2.518 visninger
|
Oprettet:
Ved køb ; hvad skal vi se efter? {{forumTopicSubject}}
Hej garvede medlemmer.
Min kammerat er blevet ramt af russer mc syndromet, så vi skal ud at se på disse 2. (Link i bunden).
Hvad skal vi specielt være opmærksomme på? Den ene er med side ventiler, og den anden med top ventiler. Ville den ene være at foretrække frem for den anden? På min er en BMW motor monteret, så jeg har ingen erfaring med de originale russiske.
Er der noget i disse annoncer, som skriger til himlen?
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=119694
Eller
(link fjernet)
Mvh Henning
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 19 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 284
Mvh Jan
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 4
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
K750 motoren, som næsten er identisk med M72 motoren har også rullelejer over det hele, og elsker frisk olie. Sætter man Mahle stempler i, spiser den det heller ikke. Åragen er nok at under krigsforhold kan en kuglelejemotor bedre tåle en kugle eller et hul i sumpen end en med glidelejer.
Jeg giver dig ret i det med en 750cc CJ motor. Jeg har haft begge, og selv om KMZ motoren var med nye dele overalt, går CJ motoren altså med mindre mekanisk støj.
Jeg kørte med sologearing på min K750. Det kan godt lade sig gøre og den falder rigtigt meget i omdrejninger, men den er stærkt udfordret op ad bakker og i modvind. Vindskærm på MC og sidevogn koster 4 HK ved 80 km/t, og benskjoldene vel yderligere 2. Jeg tror en god gammeldags polering af indsugningsporte m.v. ville gøre underværker, at få karburator og indsugningsport til at flugte ville sikkert også hjælpe meget
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 43
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 4
Ved køb ; hvad skal vi se efter?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside