Supermotard på gaden

Supermotard på gaden

Medlemmer: 114
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vurdering af KTM 640
  • #1   10. nov 2014 I min optik 30k max

• #3   10. nov 2014 Stellet er jo stadig et 1999 så ved evt tyveri, er det det som forsikringen udbetaler efter.

Desuden er sådan en komplet ombygning afgiftspligtig, og der er med 99% sikkerhed ikke betalt ny afgift af den cykel. Derfor mener jeg at prisen bør være lav, da man som køber risikere at stå med flere problemer end fornøjelser.

• #4   10. nov 2014 35k absolut max.

30k nok nærmere realistisk.

• #5   10. nov 2014 Som jeg skrev til dig i august:
    "Sådan en cykel er bundhamrende ulovlig. Skat har de seneste år slået hårdt ned på KTM cykler, netop fordi mange bygger nyere cykler på ældre stel for at spare afgift. Dvs bliver man taget af skat så koster det ny afgift plus en bøde der er stor!. Blandt KTM folk så er det ikke et "trick" man gør mere, da det simpelthen er for risikabelt!

....... Skal prisen være fair for din cykel, så er 35k absolut max. Det er sådan set underordnet hvad årgang der sidder på stellet. Det er det faktum at cykel og stel ikke passer. Skat ser på skiver, affjedring, bagsvinger og hjul. Det skal passe med typegodkendelsen. Gør det ikke det, så ved de godt den er ombygget. Dertil dækker en kasko forsikring jo kun prisen for årgangen på stellet. Dvs kører man galt og har betalt 47k for cyklen, så får man altså ikke det igen, da årgangen er bestemt ud fra stellet.
    Dertil koster en 640 omkring 15-18k i Sverige, et stel koster små 2000kr og så en afgift vil være omkring 10k. Det giver en pris omkring de 30-35 hvis man selv vil "lave en". Ombygningen tager en Lørdags tid.. Laver man ikke ombygningen, men betaler afgift af den rigtige årgang, lad os sige på en 625/640 fra 2005, så ender cyklen omkring 45k, da afgiften er 20-25k
    Så mit bud er 35k hvilket er reelt og godt!. Du kan evt forhøre dig på KTM forums i fald du er ved at falde bagover.."

• #6   10. nov 2014 Mange tak for det uddybende svar! Jeg sætter stor pris på din vurdering det er ihvertfald stof til eftertanke. Jeg vil ihvertfald gerne betale 5000'-10000 for at få en ægte 04-0'er istedet for at tage chancen med SKAT.

• #7   10. nov 2014 smiley

• #8   14. nov 2014 Helt sikkert ikke mere end 30 - og slet ikke nu her off season.. til sammenligning har jeg lige skudt min Husaberg af (aegte 05'er) for 43K - skal dog siges at jeg dumpede prisen for at komme hurtigt af med den, meeen alligevel ..

• #9   19. nov 2014 Uanset det ulovlige i det, så pas på med at købe sådan en "uægte" mc, du burde også sagtens kunne finde en ægte til den pris, måske ikke lige nu, men så i løbet af vinteren. Vi har jo iagtaget de stadig faldende priser, jeg har sågar set ægte 660'ere til helt ned omkring 40.000kr, så mit råd til dig er: lad den stå, også selv om den er rigtig pæn. Husk også på at du skal af med den en dag, der er mange købere der løber deres vej, jeg ville være en af dem. Den fremstår som en 2003/2004 eller i den dur. Du burde kunne findes en til 40.000, altså en ægte!

• #10   19. nov 2014 Det er også planen efter de råd jeg har fået i denne tråd smiley

Kommentér på:
Vurdering af KTM 640

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce