Bagerste cylinder - Not working {{forumTopicSubject}}
Gode råd ønskes:
Intruder 750 fra 1986. Den har kørt helt fremragende!
Satte den ind i værkstedet for ca. 3 uger siden. Grundet arbejde og børn har jeg ikke kunnet køre de sidste 3 uger, men i dag skulle jeg så ud og lufte den. Men bagerste cylinder var slet ikke med. Den starter fint i første hug. Den skyder lidt, når den står stille og får gas. Når jeg triller på vej, så er den helt igennem utidig. Skyder.. hugger.. der er ikke træk i den - og det virker ikke helt som om den overhovedet får "fat" og giver noget..... Hvis jeg tager tændrørshætte af ved tomgang er der ingen ændring. Tager jeg hætte af til forreste cylinder, så dør den!
Jeg har tænkt mig at
1. Skifte tændrør (Dog først prøve at teste ved at bytte dem rundt)
2. Nye tændrørskabler
3. Har det ikke hjulpet, så rensning af Karbs.
4. Test af Kompression (Kunne godt lige brug en lyn vejledning til det).
Ellers nogle ideer?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
hAR DU KABEL NOK, SÅ PIL 0,5 CM AF HVER ENDER AF TÆNDKALBERNE OG SÆT DEM I IGEN.
derefter er det karburering, hvis det ikke virker. De skal af og renses, og grundjusteres, og så skal lortet synkroniseres om.
Kig derefter på synkronisering - det er en megastærk motor (eller rettere to halve, der trække på hvert sit søle i en og samme krumtap. Den har et blødt punkt i kraft af at de faktisk opfører sig som to encylindrede motorer - karburering/synkronisering
Virker intet af ovenstående, så lån en tændingsbox (Sidder under sadlen af en kammerat, virker det, skal du have en ny.
Til sidst, måler du komprefis!!!!!
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Gentag derefter i det andet det andet hul.
Egentlig bør begge vise ca-10,5 bar, men det er knap så vigtigt. Vigtigt er at de begge er tilnærmelsesvis ens, de skal ikke variere meget mere end 10%- det gør de nok heller ikke:-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 217
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Kompression er ens - små 10 bar.
Synkronisering er perfekt.
I tomgang lyder den helt rigtigt - og hvis jeg holder stille og giver gas, lyder den også fin. Men så snart jeg begynder at køre er det som om bagerste stadig ikke er med. Jeg har opdaget der er olie i luftfilter og luftfilter kassen. (Påfyldte lidt for meget på en dag jeg skulle fylde lidt op....)
Jeg har prøvet at begrænse luftindtaget - ingen ændring. Jeg har prøvet helt uden luftfilter ... Ingen ændring.
Så næste skridt er vel karburator-rens?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Tænkte jeg ville tjekke batteri og lige sikre mig at forbindelserne på plus og minus var ok - nu er den helt død!!! Der er masser af strøm på batteriet. Der var lys på men så snart jeg trykkede på startknappen døde alt.... Og er stadig dødt!!
Jeg har tjekket de 5 10/15 AMP sikringer der sidder i sikringsboksen - de er fine.... Hvad kan DET nu skyldes?
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
Er helt blank med strøm, desværre
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Så tænker vi lige videre:
Der er gnist på begge tændrør, men som sagt: den bagerst skyder og lyder død. Tager jeg hætten af på bagerste kører MC'en videre ufortrødent. Tager jeg den af på forreste mens bagerste sidder på: går MC'en ud. Jeg kan starte den kun på den bagerste men det går virkeligt trægt!
Luftskruerne på begge er sat 7 halve omgange ud fra "i bund" position.
Nogle gode råd ifht at tage luftfilter/ karburator ud og i? Synes jeg har ret svært ved at sætte luftfilter røret på med det jeg allerede har bakset med...
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Nu oser den vist ikke men stadig kun 1 cylinder.
For hunde jeg er træt af den!!! Og så i dette herlige sommervejr!!!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg er kørt tværs over Fyn I DAG. Desværre har en eller anden - husker ikke hvem - lånt min Carbtune og ikke leveret den tilbage - men du har vist en selv
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Startede men kørte dog stadig ræve-dårligt. Viste sig at al den roden med tanken, stik osv. har fået gaskablet til bagerste karb. til at hoppe ud af sin sokkel, og konstant var i "træk". (Det er ANDEN gang jeg overser det - FOR DUMT!)
Satte kablet på plads - Startede fint. Karb- synk. værktøjet på - Stod lidt "off" - Fik justeret det - Og nu lyder den helt godt. Skal ud og rulle i morgen (Det er for sent på dagen nu) - Så må vi se om den kan trække og køre ordentligt igen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Hvad der i sin tid gav den døde bagerste cylinder må næsten have været tændrørshætten.... Men hvad... Nu er jeg tre dage fattigere men en hel del klogere
Og mon så ikke vi lige skal se om den kan klare en tur til Sjælland
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Og så har jeg faktisk et par bøjler og lædertasker liggende hvis du er interesseret.
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 229
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
http://www.dba.dk/intruder-vs-750-suzuki/id-1008871786/
Bagerste cylinder - Not working
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside