{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

Prøveplader og køre u/afgift {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens


Jeg spankulerede lige over hvordan og hvorledes det kan lade sig gøre at man har en cykel U/afgift, som man så kører rundt på med prøveplader!?!!?!???!?!

Der er nogen der dyrker det i stor stil, mens andre flytter til Sverige for at få cyklen det billigere - og få den forsikret derovre.

Det slog mig fordi jeg her på forum fandt en Buell på danske prøveplader, og inde på Den Blå Avis er der også flere af disse cykler U/afgift. Det er min store drøm en dag at eje sådan en Bike, men uden 245.000,- på bankbogen og en masse andre ønsker der står højere oppe på prioritestlisten, har denne cykel nok laaaaaaaaaaang ventetid smiley

Men fortæl mig finten. For jeg tror da ikke at det er lovligt, og hvad med forsikring når man bare har sin bike på prøveplader?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader og køre u/afgift
  • _Jesper_
    _Jesper_ Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 14
    #1   20. okt 2007 Lytter lige med her..

  • #2   20. okt 2007 Hmm jamen det med KM antal er da nemt at omgå - det er da bare at afmonterer sit speedometerdrev, og fordi "det er i stykker".

  • #3   20. okt 2007 Men hvad så Rasmus, havde du fast prøveplader - sådan en til 190,- for et år?

  • #4   20. okt 2007 så er det godt at jeg har min XS 400 smiley

  • #5   21. okt 2007 Mange har firma prøveplader:)

  • #6   21. okt 2007 Hvis man nu engang har lyst til at køre MC, så er man som Dansker jo nød til at betale prisen, det er da surt at møde andre som blærer sig med lånte fjer, på din regning. Men det er da dejligt at loven giver tilladelse til at man kan prøvekører en mc før køb, Så venner vær glad for den cykel du har råd til at køre på, man skal jo starte et sted, og min erfaring er at om man har givet 15.000 eller 150.000 kr. er man lige lykkelig for sin MC.
    VH saak


  • #7   22. okt 2007 Har selv haft firma prøveplader.. Det er en billig løsning.. MEEEN Når du kører skal du hele tiden kigge dig over skulderen og som tidligere nævnt skal du hele tiden have styr på dine historier så i længden duer det ikke (efter mine erfaringer)

  • #8   24. okt 2007 Ja det tror jeg gerne. Men jeg var sgu alligevel nysgerrig over hvordan og hvorledes det kunne være at nogen gør det

  • #9   25. okt 2007 Få et job i sverige og arbejd i DK
    DVS svensk arbejdsgiver, som har opgaver i DK
    Jeg har hørt man kan snige sig på den måde, men jeg har endnu ikke selv undersøgt det.
    Hvis det kan lade sig gøre, så er næste spørgsmål om det også kan lade sig gøre med en MC

    De politikkere må sku til at fatte, vi ikke vil betale et køretøj 2,8 gange. Hvem He..... har skabt flertal for sådan noget lort???

    Så lad dog benzin koste 20,-/Ltr. i stedet,så kan dem der sviner mest betale gildet.

    Har aldrig fattet, at man ikke lægger grøn ejerafgift og reg.afgift over på brændstoffet, således at dem der bruger mest betaler mest. På samme måde med vore dages teknologi med GPS osv skulle forsikringerne da til at lave KM afregnede forsikringer.

    Underligt nok kan vi købe togbilletter til forskellige priser, afhængigt af hvorlang vi gerne vil køre.

    Jeg villesku godt flytte fra dette reg.helvede, men konen nægter at flytte med og hun er sku alligevel vigtigere.

    PIS og god dag *GG*


  • #10   25. okt 2007 Stig B.

    Jeg kan så fortælle dig at det ikke engang er nødvendigt at ha en svensk arbejdsgiver for at lave det "trick". Jeg har undersøgt en del mht. Sverige da jeg flytter dertil om et par år.

    Blot du bor i Sverige, også rent fysisk og så fx arbejder i Kbh eller et andet sted i DK, men krydser broen hver dag kan du have bil og cykel på svenske plader ganske lovligt. Problemet opstår først når folk har pro forma adresse i DK, og det er noget som SKAT slår hårdt ned på - ligesom de pt er igang med at køre hetz på folk med gulpadebiler rundt omkring på de danske affaldsstationer. Pt. har SKAT ansat 300 ansatte alene til at løfte denne opgave.

    Jeg arbejder til daglig som sælger i en Stark Trælast, og her møder jeg hver dag selvstændige der har alt lige fra Audi Q8 på gule plader (de sparer så at betale de 25% i moms). Dem kører de så rundt i privat. Eller hvad med porsche cayenne - sådan en har vi også en kunde der kører i.

    Det var så svar på svensker spørgsmålet.

    Mht. KM ordning - det har sådan som Top Danmark bl.a. indført. De har 4 takstordniger, hvor man betaler årlig præmie alt efter forbrug.

    Jeg tror ikke man får held med at hæve prisen på brændstof. Der er trods alt mange der kører rundt i små biler (og små motorcykler) da økonomien endnu ikke er til andet. fx kører jeg selv i en Skoda Favorit fra 93´ som jeg har købt for 3.500,-

    Skulle jeg til at betale mere for brændstoffet, ville jeg tude da en elevløn ikke rækker viiiiiiiildt langt.

    Jeg ved at man tidligere har talt om dette tiltag, hvor fx transport branchen hylede over den massive omkostning den ville blive tillagt - da dette jo er deres "råstof" til at kunne drive forretning. Også nu her hvor afgifterne blev hævet på de større køretøjer, og sænker på de små.

    men JA - KLART VI BETALER FOR MEGET TIL STATEN når vi køber et nyt køretøj.


  • #11   28. okt 2007 Nu er mit udgangspunkt jo også at du bor i DK.
    Så i min model kan du bo i DK være dansker og føre et udenlansk registreret køretøj i DK.

    Jeg har undersøgt lidt og regelen er bl.a. at du må være i DK 360 dage på 24 mdr.

    Jeg er ved at undersøge mere, da jeg påtænker at købe en autohandler i Sverige.

    turtle


  • #12   28. okt 2007 Jeg kan da godt forstå din tanke som elev og jeg synes miljøet er vigtigere end om nogen tuder (dit eget ordvalg) pga brændstofpriser. Hvor der er vilje er der vej og med det mener jeg at hvis nogen VIRKELIG vil noget, så kan de få det til at lykkedes. Derfor findes der top atleter, succesrige forretningsmænd osv osv. forskellen er så bare måden vi får tingene til at lykkedes på. Nogen "snyder" med sort arbejde, proformaadresser i Sverige osv og andre letter røven og knokler den ud af bukserne. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt for dig og andre, men jeg ved hvad der er rigtigt for mig og det er bl.a. at dem der bruger mest betaler mest. Derfor synes jeg også at det er rimeligt at dem som bruger mest brændstof, uanset årsagen betaler mest. Husk så på at transportsektoren kan fratrække deres udgifter og hvis ændringen gælder alle, vil priser på transport stige og dermed går det ud over forbrugeren (som er mit mål) og ikke transportøren. Det er lidt lige som kildeskat, dem der tjener mest, betaler mest. DSB dem der kører længst, betaler mest osv osv.

    turtle


Kommentér på:
Prøveplader og køre u/afgift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce