{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Kasko eller ej :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Er stadig på udkig efter mc, men stadig også fair nok eftersom jeg stadig kun er i starten af mc kørekort smiley

Mit førstevalg var i starten en suzuki sv 650, men jeg fandt hurtigt ud af at den var både for dyr at købe og have i forsikring for mig..

Mit valg står nu i øjeblikket mellem en suzuki gsx-r 400 og en honda cbr fireblade 400..

Er stadig lidt i tvivl hvilken jeg vælger, men anyways..
Så ringede jeg til tryg forsikring for at høre prisen (Er i øjeblikekt ved at beregne om jeg har råd til at have mc i mit budger)..
Der fik jeg prisen 24000 med ansvar og 7900 uden...

Nu er mit spørgsmål så, hvordan er jeres erfaringer med om man bør kasko forsikre en mc til 40 - 50000 ??

Endvidere synes den rare dame i telefonen at det var lidt dyrt for en brugt da hun kunne se at de fra nye kostede 55000 ??

Håber på at få nogle gode svar på mine efterhånden lange og krukkede spørgsmål.. smiley :)
Mhv.
Mark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko eller ej :)
  • #1   31. maj 2007 Well. Forsikringen på de lidt sjovere 400ccm er desværre dyr.

Personligt har jeg valgt ikke at sætte kasko på min mc, da jeg kan køre til tyskland og hente næsten 2 reservedels cykler for det samme som det ville koste mig at have kasko på min.

Det er fantastisk hvad det koster, men igen, det afhænger af hvor du bor..

Mvh
    MIchael

• #2   31. maj 2007 Hej Mark

Jeg tror ikke der findes et rigtigt eller forkert svar til det spørgsmål. Det er jo helt op til den enkeltes temperament og økonomi.

I dit tilælde synes jeg dog at det lyder meget dyrt for kasko. Det kunne måske være en idé at undersøge hos andre selskaber, ved mange har godt erfaringer med GF, alm brand og nogen med Top DK.

Til sammenligningsgrundlag blev jeg som førstegangs kører/køber tilbudt kr. 6500 for kasko ved GF, men her skal man nok tage i betragtning af jeg er 36. smiley

Men summasumarum så synes jeg at kr. 24.000 i kasko om året for en cykel til 40-50 tusinde, er en for høj præmie at betale.

Håber du finder en løsning som passer dig, og held og lykke med kortet

Mvh
    Lars

• #3   31. maj 2007 Hej
    Jeg har min GS 500 F kasko forsikret ved TopDK igennem BG bank - for 6.000 dkk...

Jeg bor li ud til en stor indfaldsvej så alle kan se den, sover bedre om natten hvis jeg ved at der er en erstatning hvis den pludselig forsvinder...

MVH
    Nicolai

• #4   31. maj 2007 Det ser jo ganske fornuftigt ud... Men men men Lennart smiley

Der står:,, taget ud fra følgende forudsætninger - Kunden er minimum 36 år..
    Dertil kommer at der under specielle modeller som en gsx-r nu er: Overstående priser kræver at førerens alder er min 25 og har kørt 5 år skadesfri.. smiley

Men mange takker for tippet.. Det ser i hvert fald billigt ud, så skulle måske lige undersøge det smiley

• #6   31. maj 2007 jeg har personligt ikke kasko på men det er også fordi den koster 13k som den er nu..
    men det hvis du ikke kan få fx suzuki forsikring eller andet i den stil er dansk touring club en god ide... de giver 20 % ved topdanmark...
    det koster 200 om året at være medlem så det kan godt betale sig at se på...

Jeppe

• #7   31. maj 2007 Hvis du skal låne pengene til MC'en, så kan du næsten gå udfra, at de vil kræve Kasko....

Det er også sikkert, at hvis man vælge en MC som har kåbe, så er Kasko altid meget høj, og ekstra når man er under 30/35...

Skal du gøre det billigt, så vælg en brugt GS500/CB500/ER5N til en start, og efter et par år så find en anden større model.... så har du en et par års erfaringer, som vil gøre forsikringen mildere stemt, når du vil have noget vildere...

• #8   31. maj 2007 hej mark.
    jeg er 20 og da jeg var 18 år fik jeg mc kort. der købte jeg en lille jawa 350 rigtig skod mc. kan ikke anbefales men jeg gav hvist 2000 om året for ansvar den havde jeg i 2 år og nu har jeg lige købt en bandit 600 fra 95 og den koster mig 3500 for ansvar og 10000 for kasko. jeg syntes ikke at 3500 er dyrt men jeg vil ikke give 10000 for kasko og min mc står i 55k men som de andre også skriver så er det selvf" an på økonomi. hvis jeg var dig købte jeg honda cb 400 og betalte for ansvar. og ja køb dig lidt udstyr. hvis den koster 55k fordi det er jo sukkertøj for sådan nogen unge lømler :D. og så kør pænt. hvis du ikke har penge til 7k for ansvar så find en ældre model og få tjekket hvad den koster i forsikring, og så skift den 400 ud efter 2 -3 år og så har du en fornuftig forsikring til en lidt større. hehe det er dyrt hvis man er under de der 25-30

• #9   31. maj 2007 Lyder som om mange ville vælge cbr 400..
    Men synes det ser ud som om det er meget nemmere at få fat i en gsx-r 400... smiley
    Nu må jeg se hvad forsikringen siger i forskel på de 2 maskiner smiley så m jeg tage den derfra.. smiley

• #10   31. maj 2007 du kan sagtens få suzuki forsikring, det koster bare mere hvis du er under 36, det med under 25 og mindst 5 års kørsel er kun med GSXR modellerne

• #11   31. maj 2007 Jeg har på min Gs 500 både kasko og ansvar... Jeg har ingen anciennitet... Men slipper 6000 kr om året for den... Det synes jeg da er en god pris... Det er fordi suzuki har en fordelsaftale med IF...
    Prøv at kontakte dem ved et evt køb af suzuki...
    Men synes det er dumt hvis du ikke kommer kasko på... Chancen for at vælte, køre galt osv. er ret stor... Det er jo ofte at det slet ikke er ham/hende på cyklens skyld!

Vh Casper

• #12   31. maj 2007 Hej Mark...
    Jeg er 21 og har 0års erfaring på mc, nok ligesom dig...
    Jeg har mig en Suzuki sv650s "2007-model", og man kan altså SAGTENS få Kasko på den... IF har en aftale med suzuki "det hedder Suzuki Forsikring"... som sagt er jeg 21, 0års erfaring.,.. jeg giver 8500 for kasko+ansvar "uden vinterkørsel d.1/11 - 29/2" og har ved tyveri 10% som skal betales af dens værdi...
    Håber du kan bruge mit indlæg

• #13   31. maj 2007 Okay..
    Det lyder MEGET interessan nicolai B...

Tror nu alligevel jeg griber knoglen imorgen og høre if..
    Lyder som om de har et Kanon tilbud der.. smiley

• #14   31. maj 2007 helt præcist.. stod nemlig i nøjagtig den samme situation som dig... Jeg grab telefonen, og ringede til samtlige forsikringsselskaber, og fik tilbud fra alle... Intet kunne måle sig med IF overhovedet!

• #15   31. maj 2007 Klasse...
    Lyder spændende..
    Jeg smider lige en besked til andre som kunne være interesseret når jeg har fået et bud fra IF smiley

• #16   31. maj 2007 jeg snakkede med IF forsikring og skulle give ca 4000 krmed kasko for en gsxr 400, de har nemlig en special aftale med Suzuki, selv giver jeg kun 2700 med kasko for min,..

husk at du ikke kan få en kasko ved GF forsikring hvis du er under 30 år.. ellers koster en ansvar ved dem 2511 kr.

• #17   31. maj 2007 prøv danske forsikring gennem top danmark de skulle være fornuftige har jeg hørt

• #19   1. jun 2007 Jeg kører uden kasko.
    Ikke engang suzuki-forsikring kan lave en ordentlig pris, da de tror det er en supersportsmaskine, da navnet slutter på R. At det så er en gammel tung sportstourer kan jeg ikke forklare dem.

Jeg har derfor valgt at køre uden kasko, da jeg billigere kan købe en cykel i tyskland at tage dele fra, end jeg kan kaskoforsikre den et år.

• #20   1. jun 2007 Hehe... Så fik jeg ringet til IF..

Jesper J... Du har helt ret, de tror jo det er en sindsyg racer..

16000 ville IF have for ansvar.. :S

Øhh.. Jeg tror jeg lige jeg skal revurdere mit valg.. smiley

Til sammenligning snakkede han noget om en gs f 1200 som jeg kunne få det til 7000 incl. kasko...

Så jeg er bange for jeg er nødt til at holde mig fra r modellerne. .:S

• #21   1. jun 2007 Mark M... du kan godt få dig en R model... Du skal bare huske at det skal være en Suzuki, for det er dem IF har en aftale med...

• #22   1. jun 2007 Nicolai B...
    Det var suzuki gsx-r 400 hos IF jeg forhørte mig på :S...
    Han sagde det var fordi det var en speciel model og man skulle være over 25 for at kunne få den til en normal pris.. :-S

• #23   1. jun 2007 ahhh ok... men jeg har aldrig fortrudt at jeg købte mig en sv650s smiley kanon maskine, og rigtig nem at styre... Den vil jeg varmt anbefale til at begynde på

• #24   1. jun 2007 jeg har ved gf, det giver jeg 1566, bare for ansvar, da jeg skulle give næsten 8 kilo ved top

• #25   2. jun 2007 Loyds er klart de billigste.. som begynder skal jeg give 5200 om året for en Yamaha xj 600s diversion.

Kommentér på:
Kasko eller ej :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce