{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

Køre på prøveplader {{forumTopicSubject}}

Som alle skriver, der er sikkert blevet snakket om det før... Men da jeg er I tvivl spørger alligevel.. smiley

Kan man købe en cykel uden afgift, og så køre hele sommeren på den med prøveplader...? Da det koster 100 kr. pr. dag...

Tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre på prøveplader
  • #1   29. sep 2005 ja det kan du! du kan jo bare ikke indregistrere den!

  • #2   29. sep 2005 Hmm.. Det kan du ikke!

    Mener du må have prøveplader på 1 uge ud af 6 - eller noget i den stil. Der er ihvertfald nogle regler for hvor hyppigt du må leje, såvidt jeg er orienteret.


  • #3   29. sep 2005 Nej det kan du ikke!

    Så skal du forklare politiet at du er på vej / hjem fra mekaniker eller noget, da de kun må benyttes til ærindekørsel..

    Men det er jo en lov som så mange andre smiley

    Thomas


  • #4   29. sep 2005 Skal den være indregistreret for at kunne køre på den...

  • #5   29. sep 2005 næ cyklen er så men lige glad men hvis du kører rundt uden plader på så kan du værre sikker på der ikke går lang tid inden du får besøg af bent betjent

  • #6   29. sep 2005 der er jo mange måder at snyde på! MEN DET KOSTER at blive snuppet!!! så kob en og gør den lovlig og få din ryg ren!

    Vildt vinkede venstre!


  • #7   29. sep 2005 Hej Dennis
    Det koster 500 kr. at kører uden plader.
    Det du gør er.....shhhhh........
    Du kontakter told & skat og siger at du gerne vil oprette et firma der skal sætte mc'er i stand og klargøre dem.
    Derefter får du et SE-Nummer/CVR nummer, Så smutter du på motorkontoret og siger at du skal bruge en fast prøve plade til din foretning.
    Ja så gerne siger damen og du udfylder papierne og betaler 4.000 kr. til damen.

    Så har du nu fået en fast prøveplade som feks. autoforhandlerne også har den koster som sage omkring 4000 om året men så er der også kasko og tyveri dækning med i prisen.

    Dog skal du ikke smutte ind og åbne bakken og hold dig alligevel uden for byerne (bare for at undgå brok fra hr. betjent).

    jesper


  • #8   29. sep 2005 Ok tak ... smiley

  • #9   29. sep 2005 ja det er ikke anbefalsesværdigt at gøre det såfremt man bruger sin mc til fast transport.
    .....ghost rider har da heller ikke plader på.... ;O)


  • #10   30. sep 2005 Man låner da bare nummerpladen fra naboen CZ smiley

    Nej rigtig dårlig ide. Fint nok at dampe rundt på prøveskilte indtil man bliver snuppet af en emsig betjent (mere nd ham henrik snakkede med) der slæber en i retten og man kommer til at betale afgifter og bøder i den grumme del af skalaen.
    Reglerne for prøveplader blev vist skærpet for et par år siden, så tro du ligesågodt kan lige ud med at betale afgiften fra start af.


  • #11   30. sep 2005 jeg synes folk herinde og på vejene bør være i samme båd. Man kan da sikkert snyde, og være heldig i et stykke tid. Jeg håber man bliver straffet for det. Jeg har betalt afgift af min, selvom det ikke er sjovt. Sådan er reglerne nu engang. der er jo en del af pengene der går til at holde amtsvejene, for at tage et eksempel. I det hele taget bataler vi afgifter for at leve i vores velfærdssamfund. Det er lidt det samme som at være med når ens kollegers fagforening forhandler løn. Man er måske ikke selv medlem, men får lønforhøjelse som alle de andre... Synes det er en slags nasseri. Så er det sagt!

  • #12   30. sep 2005 Hejsa...

    ang. de her famøse prøveskilte, så kan jeg kun sige lad være.. Færdselspolitiet æder dig op...

    På den ansøgning fra motorkontoret står der på bagsiden nogle emner som du kan krydse af.. Altså med hvilket formål til du skal bruge pladen. og stemmer det ikke overens med den episode du er i gang med når du bliver stoppet så er det lystkørsel som det hedder.. Politiet kan tage pladerne med det samme og cyklen bliver stående.. Og den må stå 48 timer på det sted hvor den er blevet stillet uden plader.. Ellers kan man fjerne mcen for ejers regning.

    endvidere kan der ikke udstedes løse prøveskilte for en periode på mere end 14 dage. Desuden er der kun ansvarsforsikring på når du kører rundt med disse plader.

    Alt dette står i registreringsbekendtgørelsens §95-96 og de formål man må bruge skiltene til står i §90.....

    Håber dette hjælper dig lidt...

    Mit råd er: betal afgiften og få en rigitg plade på...

    /Hudle


  • #14   30. sep 2005 Dette er ikke fordi jeg skal opfordre til prøveplader, men der er altså kasko dækning på faste prøveskilte.

    jesper


  • #15   30. sep 2005 Jo det er en prøveplade jeg har på min.
    Jeg agter ikke at betale afgiften i år da det goe vejr snart er slut og jeg lige har købt den for 14 dage siden.
    Så det er da klart at jeg venter til næste år med at betale afgiften.

    Til Henrik:
    Jeg har lånt den faste prøveplade af ham jeg har købt maskinen af og han siger at han giver 3.500 kr. p.a.
    prisen omfatter Brand, Kasko, Tyveri (dog kun fra firma adressen) og vandskader. jeg har ligeledes snakket med den lokale mekker og han spurgte mig om pladen og jeg fortalte det samme til ham som til dig og han sagde: (Jeg citere) det er det samme som min plade jeg giver bare 4.000 p.a. men min kasko dækning er også større end 65.000 kr.

    Så jeg mener helt bestemt IKKE at jeg har udtalt mig om noget jeg ikke har undersøgt først.

    Jesper


  • #16   30. sep 2005 jeg glemte at sige at bødetaksten har jeg fra www.politi.dk

    Der finder jeg ikke noget info om at bøden "kun" er 500 kr. såfremt at der er betalt afgift....

    jesper


  • #17   30. sep 2005 Når men de fleste mener så at jeg skal betale afgift... Fuxx.. Tak for jeres goe råd... jeg skal tænke over det..

Kommentér på:
Køre på prøveplader

Annonce