Benzin relæ... {{forumTopicSubject}}
HeY Alle Kawa ZX7R og ZXR
Mange tak for inbydelsen til jeres "bande"
Jeg læste lige rico L, indslag omkring benzin pumpen og cyklen der ikke vil starte...
Jeg havde nøjagtig samme problem, og nåede også til konklusionen med pumpen!!!
Jeg var dog så "heldig", at kunne købe min pumpe og brugt og lånte et brugt relæ, indtil det nye relæ som jeg havde bestilt i forvejen kommer...
Meeennn, der stopper den søde historie også!
For pumpen virker, uden om det brugte relæ..! Altså ved at sætte det direkte til batteriet...
Men med det brugte relæ på, siger pumpen ingen klik lyde og virker altså ikke!
essensen: Der er dog en forskel, på det gamle relæ (ødelagte) og det brugte...
Gamle står der: CF308A - 1,7
Brugte står der: CF308A - 2,8
Spørgsmål: er det nogen der ved hvad de 2 sidste tal betyder og om det kan gøre forskellen, på at få pumpen til at virke?
Mvh Dennis S
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 82
feb 2007
Men jeg ska nok melde tilbage.
ER det nøjagtig de samme symptomer som jeg har?
Så kunne det jo vel være at fejlen er den samme. Måske slipper du så for værkstedet.
okt 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 22
Bortset fra at min pumpe, var stået af! Prøvede nemlig at sætte den direkte til batteriet, og så fik jeg "kun" et enkelt pump, men med den nye siger den: Fluf - fluf - fluf - fluf
men igen, den virker ikke med relæet på...
Så jeg sidder i spænding på, hvad der er galt...
Ps. - ja, nogle værksteder tager sin tid! Da jeg lige havde fået min, skulle den omgående have ny kæde og tandhjul... Det tog dem 2 timer - i hvertfald på regningen, hehe
feb 2007
Nu har jeg lige snakket med værkstedet og de siger at den er helt galt med elektronikken, hele vejen fra startknappen ned til relæet. Kablerne bliver varme og brænder næsten, ved så ik om det var en overdrivelse da jeg selv havde pillet den fra hinanden og ik så noget der brændte
Men men, de ved stadig ik hvad det er, et bud var sikringsboksen som de lige undersøger når de hr fået fat i en. Syns det begynder at lyde dyrt ;(
okt 2006
Det lyder ikke så godt!.. forhåbentlig tager det ikke så lang tid at skifte!
Men jeg tror ikke at vi har nøjagtig samme problem da, for jeg prøvede at måle spændingen fra tændingen til det stik man putter i relæet, og der var normal ca 12volt..! Men mærker for en sikkerheds skyld lige på ledningerne...
Hvis det endelig er, har jeg lige bestilt en "hayens" på nettet - og jeg kan se du bor i kbh - så hvis værkstedet siger det bliver umenneskelig dyrt, så kan din "elektro ven" og dig godt låne den, og evt. lave det selv...! Bare et forslag
Good luck
feb 2007
Og Mikkel, vil du være frisk på at kigge på el på min kværn hvis de ik kan finde ud af det inden timelønnen tager livet af mig?
go weekend. Go trillevejr
okt 2006
Bare mærkeligt de sætter to forskellige relæer, på sammen Motorcykel :)..
Så kom "hayens'en" - Brand new ;)... og tilbudet står stadigvæk ved magt, hvis du ikke kan vente på din egen Rico!
Nu kommer det gode vejr sgu også, NICE! Så må værkstedet se at få fingeren ud.
feb 2007
Jeg skriver til dig lige så snart det bliver aktuelt Mikkel.
Tak igen
feb 2007
Nej jeg har ik fundet ud af noget. I og med at jeg bad dem om at gøre det så billig som de kan bliver den selvf nedprioriteret. Men nu venter de på en reservedel som de skal prøve. De har skiftet dele af kablingen ud under frontkåben.
Samtidlig med at hunden skulle en tur på operationsbordet som lige hev 5 af de store ud af lommen på mig. Så det er ik en gang sikker at jeg har råd til at får den fikset skulle den gå over den aftalte pris. Så ska jeg vente tilæ den 29. Nederen, meget nederen. Men bruger tiden på at læse og læse om Zx7R. Har fået mig loobman dog uden cykel. Hvis det ik var fordi kåben ligger i soveværelset havde allerede glemt hvordan den ser ud. Oven i købet skulle jeg til tschørmany i weekenden "med det offentlige", vejret var perfekt og der var bare mange cykler på færgen. Lige før jeg klemte en tåre
feb 2007
feb 2007
Min kones kongekommentar " Er det ik dejligt at cykle?"
Det spørg man bare ik en mand der får abstinencer ved den mindste tanke om sin MC
feb 2007
Det lyder rigtig godt med tilbuddet. Hvis de ik finder ud af det snart henter jeg den igen og så er der pizza og cola, går ud fra at de kolde øl ik faldt i go jord
feb 2007
feb 2007
Ringede til dme igår og de havde fundet ud af at det var benzinpumpen. Duhhhhhh. Ligesomd et jeg sagde da jeg afleverede den. Nu ska de bare smække en uoriginal pumpe i og så er jeg kørende igen. Håber at den er klar til imorgen så jeg kan hente den.
feb 2007
Jeg melder lige tilbage om de har fået pumpen senere idag.
feb 2007
Når vi ska mødes næste uge ska jeg jo ha støttehjul på, kan sgu slet ik huske hvordan man kører
feb 2007
feb 2007
feb 2007
Men det bliver spændende hvad han siger når jeg står foran ham. Det er laltid lidt lettere at komme ind til dem når man er face to face.
feb 2007
feb 2007
Har netop fået kværnen tilbage, det er så lækkert.
HAr jo næsten glemt hvordan man kører
Glæder mig til søndag, det bliver fedt
Benzin relæ...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside