{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Hjæælp!? Vand i tanken.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..
Så er det endelig forår og man kan hører cyklerne kører over det hele, har også selv fået min igang. Super dejligt :o)

Derfor har cyklen selvfølgelig også fået det store forårs klargøring, men under denne klargøring gjorde jeg en temmelig kedelig opdagelse :o( Der var et lille hul under tanken, hvor benzinen stille og rolig drybbede ud. Hullet var ca. 1 mm. Da jeg fik tømt tanken og gjort den ren, så jeg at den rust plet, som vandet i tanken har lavet, hullet har en diameter på ca. 3 cm. Jeg har loddet hullet sammen, da jeg ikke turde at svejse.

Mine spørgsmål:
1) hvor lang tid kan vand ligge i tanken?? For har nemlig en mistanke om det er det sted hvor jeg havde min mc opbevaret der ikke har overholdt deres forpligtelse med at den skulle stå i tørvejr helle tiden. Ellers kan det være den tidligere ejer der bare havde den til at stå i en ikke isoleret garage.
2) Kan man svejse i tanken (på undersiden) eller skal man holde sig til lodning?? Og kan tanken i det hele taget reddes?? Eller skal der en hel ny til??
3) Hvad koster en tank til min model?? Evt. brugt..

Mvh en meget nervøs, men dog positiv mc ejer :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæælp!? Vand i tanken..
  • #1   17. mar 2008 Det kan også bare være kondensvand, og så er der intet at gøre ved det, andet and at bruge sprit.

  • #2   17. mar 2008 Det er vel det samme med dit rust som alle andre steder. Borg set fra gasser fra benzinen burde det ikke været et problem at svejse det. Bare husk baggas. ved ikke om man kan behandle tanken indvendig, men udenpå er det vel som alt andet pladearbejde der efterfølgende skal lakkes.

  • #3   17. mar 2008 Hvis tanken er tom ville jeg sølv-lodde det lille hul. med mindre den større plet også skal væk. så er der kun plade arb. tilbage, men husk at fuld svejse hele vejen rundt. så benzin ikke kan lave mere ballade.. Sidste gang jeg havde med en utæt tank var på min kreidler. Den fik jeg forkromet udvendigt som indvendigt..


  • #4   17. mar 2008 Lode arbejdet er lavet - men ville være sikker på at man kan svejse, som nødløsning hvis det ikke holder..!

  • #5   17. mar 2008 Hvis det er loddet ordenligt burde det sagtens kunne holde. Tin er jo også korrosionsfrit så hvis det dækker rusten vil det nok også hindre nedbrydningen for eftertiden.

  • #6   17. mar 2008 Et godt råd har nu altid været at fylde tanken helt inden evt. vinteropbevaring, da det mindsker risikoen for kondensdannelse.

    Ellers er der vel kun tilbage at tømme tanken helt og lade den stå uden dæksel på - Så evt. kondensvand har mulighed for at fordampe i takt med omgivelses temp. stiger.

    (Som en gammel kollega der havde drevet et pava center forklarede - korrosion/rust forekommer typisk når vejret skifter fra koldt til varmere, man kan sammenligne det lidt med når man tør kød op fra fryseren, bakterierne kommer først til live når kødet tør op.)


  • #7   18. mar 2008 kender godt problemet,en af mine tidligere hondaer,,sendte en stråle ud ved ombukningen under tanken,,løste problemet. ved at klemme et stykke
    godt gennemgnasket tyggegummi fast,,tror dandy er det bedste!!!.
    der er dog alternativer!!!!!

    tanken kan behandles med et epoxy produkt indvendig,
    tror det er pisse dyrt men effektivt..
    en ny tank er nok også dyr


Kommentér på:
Hjæælp!? Vand i tanken..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce