1.823 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvor skal jeg syne min KTM 125? Hvor skal jeg syne min KTM 125?

Hej MCG,

Jeg skal have synet min 125 EXC.

Jeg ved udmærket godt at den har mere end de 4,2kW som der står i min reg. attest, der står også at dens topfart er 70km/t som heller ikke passer. Så vil jeg høre om de tester HK i synshallen? Kan i anbefale et sted for de kan se igennem fingre med det? Eller tester de overhovedet om den er for stærk?

Jeg fylder først 18 til foråret i slutningen af marts, men jeg vil gerne kunne få pladerne når jeg fylder. Hvad er det smarteste for mig at gøre? Skal jeg få den synet nu og bestille en vurdering eller vente? Hvor lang tid "holder" en vurdering fra skat hvis jeg beder om prisen nu og først kan betale til foråret hvor jeg har råd? Er det en mulighed?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor skal jeg syne min KTM 125?
  • #1   20. okt 2013 Er der begrænsning på hvor hurtigt en mc må kører? Det har jeg aldrig hørt om før.

De tester ikke HK, men kan tænkes han prøvekøre den og kan hører den larmer mere end normalt

• #2   20. okt 2013 Er den opgivet til mere end de 15 hk, må du ikke køre på den...

Det er synshallen ligeglad med... Men politiet er ikke..

• #3   20. okt 2013 Der står i min registreringsattest fra tyskland at dens topfart er 70km/t og den yder 4,2kW. Den larmer vel ikke mere når den har standard udstødning? Nogle som kender gode steder til syn i kbh området? helst nord for.

Den er ikke opgivet til mere end 15hk, den er jo begrænset på attesten men ikke i virkeligheden.

• #4   20. okt 2013 Hvordan gør jeg så med syn? Hvornår skal den synes hvis jeg gerne vil køre til marts og først kan betale der? Og kan jeg godt få den igennem med de HK den har?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #5   20. okt 2013 Står der på papiret at den kun har 4,2kw, så forholder synsmanden sig til det - og det er lovligt.

Ergo skal resten af knallerten bare være iorden. Syn nu - indregistrer' den til foråret - ingen problem.

Men husk der skal en prøvenummerplade på til syn.

• #6   20. okt 2013 Jeg husker prøvepladen til syn, men skal jeg anmode om en pris allerede nu efter syn?

• #7   20. okt 2013 Vent til efter nytår smiley så falder prisen nok lidt smiley

• #8   20. okt 2013 Hvad mener du med at anmode om en pris? Altså synshallerne har deres egne faste priser på at omregistrere køretøjer? Og så en fælles fast pris på nummerpladen.

• #9   20. okt 2013 Man skal anmode om en indregistreringspris, altså prisen for nummerpladerne, men har fundet ud af at den vurdering holder i 1 år, så det er fint smiley

• #10   20. okt 2013 Nej? Når den er synet så køber du bare en nummerplade? Synshallerne har nogle liggende ofte..
    Og fortæller dem hvor den skal forsikres. Så får du udleveret pladen med det samme (hvis altså du så for forsikring med det samme).
    Hvis du syner nu kan du bare hente plader til den til foråret når du har valgt forsikring

• #11   20. okt 2013 Tobias:
    Du har ikke overvejet at cyklen måske er uden afgift??

• #12   20. okt 2013 Det er bedre at vente med synet, så er den jo nysynet når der skal plader på.
    Ser ingen grund til at syne den længe inden registrering.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #13   20. okt 2013 Cyklen er uden afgift, så man skal skifte kalenderår før den bliver et år ældre i skat's øjne.

Det kan sagtens betale sig at vente med at søge afgiften til 2014 - men bare syn den nu. Synet holder i et år...

• #14   21. okt 2013 Han forklarer jo ikke at den er uden afgift, og skriver det slet ikke i forummet.

Kan godt se nu at det står i hans profil, men jeg regner da med at han selv kan finde ud af og give de oplysninger der skal bruges

• #15   21. okt 2013 Når jeg skal til toldsyn og skal have plader på den, og den skal vurderes, så er den sgu nok ikke med plader smiley skriver jo også at jeg skal have dem og betale en vurdering. smiley

• #16   21. okt 2013 Ja, du skriver du skal have plader - så regner med du står og har en cykel med afgift der bare skal synes og plader på - det er ud fra det jeg har svaret dig.

Og du nævner vurdering ja, synes heller ikke det gav mening - men stadig forklarer du ingen steder at den står uden afgift

• #17   21. okt 2013 Nå, men nu ved du det smiley

• #18   21. okt 2013 Ja smiley

• #19   21. okt 2013 Tobias:
    Hvis du læser hans indlæg igennen fremkommer det sole klart at der skal betales afgift, citat:
    "Skal jeg få den synet nu og bestille en vurdering eller vente?

Ordet VURDERING siger jo klart den skal afgiftes.

• #20   28. okt 2013 Det betyder intet om du får søgt afgift nu eller i 2014.
    De vurderer brugtprisen på en tilsvarende og sætter afgift derfra. Den vil ikke ændre sig om du sælger den idag eller om 3mdr.. Dertil så er KTM lidt specielle, især din, da der ikke er vanvittig mange af dem indregget (125ccm). Så det gælder om at være heldig at en af skrankepaverne sætter den lavt eller rigtigt og ikke højt!. Hvis ikke så klag, så vil Kim Jönsson få sagen. Han har styr på KTM´erne

Det kan tage op til 3mdr at få en pris fra skat, så jeg ville gøre det senest 1. december så du har den klar til 1. marts

• #21   29. okt 2013 Eller gå til en af de andre aktører på markedet der vurderer og modtager betaling samme dag som du får told og reg synet.

Kommentér på:
Hvor skal jeg syne min KTM 125?

Annonce