isoleringstape om tændrøret og så håber jeg det blir siddende der så lang tid så muligt
Sidste år bøvlede jeg lidt at min cykel sprutte´de indtil den nåede over de 11.000 omdrejning. Hvis den er helt kold, har den heller problemer. Her skiftede jeg svømmerventilen, men det har ikke hjulpet noget desværre. (tidligere indlæg: http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=58051)
Og for at gøre det hele værre endnu, så er motoren begyndt at komme med nogle forfærdelig rasle lyde, både når den belastes og når den ikke belastes? Så lige nu venter jeg på at den skal stikke et ben ud af siden eller andre skøre ting :), så jeg kan finde ud af hvad der er galt.
Derfor har jeg overvejet lidt om jeg skulle kigge mig om efter en ny motor at smide i eller en købe en cykel i tyskland der har været ende og ligge en gang og hvor motor er dejlig frisk? Nogen der har erfaring med det?
Trods alt det, så har jeg fået kørt de første 500 km igår, dejligt
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Mht. gevindet til tændrør er det så vidt jeg husker ikke helt billigt. Det bedste er vidst at tage topstykket af så du undgår at få spåner ned i cylinderen, og derfor bliver det hurtigt ret omfattende = dyrt.
Hvor kommer raslelyden sådan cirka fra, og er den bare kommet pludseligt, eller lige så stille?
Det med dine sprutterier omkring 11.000 omdr. undrer mig stadig. Over hvor langt et område sprutter den?
Hygge
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Jeg kan ikke rigtig definere hvornår den kommer, den er der vist hele tiden lidt svagt. Men når man gasser op, kommer den med det samme meget kraftigere?
Det lyder måske som om den for for meget at leve af, den har nemlig tendens til at drukne sig selv. Jeg ved ikk om det er standard på vores mc, men hvis man ligger og kører med 5-8.000 omd og gasser op, så mister den helt pusten og er lige ved at drukne sig selv, indtil man drejer tilbage på gashåndtaget og "fanger" gassen igen?
Sprutterierne starter nede ved 4000 omd og ender ved de godt 10-11 stykker. Det er kun ved konstant gas den gør det. Altså, hvis man "fyrer den af", gør den det ikke. Vildt underligt.
Ah, tyskerne har ikke den maskine? Der er ikke nogen der kender til en, der har en stående eller ved hvor de findes ?
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Ja, jeg tror Mads har fat i den lange ende. Prøv at tjek hvordan dine tændrør ser ud.
Hygge
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
Men ellers er en mekaniker også god, tror bare hurtigt det kan blive dyrt, med høj timeløn og hvis nogle af delene skal udskiftes.
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Spørgsmålet er lige hvor man finder en motor til vores lille cykel henne?
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
Men har du prøvet at se om du selv kan fixe den nuværende motor, ved at undersøge de ting vi skrev?
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Jeg har ikke løsnet noget noget henover vinteren, så det er ikke bare en lille ting der sidder og "rasler", hvis det er det du tænker på, Mads. Det kommer fra motoren.
Det med chokeren kunne være en go ide at tjekke, det gør jeg som det første når jeg kommer hjem.
Tak for jeres hjælp so far
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Hygge
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 25
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Hygge
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Jeg kan se en "ny" motor står i 8-9.000 kr hos mc-huset, hvilket er lidt mere end jeg lige havde regnet med :-(..
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Prøv at gå lidt mere systematisk til værks mht. det raslen... Prøv at hold stille i neutral - tjek lyd. Træk koblingen ind - tjek lyd. Sæt i gear, hold koblingen inde - tjek lyd. Slib koblingen og kør - tjek lyd. Imens du triller trækker du koblingen ind - tjek lyd. Hvornår rasler den så?
Hygge
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Jeg har fået smidt en anden motor i og og nu spinder den igen, MEN som jeg nok havde regnet med, er sprutterierne ikke holdt op - da det er den gamle kaburator jeg kører med. Jeg har lånt Mads' synkroniseringsværktøj og her viste den overraskende meget godt resultat, så det har jeg ikke ændret på. Chokeren burde heller ikke være problemet, den har jeg tjekket godt efter. Jeg har også prøvet at stille på de fire (tror jeg nok) luftskruer, uden helt at opnå noget resultat.
MEN eneste ting jeg oplevede, var da jeg havde vakuum-værktøjet på, så var det som om kaburator nr. 2 fra venstre hang en lille smule og reagerede lidt bagefter de andre 4. Det undrer mig, da 1 og 2 er styret af den samme vakuum-membran?
Så gode ideer er meget velkommen og tak for hjælpen indtil videre
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Sprutteriet kunne måske også skyldes for store dyser? Du kan tilfældigvis ikke huske hvilken størrelse der er i, vel?
Hygge
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Det var minimalt hva den afveg Den afveg heller ikke, den "hang" bare lidt og reagerede lidt efter de andre - men kun en ganske kort øjeblik.
Jeg tror ikke den får for meget luft, da den lyder som om den drukner sig? Men hvordan tjekker jeg snart lige om den er tæt i de runde spjæld?
Hvor stor er de orginale dyser?
Nogen der ved hvordan de 4 luftskruer virker?
Takker for forslag og hjælpen
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Han har også en Laser potte på og oplevede det samme indtil han fik 90 dysser på. Han mener dog at 92,5 er standard? Hvad siger i? Skal jeg prøve mindre dyser?
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Luftskruerne er, så vidt jeg husker, noget rod at rode med Men mener at de standard skal stå halvanden omgang ude.
Hygge
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
Det med luftskruerne tror jeg på, jeg fandt slet ikk ud af nogen virkning ved det?
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
De fleste Suzuki forhandlere burde have dem (eller kan skaffe dem) - men giv dem et ring i forvejen. Jeg kan huske at jeg nemlig kørte forgæves en enkelt gang, idet de kun havde et par dyser på lager.
Hygge
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Hygge
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Hygge
Motor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside