Prøveplader og køre u/afgift {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens
Jeg spankulerede lige over hvordan og hvorledes det kan lade sig gøre at man har en cykel U/afgift, som man så kører rundt på med prøveplader!?!!?!???!?!
Der er nogen der dyrker det i stor stil, mens andre flytter til Sverige for at få cyklen det billigere - og få den forsikret derovre.
Det slog mig fordi jeg her på forum fandt en Buell på danske prøveplader, og inde på Den Blå Avis er der også flere af disse cykler U/afgift. Det er min store drøm en dag at eje sådan en Bike, men uden 245.000,- på bankbogen og en masse andre ønsker der står højere oppe på prioritestlisten, har denne cykel nok laaaaaaaaaaang ventetid
Men fortæl mig finten. For jeg tror da ikke at det er lovligt, og hvad med forsikring når man bare har sin bike på prøveplader?
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 14
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 177
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 177
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 177
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
VH saak
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 177
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 32
DVS svensk arbejdsgiver, som har opgaver i DK
Jeg har hørt man kan snige sig på den måde, men jeg har endnu ikke selv undersøgt det.
Hvis det kan lade sig gøre, så er næste spørgsmål om det også kan lade sig gøre med en MC
De politikkere må sku til at fatte, vi ikke vil betale et køretøj 2,8 gange. Hvem He..... har skabt flertal for sådan noget lort???
Så lad dog benzin koste 20,-/Ltr. i stedet,så kan dem der sviner mest betale gildet.
Har aldrig fattet, at man ikke lægger grøn ejerafgift og reg.afgift over på brændstoffet, således at dem der bruger mest betaler mest. På samme måde med vore dages teknologi med GPS osv skulle forsikringerne da til at lave KM afregnede forsikringer.
Underligt nok kan vi købe togbilletter til forskellige priser, afhængigt af hvorlang vi gerne vil køre.
Jeg villesku godt flytte fra dette reg.helvede, men konen nægter at flytte med og hun er sku alligevel vigtigere.
PIS og god dag *GG*
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 177
Jeg kan så fortælle dig at det ikke engang er nødvendigt at ha en svensk arbejdsgiver for at lave det "trick". Jeg har undersøgt en del mht. Sverige da jeg flytter dertil om et par år.
Blot du bor i Sverige, også rent fysisk og så fx arbejder i Kbh eller et andet sted i DK, men krydser broen hver dag kan du have bil og cykel på svenske plader ganske lovligt. Problemet opstår først når folk har pro forma adresse i DK, og det er noget som SKAT slår hårdt ned på - ligesom de pt er igang med at køre hetz på folk med gulpadebiler rundt omkring på de danske affaldsstationer. Pt. har SKAT ansat 300 ansatte alene til at løfte denne opgave.
Jeg arbejder til daglig som sælger i en Stark Trælast, og her møder jeg hver dag selvstændige der har alt lige fra Audi Q8 på gule plader (de sparer så at betale de 25% i moms). Dem kører de så rundt i privat. Eller hvad med porsche cayenne - sådan en har vi også en kunde der kører i.
Det var så svar på svensker spørgsmålet.
Mht. KM ordning - det har sådan som Top Danmark bl.a. indført. De har 4 takstordniger, hvor man betaler årlig præmie alt efter forbrug.
Jeg tror ikke man får held med at hæve prisen på brændstof. Der er trods alt mange der kører rundt i små biler (og små motorcykler) da økonomien endnu ikke er til andet. fx kører jeg selv i en Skoda Favorit fra 93´ som jeg har købt for 3.500,-
Skulle jeg til at betale mere for brændstoffet, ville jeg tude da en elevløn ikke rækker viiiiiiiildt langt.
Jeg ved at man tidligere har talt om dette tiltag, hvor fx transport branchen hylede over den massive omkostning den ville blive tillagt - da dette jo er deres "råstof" til at kunne drive forretning. Også nu her hvor afgifterne blev hævet på de større køretøjer, og sænker på de små.
men JA - KLART VI BETALER FOR MEGET TIL STATEN når vi køber et nyt køretøj.
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 32
Så i min model kan du bo i DK være dansker og føre et udenlansk registreret køretøj i DK.
Jeg har undersøgt lidt og regelen er bl.a. at du må være i DK 360 dage på 24 mdr.
Jeg er ved at undersøge mere, da jeg påtænker at købe en autohandler i Sverige.
turtle
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 32
turtle
Prøveplader og køre u/afgift
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside