{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Kasko eller ej {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at se på motorcykel, og kan ikke helt finde ud og jeg skal have kasko på eller ej. Det bliver enten en Suzuki gs 500 eller en kawasaki ER5 til omkring 50.000kr.
Er det noget der er værd at smide kasko på? den vil komme til at stå låst fast og gemt væk hver aften.
Jeg kan få ansvar ved GF til 2600kr om året. En med kasko kan jeg få ved IF-Suzuki til 6000kr om året men med en selvrisiko på min. 8000kr eller 20% af skaden. Så er lidt i tvivl om det kan gå på en MC til 50.000kr.

På Forhånd Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko eller ej
  • #1   5. apr 2008 Hvis motorcyklen bliver stjålet eller totalskadet, så får du ingen erstatning uden kasko.
    Har du råd til at miste den, så undlad kasko. Ellers ikke.


  • #2   5. apr 2008 Frank S: er du sikker på det med den forsikring? på det jeg kan se er den dyreste forsikring til en gs 500 kr. 3.224

  • #4   5. apr 2008 JEg ville ikke vælge kasko. Komme self an på hvor du bor osv.

  • #5   5. apr 2008 Forsikringen er dyr da jeg er første gangs MC'er. Og Suzukien er den eneste jeg kan få en nogenlund pris på med kasko.

    Nu bor jeg lidt ude på landet, ved en lille by. Overvejre at sætte alarm på, så kan jeg høre hvis nogen rør den, da den vil komme til at stå lige ude foran mit soveværelse. Plus den bliver låst fast så den ikke kan flyttes uden at man skære låsen op.
    Og som der er skrevet længere oppe kan jeg jo gøre det jeg spare det op kaskoen ville have kostet.


  • #6   5. apr 2008 Hvis du vil have en GS 500 så drop at skyde 50000 af efter den, du kan finde rigtige fine Gs'ere til 30000, som har et par år på bagen, og teknologien i dem er den samme siden 1989.

  • #7   5. apr 2008 Jeg vil sige at det går fint med ansvar da begge cykler du har kig på ikke er dem der statistisk set er attraktive for tyveknægte. Prisklassen gør også at det jo er pænt mange penge i procenter af cyklens værdi du skal af med for kasko. Mit råd er i al fald at optjene ancinnitet med ansvar på den i et par år og så netop ha til at få en fornuftig pris om et par år når du skal videre og evt. ha en større ;o)

    BC


  • #8   5. apr 2008 kasko!!!!

  • #9   5. apr 2008 Well.. Jeg giver 4700 i fuld kasko og ansvar... smiley og selvrisiko på 6000. Og jeg er også første gangs motorcykelist, med ingen acenitet (staveplade).

    Forhør dig ved IF, de har en ordning for suzuki ejere, det kan godt betale sig at ringe rundt.

    Men lige med hensyn til en GS 500, så ville jeg overveje det. Fordi kasko afhænger jo også af hvad en tysker koster - i mine øjne -, for skal du give 10.000 for en tysker, og måske 5.000 i kasko, så kan det jo ikke betale sig, med mindre du har planer om at have motorcyklen i mindre end 2 år.

    Mvh
    Michael


  • #10   5. apr 2008 Brian C - Er også lidt den ide jeg har. Den kommer jo til at stå gemt væk og låst fast med alarm så kan jeg jo høre hvis de går igang lige uden foran mit vindue. Så må jeg jo bare ud med jagtgeværet og snakke lidt med dem smiley
    Men vil lige se hva jeg kan finde at fine MC'er til 50.000kr og så ender det nok med ansvar, hvor jeg spare lidt point op og så tager kasko senre når jeg kan få det til noget der ligner en normal pris.


  • #11   5. apr 2008 Frank S:

    Hvis du er gammel nok til mere end 34hk, så ville jeg måske kigge efter en bandit 600 da de ligger i 50k prisleje og har gode køreegenskaber og en smule bedre træk.

    BC


  • #12   5. apr 2008 Er gammel nok til at køre med mere en 34hk. Men nu behøver det ikke være noget helt vildt til at starte med. Kommer mest til at køre til og fra arbejde, og så et par ture når vejret er godt.

  • #13   5. apr 2008 frank s..
    hvis økonomien er til det, så vælg en 600ccm.
    Men husk kasko.. på 2 dage har jeg set link til stjålet motorcykler her på mcg..
    og i bike.dk var der en test, hvor der stod at ca. 13 procent af motorcykellister havde prøvet at få sin motorcykel stjålet..

    Så.. selvom du vælger en gs 500 e med gammel teknik... så er cyklen altså stadig meget eftertragtet.. mange begynder kigger efter brugte gs 500 e.

    Jeg fik stjålet min pgo t-rex 110 = mc-scooter for halv år. siden.. der var lås på forhjulet, retlås, og lås på baghjulet..
    om morgenen opdagede jeg, at forhjulet stadig var låst fast til lygtepælen.. men resten var væk..

    Så derfor... kasko.... og igen kasko... :o)


  • #14   5. apr 2008 Det er absolut heller ikke vildt. Jeg har lige solgt min bandit 650 og der var ikke noget vildt ved den. Det er mere et spørgsmål om at du i længden vil blive gladere for en smule mere moment osv. Tophastighed betyder nada i min verden i al fald, men at ha en motor der er kraftig nok til at man ikke behøver at geare op og ned hele tiden gennem trafikken. Det er også sandsynligt at du ikke vil føle behov for at skifte den ud så hurtigt som statistikken siger at folk gør med GS500 eksempelvis.

    BC


  • #15   5. apr 2008 Som manden med de 10 tommelfingre skriver, så kan du for langt mindre end 50.000,- få fingrene i en god GS500. Min nabo har købt en 96'er med taskesæt, fuldkåbe og automatisk kædesmører for kun 20.000,-
    Den skulle så have nye dæk og ny bremseskive, og så det obligatoriske rustarbejde på stellet.
    Den kører ligeså godt som en ny. Til sådan en ville jeg godt nøjes med en lav ansvar, og så bruge penge på en alarm og nogle gode låse.

    Nu ved jeg ikke hvad du laver til daglig, men nogle studier og fagforeninger, giver adgang til billige forsikringer. LB, Runa, Bauta og FDM forsikring er billige, hvis man kan få adgang til dem.
    Prøv evt at forhør dig gennem din bank.


  • #16   5. apr 2008 ... og lige en pointe til det med forsikringen. Kasko på en bandit 600 er jeg næsten hundrede på ikke er dyrere end på en GS500 eller ER-5 hvis du vælger det.

    BC


  • #17   5. apr 2008 Drop da den kasko. Jeg har haft r6 uden kasko, og nu 636. Tænk dig om når du kører og tænk dig om hvor du stiller den istedet.
    Go fornøjelse


  • #18   5. apr 2008 Christian: Lige gyldigt hvor man stilelr den, er der mulighed for en at samle den op.
    Jeg fik min Canyon 500 snuppet ved højlys dag, ved den skole jeg arbejde på. Der var en del der så det, men ingen gjorde noget...
    Jeg havde ikke kasko på, men fandt den selv 2 dage efter i Mjølnerparken...


  • #19   5. apr 2008 På en Bandit 600 kommer jeg op på 8000kr med ansvar og kasko.
    Og kan få den med samme ansvar som en ER5 eller GS500 ved GF-Forsikring.

    Men ja der er altid chance for at der kommer nogen forbi der mener de har mere brug for den end mig. Men nu kommer den til at stå meget gemt og jeg sover ca 2m fra den så vil jeg også kunne høre alarmen, og så må jeg jo bare lukke hunden ud.


  • #20   5. apr 2008 Jeg ville vælge kasko, det er jo heller ikke det dyreste med de cykler du kigger på, og det er super at have i baghovedet at alle penge ikke er væk hvis der skulle ske noget!!!

    Men der sker jo forhåbentlig ikke noget ( 7-9-13 )


  • #22   6. apr 2008 der er 2 stk triumph som blev stjålet forleden læste jeg her på MCG.
    De to cykler var låst i skuret med låst osv..
    Så på med kasko.. :o)


  • #23   6. apr 2008 - Frank S
    Jeg vil råde dig til måske at ofre lidt mindre på din første mc og så nøjes med ansvar, mens du opbygger anciennitet. Du kan sagtens få gode cykler i GS-klassen til f.eks. 30k.

    - Kawasaki ER-5 til salg 45.000,- T
    De to Triumph'er er nok også bare lidt mere interessante at stjæle end en Suzuki GS500.


  • #25   6. apr 2008 Hvis motorcyklen bliver stjålet eller totalskadet, så får du ingen erstatning uden kasko.
    Har du råd til at miste den, så undlad kasko. Ellers ikke.

    Frank s.. du nævner en mc til 50,000,-
    for at få ansvar skriver du, at det vil koste dig 2600,- og kasko til 6000,-
    dvs. 3400 vil du spare ved at have ansvar..
    men hvad er 3400,- mere værd ved afdrag om måned? 3400/12 = 283,-
    283,- er små penge.. især når du tager risikoen ved, at bevæge dig ud i f.eks. trafikken for første gang på din egen mc.

    Det er ikke en dårlig ide, at have kasko det første år. :o)
    Så kan du altid få ansvar bagefter, hvis tingene går godt.
    Er man i tvivl.. så være på den sikker side :o)


  • #26   6. apr 2008 Hør på Hr. Kawasaki, jeg ville følge hans råd smiley

  • #27   6. apr 2008 Tak Gert :o)

  • #28   6. apr 2008 smiley

Kommentér på:
Kasko eller ej

Annonce