{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

ole
ole
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 16

Skivebremser. {{forumTopicSubject}}

Ohøj Gutter.

Jeg har efterhånden haft min gamle kværn stående under ombygning i nogle år. og har nu taget mig sammen til at blive færdig.

jeg har så sat japser upsidedown gaffel på med dobbelte skivebremser. derfor søger jeg så den formøse skatteafgift. jeg har gennem 2 omgang ringet til skat i 1,5 time sammenlagt og uden nogen nærmere pris på hvad det koster jeg har endda været en tur forbi hos skat i højetaastrup. og den så ellers søde dame vidste slet ikke hvad det varfor en afgift. er der nogle som ved hvad det koster og hvordan jeg skal gribe det an!?

der er sat dobbelte skive bremser foran samt 1 skive bag til.

maskinen er en shovel 1200´fra 75-76.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skivebremser.
  • #1   24. jul 2014 den er jo født med en skive for, og en bag.

så det må vel være afgift af en skive for, samt en up gaffel.

sidst jeg hørte om afgift af en skive var det ca 2500kr.
    gafflen ved jeg ikke pris osv på . (og om du må sætte på ) .

mvh

• #2   24. jul 2014 Hvis du nu ikke hade sat det japser gaffel på så var du nok sluppet med 0 kr. ( Ligesom jeg gjorde ) men når det ikke er en original forgaffel så falder afgiftehammeren sikkert "Hårdt"

• #3   24. jul 2014 Da jeg købte den i sin tid var der trimle på for og bag. Men der jo værd at tjekke op på. Forgaflen troede jeg slet ikke der blev opkrevet en afgift på.

Men taknfornsvaret smiley

• #4   24. jul 2014 Håber ikke det er den stivsteller du har på din profil du har sat en japser gaffel på ? for så skulle du næsten have en endefuld ...

• #5   24. jul 2014 hmm.
    det er så ikke den, han forspørger på .

mvh

• #6   24. jul 2014 Nej hade jeg heller ikke på fornemmelsen, men der er bare ikke andre cykler under profilen smiley

• #8   24. jul 2014 Baronen der står jo ingen ting på gaffel, eller gaffelbroern dvs der er vel ingen som kan se det ikke er til en hd?
    Du kan jo købe en gaffel som er lavet til hd som ligner en japser?

• #10   24. jul 2014 Hvis du eks. bliver stoppet af SKAT så jo tro mig de kan godt se om en forgaffel passer til en shovel ( Er original ) eller det er noget japser kopi ...

• #11   24. jul 2014 har du evt. et billede af den omtalte cykel vi må se ? smiley

• #12   24. jul 2014 Enig med Henrik....

Kør som den er, bliver du kaldt til syn, så må de jo oplyse om det overhovedet kan lovliggøres.. Og kan det ikke ( sandsynligt ) så må den gamle gaffel jo på i et par dage igen smiley

• #13   24. jul 2014 Baronen og Bush. Jo det er min stivert som iser under profilen og jo jeg har sat en japser gaffel på. Jeg har Dog stadig den gamle gaffel blot lidt bukket men den ryger ikke ud den bliver renoveret når tiden kommer til det. Henrik mht til syn så ja kan det meste synes men er jo interesseret i at få det gjordt rigtigt. Kan godt se at det nok kommer til at blive med en anden gaffel :s

• #14   24. jul 2014 hvis det er den i din profil.

så glem mine tidliger svar, til dig , i denne tråd .

mvh

• #15   24. jul 2014 Ole Ole Ole, det gør man altså bare ikke på en gammel stivsteller, der er da bare så synd, så kan man da lige så godt varme bageden op og udvide og så smide et 240 dæk på med det samme + alt mc gejl på side 2,3,4 og 5 i det store t-hansen katalog smiley

Ja bare min mening Ole ...

• #16   24. jul 2014 Et par billeder men langt fra færdig

profilbillede
  • #17   24. jul 2014 Japser fælge og forgafler hører bare IKKE til på en stivsteller ...

Men resten af cyklen ser rigtig fed ud Ole smiley

• #18   24. jul 2014 Er enig med Brians indlæg, monter den og kør afsted.... Tag problemerne hvis du bliver stoppet og betal.... At køre den til syn er selvmord..

• #20   24. jul 2014 Hehe der jo som man tager det smiley det jo det fede ved en hd, man kan jo NÆSTEN gøre som man vil smiley Michael kan godt være det ender sådan smiley

• #22   24. jul 2014 Ja tror jeg også jeg ender med jeg må på nettet og kigge lidt efter en fx'er gaffel og se om det kan lade sig gøre

• #23   24. jul 2014 Problemet med "bare" at køre, og så tage den derfra, ved evt kontrol, er jo at, skat mener man har prøvet at undrage lovgivningen på området, og du nøjes dermed ikke bare med at kunne sætte den originale gaffel på, og så slippe med den løftede pegefinger. Det ender ud i en bekostelig affære, med afgift plus bøde, som minimum... smiley
    Men jeg mener man kan byge om lovligt, og afgiftsfrit hvis man tager en del pr år - forende, bagende, midterdel. Men tuv godkendelsen er et must...

• #24   24. jul 2014 Afgiftsfrit også vedr. Ekstra skiver? Har godt læst lidt mht til folk der har fået fingrene i klemme og det skulle jo helst ikke ende med en kæmpebøde

• #25   24. jul 2014 Jeg tør ikke udtale mig med sikkerhed om emnet. Med ved der er flere der har fået ubehagelige overraskelser. Men jeg ved at "crazy" aka Rene Press ude fra HDCC, har meget mere kendskab til emnet. Han har profil herinde, under navnet Crazy, såvidt jeg ved. Han er skide flink, og altid behjælpelig med svar på spørgsmål omkring ombygninger, regler, og afgift smiley

• #26   24. jul 2014 Oki takker prøver og smide ham en besked ????

• #27   25. jul 2014 VIL du køre med japaner dele på din HD, så kan du få lavet en TUV godkendelse og testkørsel i Tyskland, så kan du få den synet og godkendt i dansk synshal.
    Men SKAT kan kræve afgift for denne ombygning.(men det tror jeg ikke)
    Bliver du stoppet af SKAT, KAN de kræve ny afgift, og den gamle afgift er så tabt...

• #28   25. jul 2014 Hvor i Tyskland kan man få det gjordt og ved du hvad prisen er på sådanne test?

• #29   25. jul 2014 @Gele..

Vi snakker en mc der er så gammel den er afgiftsfri. derfor er der ikke nogen grund til at ryste de store alarmklokker.. Det er faktisk ikke dyre at blive stoppet end at prøve at lovliggøre inden..

• #32   25. jul 2014 Passer bare ikke altid for jeg betalte ikke noget for mine skiver på min stivsteller ...

• #34   25. jul 2014 Jeg forholder mig kun til spørgsmålet, om man mister noget allerede indbetalt afgift, og det gør man ikke. Er den så ombygget at den skal reafgiftes så er det samme beløb om man selv køre til skat, eller skat selv henter smiley

• #35   25. jul 2014 Ja.

• #36   25. jul 2014 Henrik s jeg kom igennem til skat Idag. Og de sagde at der ikke nødvendigvis kom en afgift på selv om jeg kom skiver på den. Det havde noget med om hvorvidt den var veteran og alt efter hvor anderledes alting var lavet så jeg skal tjekke om den er omregistreres som veteran eller hvordan det er gået til i sin tid. Og som der tidligere er blevet skrevet så hvis det er veteran registreret så og man har bygget for meget om er det en helt ny afgift så bliver den gamle slettet :s

• #38   25. jul 2014 Henrik. Du har nok helt ret, jeg blander nok lige nogle af alle svarene sammen smiley men om ikke andet så tror jeg at jeg har fået mine svar. så bukker og nejer for alle jeres svar! smiley

• #39   27. jul 2014 hej, hvids det er et originalt stivstel du bygger på er det meget svert af finde nogen skiver og forgaffet der godkendt udover det originale! hvid du finder noget der godkendt vil jeg meget gerne høre fra dig!

men det er da kun din motor der kan være fra 75, den ska også skrives ind i registeringsattesten som konstruktiv endring, nu nor den er født med panhead motor, det koster ikke noget hvids det er en original hd motor!

• #41   27. jul 2014 kan se det er et panhead wihsbonstel,det gård fra 1948 til 1954, og din er en årg 1931, så det må være en flathead på papierne?

hvids jeg var dig ville jeg bare finde nogle fine trumlebremse hjul og sætte på, så der ikke kommer yderliger problemer fra told og skat!

• #42   28. jul 2014 Og hvD sker der så når man går fra "med konstruktive ændringer" OG veteran status ?? Det rimer ikke ....

• #43   28. jul 2014 Brian #29. Ny afgift ja. Men du får også en bøde på samme beløb????

• #44   28. jul 2014 Ja den er lidt mixet har købt den i sin tid med stel og motor som registreret på parpirene. Så det burde ikke give nogle problemer det er nok mere forgaffel og skiver som kommer til at drille lidt :s

• #45   28. jul 2014 Terminator. Det har jeg haft og vil jeg helst ikke har sat skiver på af samme årsag at den kan bremse smiley
    Men om ikke andet må jeg jo betale afgiften hvis den ikke er helt hen i vejret ?

• #46   28. jul 2014 ja hvids du kan få en tuv godkent skive samt forgaffel til et harley stivstel fra 31, vil jeg gerne høre fra dig.

smiley

Kommentér på:
Skivebremser.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce